امکان شرکت کارآموزان کانون مرکز در آزمون وکالت ۹۹

پایگاه خبری اختبار- عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز از امکان شرکت مجدد کارآموزان این کانون در آزمون وکالت ۹۹ خبر داد. بر اساس آنچه سهیل طاهری در صفحه اینستاگرام خود نوشته است، در جلسه روز گذشته (سه‌شنبه) هیأت مدیره این کانون چنین مصوب شد که «پذیرفته‌شدگان کانون مرکز مجازند در صورت تمایل، دوباره در آزمون شرکت و در صورت کسب رتبه مناسب طبق ضوابط، شهر محل اشتغال خود را در محدوده کانون مرکز تغییر دهند.»

گفتنی‌ست در آزمون سال گذشته (۹۸) کارآموزان این کانون که مجدداً در آزمون وکالت شرکت کرده بودند ۷۸ نفر بودند که اضافه بر ظرفیت تعیین‌شده، جذب شدند.

بر اساس بند ۶-۱۱- آگهی آزمون وکالت سال ۱۳۹۸، «ثبت‌نام و شرکت وکلای دادگستری و کارآموزان وکالت عضو کانونهای وکلا در آزمون ممنوع بوده و بر فرض شرکت و قبولی در آزمون، قبولی آنان کان‌لم‌یکن» تلقی می‌شد اما بر اساس تبصره‌ی همین بند، طبق تصمیم هیات‌های مدیره کانون‌های وکلای دادگستری آذربایجان شرقی، اصفهان، زنجان، قزوین، کرمان، مرکز و همدان کارآموزانی که در حوزه این کانونها به کارآموزی اشتغال داشتند می‌توانستند در آزمون ۱۳۹۸ منحصراً در حوزه کانون متبوع خود شرکت کنند.

به گزارش اختبار، نکته شایان توجه آن است که در سال‌ ۱۳۹۲، هیأت‌مدیره وقت کانون مرکز مصوبه‌ای مبنی بر ممنوعیت شرکت کارآموزان در آزمون وکالت تصویب کرد اما چندی بعد مجدداً تصمیم بر آن شد که کارآموزان وکالت این کانون صرفا در همان سال بتوانند در آزمون ورودی شرکت کنند و در صورت پذیرفته شدن کارآموزی خود را در محل جدید ادامه دهند و از سال بعد، یعنی سال ۹۳، مصوبه مورخ ۹/ ۴/ ۹۲ هیات مدیره در مورد عدم امکان شرکت کارآموزان در آزمون ورودی کانون به قوت خود باقی باشد. با این وجود چه در سال ۱۳۹۳ و چه در سال‌های بعد از آن، ممنوعیتی برای ثبت‌نام مجدد کارآموزان کانون وکلای دادگستری مرکز ایجاد نشد و در عمل، مصوبه سال ۹۲ هیأت‌مدیره، به اجرا در نیامده است.

در عمل بعضی از این شرکت‌کنندگان مجدد، افرادی هستند که به‌عنوان مدرس و مشاور در مؤسسات آموزشی مشغول‌به‌کار هستند و هدف آنها از شرکت در آزمون، صرفاً سنجیدن توان علمی خود است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا