تاکید رئیس کانون وکلای اصفهان بر برگزاری آزمون طبق قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت

پایگاه خبری اختبار- رئیس کانون وکلای اصفهان در حاشیه نشست فوق العاده هیئت عمومی اسکودا راجع به برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ بر برگزاری آزمون طبق قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری اختبار بنا بر اعلام روابط عمومی کانون وکلای دادگستری استان اصفهان، دکتر لیلا رئیسی در تشریح موضع کانون وکلای دادگستری اصفهان در نشست فوق العاده امروز هیئت عمومی اسکودا راجع به برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ بر برگزاری آزمون طبق قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت تاکید کرد.

کانون ها حق و تکلیف به برگزاری آزمون وکالت دارند

رئیس کانون وکلای دادگستری اصفهان درباره برگزاری آزمون ۱۴۰۰ گفت: نظر کانون وکلای اصفهان برگزاری آزمون وکالت، وفق قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت است. همانگونه که در سال های قبلی برگزار شده است و اساسا با توجه به قانون مذکور کانون ها حق و تکلیف به برگزاری آزمون به طور قانونی دارند.

بیشتر بخوانید:

برگزاری آزمون بر اساس آیین نامه وجاهت قانونی ندارد

دکتر رئیسی با تاکید بر برگزاری آزمون طبق مقررات قانونی، درباره درج عبارت «آیین نامه» در آگهی آزمون وکالت ۱۴۰۰ گفت: با توجه به اصل حاکمیت قانون و اینکه کانون ها مجری قانون هستند و باید بر اساس مقررات قانونی آزمون را برگزار کنند و این مقررات همانگونه که بیان شد در قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت درج گردیده است، ذکر عبارت «آیین نامه» یا «آیین نامه ها» وجاهت قانونی نداشته و نوعی دخالت در برگزاری آزمون وکالت می باشد و ما با هرگونه مداخله خلاف قانون در آزمون مخالف هستیم.

بیشتر بخوانید:

وی در ادامه افزود: به ویژه اینکه این شائبه مطرح شده که منظور از عبارت آیین نامه، آیین نامه ۱۴۰۰ قوه قضاییه است، در حالی که آیین نامه مذکور به دلیل موادی از آن، ناقض استقلال کانون ها است و استقلال نهاد وکالت جزء حقوق مسلم مردم می باشد، قبلا از طرف هیات عمومی کانون ها غیر قابل اجرا مصوب و اعلام شده است.

حقوق داوطلبان برای ما مهم و محترم است

دکتر رئیسی در پایان راجع به وضعیت داوطلبان و دغدغه های آن ها گفت: حقوق داوطلبان برای ما مهم و محترم است. به همین علت کانون ها و اتحادیه تاکنون تلاش های زیادی انجام داده اند که بتوانیم همانند سال های قبل آزمون را برگزار کنیم، اما متاسفانه کانون ها امسال با مشکلاتی که گوشه ای از آن ها عنوان شد روبرو شده اند و با این وجود همچنان در حال پیگیری و تلاش هستیم که بتوانیم این موانع را رفع و آزمون را برگزار کنیم.

منبع: وبسایت کانون وکلای دادگستری استان اصفهان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۷ دیدگاه ها

  1. ما پشت‌کانون‌و‌اسکودا در راستای حفظ‌‌استقلال وحق‌حقوق داوطلب و‌کار‌اموزان‌و‌وکلای کانون هستیم هر‌گونه دخالت در امور کانون را خلاف‌قانون و‌درمقابل این تند‌روی ها‌زور‌گویی هاایستادگی‌و معترض هستیم.سنگ نندازید جلوی جوانها از قدرتی که دارید سو استفاده نکنید چوب خدا صدا نداره

  2. باسلام.دوستان محترم همه ما به عنوان کسانی که حقوق خوندیم باید در اظهار نظرامون عدل و انصاف را رعایت کنیم. چه اونهایی که متصدی امر قضاوت میشن چه اونهایی که وکیل. میخواستم عرض کنم که سوالات کانون وکلا اتفاقا از متن قانون طرح میشه و اصلا اختلافی نیست. اتفاقا در مواردی هم داوطلبان اعتراض میکنن غالبا به نفع داوطلب تصمیم میگیرن این در سنوات قبل بوده در آزمون ۹۹ هم در سوال ۷ مدنی اتفاق افتاد. ولی در آزمونهای ارشد و دکتری سازمان سنجش از نظرات اختلافی سوال مطرح میکنه و اکثرا هم به اعتراض داوطلبان توجهی نمیشه. به شکل دیگر در آزمون کنکور سراسری این دیده میشه. قصدم دفاع یا تخریب هیچ نهادی نیست. فقط میخوام بگم عزیزان الان که کانون های وکلا در فشار حداکثری هستن ما دیگه اضافه نشیم‌. متاسفانه قوه قضاییه در حوزه هایی که مربوط به خودش هست مثل دفاتر خدمات قضایی و غیره اصلا بر مسیر معمول و استاندارد خودش حرکت نمیکنه و اینها رو به اشخاص خاصی واگذار میکنه. مضافا اینکه خیلی از پذیرفته شدگان زبده قضاوت رو در مراحل ثانوی به دلایل خیلی ساده و مختلفی رد میکنن. اکثرا هم از موضع قدرت با این موضوعات برخورد میشه. در صورتی که طبق فرمایشات امام و مرحوم شهید بهشتی قوه قضاییه باید ملجا باشه. مقام معظم رهبری هم بارها در فرمایشاتشون به این مهم اشاره فرمودن. سالهاس که قوه قضاییه از مسیر بی طرفی خارج شده متاسفانه و با نهادهای مختلف من جمله کانونهای وکلا از عدل و انصاف به دوره. جالب این هست که آیین نامه رو بدون نظرخواهی تهیه کردن و بعدا نظرات رو گرفتن و هیچ توجهی هم به نظرات و اعتراضات نکردن. مثل اینکه آیین نامه داخلی مجلس رو نمایندگان تهیه نکنن یا نظرشون اخذ نشه.
    این موضوعات و ابهامات برای قوه قضاییه که همیشه در صحبتهاشون حرکت در مسیر عدالت و انصاف هست دور از انتظاره. من به عنوان یک ایرانی و مدافع نظام و انقلاب شک ندارم که قریب که تمام وکلا هم معتقد به اسلام هستن و ارادت به نظام و انقلاب دارن و دلسوز کشورن. اینجوری برخورد کردن با اینها اصلا زیبنده انقلاب در دهه شکوفاییش نیست .بی آبرو کردن افراد از رسانه ها و تریبون های مختلف از اخلاق اسلامی بدوره. اگه انتقادی هست جور دیگر میشه مطرح و حل کرد.

  3. ادم این همه تلاش می کنه درس می خونه آخر چی بایدسر جلسه امتحان از سوال های که معلوم نیست به چه شکلی طراحی میشه رو به رو به .به نظرم اصلا کانو هیچ چیز خوب نیست ،داوطلبان بیچاره ان که ضرر می کنن ،اگه الا کانو با قوه مشکل پیدا کرده چون نمیخوا د(آقا بالا سرداشته باشه)وگرنه به فکر من داوطلب بدبخت نیست

  4. از ما داوطلبان مایه نزارین من یکی پشته قوه هستم چون ازمونش معلومه و مشخص منابع و نص مادس و همچنین ظرفیتش بر اساس نمره هست نه عددی هرکی ۵۰ درصد بیاره قبوله بعد میره مصاحبه و گزینش اوقت اسکودا چی؟ حتی منابعشم معلوم نیست هزاران کتاب با نظریات مختلف که هیچکدوم تو دادگاه بدرد نمیخوره تو این زمونه که مدرک تحصیلی شده تیکه کاغذ برا من یکی دیگه مهم نیست کدوم ارگانو کی میخواد پروانه بده هرکی بده میخوامش چون نه سهمیه دارم نه پارتی کار میخوام کار

  5. با سلام
    حکایت کانون و آزمون همانند برگ سبز خودرو شده
    آخرش متوجه نشدیم برگ سبز سند محسوب میشه یا نه ؟
    تو رو خدا قانون و رعایت کنید دعوای قوه قضاییه و کانون ها بین حقوق دانهاست و پسندیده نیست وقتی نص صریح قانون داریم که کانون های وکلا مجری برپایی آزمون هستند چرا مخالفت میکنید ؟
    اگه معتقد به این هستین قانون مبهم ونیاز به تفسیر داره بهترین روش تفسیر از مراجع صلاحیت داره .
    کجای دنیا و کشور همه فارق التحصیلان میتونن با مدرکشون شروع به کار کنند؟
    چرا دفاتر خدمات قضایی رو به بیکاران حقوق نمی دهند ؟
    چرا چندین سال آزمون سردفتری برگذار نمی شود ؟
    بهترین جا برای ایجاد شغل وکالت است
    چون برای دولت هیچ هزینه ای ندارد و حتی سالیانه مبلغ ۸۵۰ هزارتومان وکلا برای استفاده از موزاییک های دادگستری پرداخت می کنند

  6. اصولا کانونها یک مرکز خود جوش در سازمانها و شرکتها بوده و اختیار برگذاری امتحانات با منابعی که خود ذینفع هستند غیر منتقی و خلاف عرف و حتی قوانین است لذا دخل و تصرف در برگذاری امتحانات ارزشیابی داوطلبین میبایست توسط منابع دولتی برگذار شود به عبارتی همانند داوطلبین ورودی دانشگاههای دولتی .

  7. زیادی شلوغش نکن و از داوطلب به نفع انحصار طلبی خودتون استفاده نکنید داوطلبان هرکجا به نفع خودشون باشه همونجا خیمه میزنن.

  8. ماداوطلبا از کانون حمایت میکنیم به شرط اینکه خودتون هم کمی انصاف در حق داوطلب داشته باشید به والله این سوالاتی که طرح میکنید از کجا میارید
    تمام غیر استاندارد وغلط وسلیقه ای وجذب اندک کاراموز که اونم بسیار خنده دار است این کاراتون باعث شده که کانون را به زمین بزنه.خلاصه بیدار باشید با داوطلبان اینطور برخورد نکنین
    اگر داوطلبای وکالت حمایت از کانون نکنن کار تون تمامه.

    بزن

  9. به نام خداوند سبحان
    استقلال کانونهای وکلا، با خون و دل و رنج و زحمت بسیار در قرن گذشته محقق گشته است؛ استقلال وکلا،ضامن عدالت در کشور است!
    علم حقوق، علم مهندسی اجتماعی، است! در کشورهای پیشرفته و فوق پیشرفته حال حاضر، تماما نهاد های حقوقی، قدرتمندی دارند؛ که در راس آنها کانونهای وکلای رسمی دادگستری هستند.
    حال چه شده است که یک قرن پیشرفت، مملکت را میخواهید نابود کنید، والله خیانت به ملت و کشور است!

  10. الان وقت اتحاد داوطلبان با کانونه اگر قوه خواست خودش برگزار کنه داوطلبان در اقدامی هماهنگ از ثبت نام خودداری کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا