بیانیه ۱۶۵ نماینده مجلس درباره آزمون فوق‌العاده: از حقوق ۱۰ هزار و ۵۱۲ پذیرفته‌شده، پاسداری می‌کنیم

پایگاه خبری اختبار- ۱۶۵ نماینده مجلس با امضای بیانیه‌ای به حواشی اعلام نتایج آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه اردیبهشت ۱۴۰۱ واکنش نشان داده و مجریان آزمون را از هرگونه تفسیر به رای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار برحذر داشتند.

به گزارش اختبار به نقل از خانه ملت، احمد امیرآبادی فراهانی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۸ تیرماه) مجلس شورای اسلامی بیانیه ۱۶۵ نفر از نمایندگان در خصوص قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کار را قرائت کرد. متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کار یکی از مترقی‌ترین قوانین مصوب مجلس یازدهم و دستاوردی بزرگ در راستای تأمین منافع مردم است، همان طور که حمایت از حقوق ملت و مقابله با انحصار‌ها همواره مورد تأکید حضرت آیت‌الله محسنی‌اژه‌ای ریاست محترم دستگاه قضا قرار داشته یکی از محور‌های اصلی قانون مذکور نیز القاء انحصارات حقوقی و افزیش سطح دسترسی عموم جامعه به خدمات حقوقی قرار گرفته است. اقدام شایسته مرکز وکلا و کارشناسان رسمی مشاوران خانواده قوه قضائیه در اجرای پیش از موعد داوطلبانه قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کار در آزمون فوق‌العاده کارآموزی وکالت نیز می‌توانست گام نهایی در تحقق منافع مردم باشد، اما متأسفانه شیرینی این اقدام با تعویق چند باره زمان اعلام نتایج به تلخی مبدل شده و موجی از نگرانی را در بین داوطبان این آزمون ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید:

ما نمایندگان مجلس یازدهم ضمن محکوم کردن این اقدام بار دیگر بر لزوم اجرای دقیق قانون تأکید کرده و مجریان را از هرگونه تفسیر به رأی بر حذر می‌دانیم؛ لذا با توجه به ماده ۵ قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کار و مشروح مذاکرات صحن علنی مجلس شورای اسلامی پذیرفته شدگان آزمون کارآموزی وکالت باید بر مبنای نمرات تراز طی مراحل مقتضی صدور مجوز مربوطه معرفی گردند بنابراین اولا هرگونه دخالت از سوی مراجع صنفی یا نهاد‌های حاکمیتی در فرایند برگزاری آزمون معیار پذیرش داوطلبان و نفرات پذیرفته شده خلاف نص صریح قانون است. ثانیا اظهارات سخنگوی مرکز وکلا مبنی بر وجود ابهام در قانون و نحوه محاسبه نمرات آزمون بلاوجه بوده و مجلس یازدهم به تمام متخلفان هشدار می‌دهد که از تمام ابزار‌های قانونی خود برای پاسداشت از حقوق حقه ملت بالاخص ۱۰ هزار و ۵۱۲ داوطلب پذیرفته شده در آزمون فوق‌العاده مرکز وکلا و آزمون‌های آتی مرکز وکلا استفاده خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۱ دیدگاه ها

  1. اینهمه بی نظمی و بی برنامگی از نهادی که جزو اساسی ترین نهادهای جامعه و مرکز عدالت خواهیه بعیده لطفا رسیدگی کنید تا کی قرار هست ما در انتظار جواب آزمون باشیم اینطور پیش بره مطمئنا در فرآیند مصاحبه علمی هم با همین مشکل مواجه خواهیم بود ، حداقل شجاعت به خرج بدید و بگید که این آزمون صرفا جهت سرکار گذاشتن دانش آموختگان حقوق بوده اینطوری حداقل به شخصیت ما توهین نمیشه و از این بلاتکلیفی در می آییم ؛ کاش ماده یا آیین نامه ای هم وضع می شد تا تکلیف آسیب های روحی و روانی ما رو مشخص می کرد .
    باتشکر از اینکه هیچ اهمیتی به اینهمه اعتراض نمی دید .

  2. بی تردید نه قوه قضائیه، نه مرکز وکلا، نه کانون وکلا نه هیچ نهاد دیگری در جایگاه قانونگذار قرار ندارند و نمی توانند ار اجرای قانونی که به تصویب قوه قانونگذاری و شورای نگهبان رسیده شانه خالی نمایند. بدعت، عملکرد مرکز وکلا است که با سرسختی از اجرای قانون مشروع و معتبر شانه خالی می کند و اصل بنیادین دموکراسی، اصل حاکمیت قانون را زیر پا می گذارد. مجلس محترم می بایستی برخورد قاطعی با متخلفین نماید. بهترین تفسیر قانون، تفسیر واضع آن است که از اصول مسلم و منطقی تفسیر است. چون تفسیر، آگاهی از قصد قانوگذار است و هیچ کسی به غیر از قانونگذار، آگاهتر از قصد خود نیست.

  3. تصور کنید این کار رو کانون وکلا انجام میداد تا حالا صدباره بیچاره شون کرده بودین.اما مرکز چون وابسته به قوه قضائیه ست دو هفته بعد از بیانیه ۱۶۵ نماینده محترم مجلس تره هم خرد نکرده.لطفا برخورد قاطعتر.

  4. دمشون گرم منم دوره بعدی بهشون رای میدن حمایت کنی حمایتتون میکنیم مرسی از مجلس انقلابی که سعی در مبارزه با ظالمان داره

  5. مخصوصا اون شجاعت و صلابت و برندگی آقای شجاعی عزیز که فرمود هشدار میدهم…..کشته منو به حضرت عباس ، هیجانیم کرده پرواز نکنم شانس آوردم خداییش

    1. منو هم نایب رییس کانون کشته که هنوز اصل ۷۳ رو نمیدونه و شده رییس تفسیر قانون با مجلسه و منو شما و رییس تبعیت از قانون و مجلسیا عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا