حاشیه‌های برگزاری یک آزمون فوق‌العاده

انتظار داوطلبان آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه ۱۴۰۱ برای اعلام نتایج

پایگاه خبری اختبار- با گذشت بیش از یک ماه از برگزاری مرحله تستی آزمون اول سال ۱۴۰۱ مرکز وکلای قوه قضاییه، داوطلبان این آزمون چشم‌انتظار اعلام نتایج خود هستند.

به گزارش اختبار، خبر برگزاری زودهنگام آزمون سال ۱۴۰۱ مرکز وکلای قوه قضاییه اولین بار در بهمن سال گذشته اعلام شد. در آن زمان حسن عبدلیان‌پور اظهار داشته بود چون آزمون سال ۱۴۰۰ وکالت کانون‌های وکلا امکان برگزاری نداشته است، تصمیم بر این شده که آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه به جای شهریورماه، در اوایل سال ۱۴۰۱ برگزار شود تا زحمات داوطلبان کانون وکلا به هدر نرود.

این تغییر برنامه‌ی زمانی آزمون مورد اعتراض کسانی قرار گرفت که خود را برای آزمون شهریورماه این مرکز آماده می‌کردند. دو روز بعد معاون حقوقی قوه قضاییه جلسه‌ای با حسن عبدلیان‌پور برگزار کرد و در این جلسه مقرر شد این مرکز دو آزمون برگزار کند، یکی در بهار و دیگری در تابستان.

ابتدا اعلام شده بود آزمون اول امسال در فروردین برگزار می‌شود اما با توجه به هم‌زمانی با ایام ماه رمضان، کمی‌ بعد اعلام شد زمان آزمون در اردیبهشت‌ماه و مجری آن، دانشگاه آزاد خواهد بود.

نهایتا آزمون در ۲۳ اردیبهشت برگزار شد و فتاحی، معاون سنجش مرکز وکلای قوه قضاییه اعلام کرد قرار است نتایج ظرف حدود ۱۰ روز اعلام شود.

با گذشت حدود سه هفته از آزمون، او در جواب یکی از داوطلبان درباره علت تاخیر در اعلام نتایج گفت که نتایج اولیه بعد از تعطیلات [نیمه خرداد] منتشر خواهد شد اما این وعده نیز به سرانجام نرسید تا اینکه روز چهارشنبه هفته گذشته، این معاون مرکز وکلای قوه قضاییه با انتشار توییتی از خداحافظی خود با معاونت سنجش خبر داد.

ساعاتی بعد از توییت فتاحی، حسن عبدلیان‌پور اعلام کرد: اعلام نتایج معمولاً یک ماه بعد از برگزاری آزمون زمان می‌برد که ما نیز طی یک ماه نتایج را اعلام می‌کنیم، در نهایت تا هفته آینده نتایج آزمون اعلام می‌شود.

حال و با گذشت یک ماه از تاریخ برگزاری آزمون، بار دیگر ۷۲ هزار شرکت‌کننده منتظر هستند تا کارنامه‌های خود را دریافت کنند.

هرچند هنوز زمان دقیق انتشار نتایج مشخص نشده اما انتظار می‌رود نتایج مرحله تستی تا پایان هفته جاری منتشر شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳۷ دیدگاه ها

  1. باسلام خدمت دوستان عزیز …جسارتا نظرات بنده در خصوص عدم اعلام نتایج آزمون فوق العاده و تمام محتوای هرآنچه را که ارائه شده به حضور محترم خصوصا در روزهای ۶ تیرماه که روز اعلامی رسمی انتشار و اعلام نتایج تا دهم تیرماه بوده و در آن روزها از دید من هرآنچه را که خالصانه و صادقانه بیان نمودم نظر و دیدگاه قلبیم بوده و آنچه از ذهن و قلبم میگذشت را صادقانه بیان کردم…امروز بعد از بیش از پنجاه روز و قریب به گذشت دو ماه از آن روز ماجرا همچنان بهمان حالت اولیه بوده و احساس مسئولیتی موثر را در راستای حل مشکل و اقدامی موثر و مسئولانه را چندان شاهد نیستیم لذا از بابت تمام آنچه را که آن روزها مطابق باورداشت واقعی خود ارائه نموده و حتی موجبات عصبانیت بسیاری از دوستان داوطلب نیز فراهم آمد ولی واقعیت هرآنچه را در آن روزها از ذهن و قلب و باورم میگذشت را بیان نمودم، و اکنون چون واقعیت و اوضاع و شرایط و عملکرد را صدرصد برخلاف آنچه من فکر میکردم و در قالب نظر هم ارائه نمودم میبینم لذا صراحتآ و بطور منطقی همینجا از تمام دوستانی که از نظرات آن روزهای بنده و حمایتهای کلامی و گفتاری بنده از هر شخص و یا مسئولی ناراحت و برخلاف بنده تصور و تفکر مینمودند و انصافا باید اقرار کنم که نظر ایشان نیز مشخص گردید که رنگ و رو و بوی صحت را به خود گرفت و بین نظرات و اوصاف بنده از مسائل و از هرآنچه در باره آن گفتم و اوضاع و شرایط فعلی و موجود پس از گذشت حدودا دوماه از آن زمان ، فرسنگها فاصله هست لذا خود اقرار بر نادرستی نظراتم در آن زمان صراحتا دارم و از تمامی دوستان خالصانه و صمیمانه اعتذار طلبیده ، استغفار از درگاه حق تعالی میطلبم، و بنده همینجا متعهد میشوم دیگر در هیچ جا و هیچ شرایطی بطور سطحی نظر و دیدگاهی را ارائه ننمایم ….چاره ای جز قبول صحت دوستان بسیاری که آن روزها با عصبانیت به بنده که از گفته ها و وعده و وعیدها و ….حمایت غیر منطقی داشتم نداشتم و بعنوان دینی بر گردنم سنگینی میکرد امیدوارم دوستان عزیز همگی برادر کوچک خود را عفو بفرمایند ، و مسئولین محترم مربوطه هم مقدار بسیاری لازم است در عملکرد و نحوه رسیدگی به امورات و وظایف خود تجدید نظر لازم را نموده و بیش از این موجبات بدگمانی و نارضایتی بیش از حد و فراوان داوطلبین و خانواده ها و دیگر مردم مطلع از ماجرا و پیگیر موضوع بهر علتی را فراهم ننمایند….من به نوبه خود از هرآنچه در ارتباط با عملکرد و …ایشان بیان کردم شدیدآ احساس ندامت داشته و ناموزونی محض جملات و اوصاف حمایتی خود در آن روزها را با اوضاع و احوال بعد از آن و فعلی کاملا در تعارض مطلق دریافته و بنوعی کلا در آن دیدگاه و نظرات خطا رفته و قصورات آشکار خود را میپذیرم….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا