طرح اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان

متن کامل طرح اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان

آخرین وضعیت: اعلام وصول در جلسه علنی ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی

متن کامل طرح اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان:

ماده‌واحده- متن ماده واحده قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان مصوب ۲۰/ ۲/ ۱۳۹۵ به شرح زیر اصلاح و دو تبصره به عنوان تبصره‌های (۲) و (۳) به آن الحاق و شماره تبصره‌های بعدی به ترتیب اصلاح می شود:

ماده واحده- به کارگیری افرادی که در اجرای قوانین و مقررات مربوطه بازنشسته یا بازخرید شده یا بشوند، در قوای مجریه، مقننه و قضائیه،‌ دستگاههای اجرائی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸ مهر ۱۳۸۶ و موسسات و شرکت‌های وابسته و تابعه آنها و کلیه دستگاه‌هایی که در قوانین بودجه سنواتی دارای ردیف اعتباری هستند، ممنوع می‌باشد.

تبصره ۲- افراد بدون جایگزین که کمتر از ۶۵ سال سن دارند با درخواست بالاترین مقام اجرائی دستگاه یا نهاد مربوط و تأیید سران قوا برای مدت حداکثر ۵ سال به‌کارگیری می‌شوند.

تبصره ۳- اعضای پیوسته فرهنگستان‌های کشور از شمول این قانون مستثنی می‌باشند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. با سلام
    دوست محترم (.) این اندیشه که جوانان بیکار می توانند برخی پستها را داشته باشند واقعا اندیشه شماست؟ فکر می کنید اداره برخی از امور تا این حد ساده و آبکی است؟! بسیار متاسفم که برخی از شهروندان محترم تا این حد نازل فکر می کنند! مثل برخی اندیشه ها در چند سال پیش که برای رای جمع کردن جوانان را پیش انداختند و برخی امور را به جوانان دادند و کشور هنوز دارد خسارت آنرا می پردازد.یادمان باشد که جوان پر انرژی برای امور اجرایی بسیار مناسب است اما تدبیر و سیاستگذاری کار پیران جهاندیده است.شهروندان در کشورهای هوشمند این را خوب می دانند و نان همین اندیشه را می خورند.ضمنا بدانید که من نسبتا جوان هستم اما این دلیل نمی شود اساس تدبیر را نادیده بگیرم.

  2. واقعا جای تاسف داره که هنوز اندی از تصویب یک قانون نگذشته که دوباره تبصره ای برای (ژن های خوب که واقعا بدون جایگزین هستند!!!)باز بشه که تا قیامت پست های عالی وآب دار را از دست ندن،در حالی که با این همه قشر جوان وبیکار توی این اوضاع واحوال اقتصادی، مسئولین دم از اشتغال جوانان می زنند…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا