تاریخ برگزاری آزمون های مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه

پایگاه خبری اختبار- رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه از برگزاری آزمون‌های این مرکز در شهریور و مهر ۱۳۹۹ خبر داد و گفت آزمون مشاوران خانواده در عصر روز جمعه ۴ مهر برگزار خواهد شد.

به گزارش اختبار، علی بهادری جهرمی در گفت‌وگو با صدا و سیما با اشاره به آزمون کارشناسی رسمی قوه قضاییه سال ۹۸ که قرار بود در اسفند سال گذشته برگزار شود و به دلیل بیماری کرونا به تعویق افتاد، گفت: این آزمون روز ۲۰ شهریور در حوزه‌های قضایی سراسر کشور برگزار می‌شود. حدود ۶۰ هزار نفر در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند و ظرفیت در نظر گرفته شده برای جذب متقاضیان ۱۰ هزار نفر است. داوطلبان می‌بایست نصاب علمی لازم را نیز کسب کنند.

وی درباره آزمون مشاوران خانواده سال ۹۹ نیز اضافه کرد:‌ثبت‌نام آزمون مشاوران خانواده یک نوبت ثبت‌نام انجام شده اما در مردادماه برای جاماندگان مجدداً امکان ثبت‌نام برقرار می‌شود. زمان برگزاری این آزمون بعدازظهر روز جمعه ۴ مهر است تا با آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه که صبح ۴ مهر برگزار می‌شود تداخلی نداشته باشد.

گفتنی‌ست ثبت‌نام آزمون مشاوران خانواده در خردادماه سال ۱۳۹۹ به عمل آمد و بعضی از شرایط عمومی متقاضیان آن عبارت است از:

تأهل دائم و داشتن حداقل چهل سال سن و پنج سال سابقه کار یا سی و پنج سال سن و حداقل هشت سال سابقه کار مرتبط؛ (ملاک محاسبه سن روز برگزاری آزمون می باشد)

داشتن مدرک کارشناسی از دانشکده‌های معتبر داخلی یا خارجی (در مورد اخیر، به شرط تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) در رشته‌های مطالعات خانواده ، مشاوره ، روان‌پزشکی، روان‌شناسی، مددکاری اجتماع ، خدمات اجتماعی، حقوق، فقه و مبانی حقوق اسلامی یا سطح دو حوزه علمیه

انجام خدمت وظیفه عمومی یا معافیت دائم برای آقایان؛

عدم اشتغال به وکالت، سردفتری ازدواج و طلاق و اسناد رسمی و همچنین عدم اشتغال در دادگستری و شورای حل اختلاف.

متن کامل آگهی آزمون مشاوران خانواده قوه قضاییه سال ۱۳۹۹ را اینجا بخوانید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. این دوست عزیز (رییس مرکز وکلای قوه قضائیه)بر خلاف آیین نامه مصوب رییس قوه به کسانی که فوق لیسانس و دکترای حقوق دارند ولی لیسانس حقوق ندارند پروانه نمیدهند امیدوارم در (در اسرع وقت) نسبت به دادن حق این گروه از فارغ التحصیلان اقدام کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا