اصلاح دفترچه آزمون کارشناس رسمی دادگستری ۹۸

مصادیق استفاده از سهمیه ایثارگران اصلاح شد

پایگاه خبری اختبار- شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری با صدور اطلاعیه‌ای دفترچه راهنمای ثبت‌نام در آزمون کارشناسان رسمی دادگستری سال ۱۳۹۸ را اصلاح کرد.

به گزارش اختبار، در دفترچه اولیه آزمون کارشناسی رسمی دادگستری، مشمولان سهمیه ایثارگری به اشتباه تعیین و به دو گروه ۲۵ و ۵ درصدی تقسیم شده بودند. این جدول اولیه به شکل زیر بود:

این درحالی است که مصادیق بهره‌مندی از سهمیه ایثارگران برای دریافت پروانه کارشناسی رسمی دادگستری در ماده ۵۹ مکرر قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران چنین تعیین شده است:

ماده ۵۹ مکرر ـ قوه قضائیه، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، کانون وکلای دادگستری، کانون کارشناسان رسمی، مرکز وکلاء و کارشناسان قوه قضائیه، مکلفند سی‌درصد(۳۰%) از سهمیه صدور دفاتر خدمات قضائی و الکترونیک، سردفتری، صدور پروانه وکالت، مجوز کارشناسان رسمی دادگستری را به فرزندان و همسران شهدا، جانبازان با حداقل ده درصد (۱۰%)، آزادگان با داشتن حداقل سه‌ماه سابقه اسارت و رزمندگان با داشتن حداقل شش‌ماه حضور در جبهه و همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد(۲۵%) و بالاتر و فرزندان و همسران آزادگان و فرزندان رزمندگان دارای حداقل دوازده‌ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه، بدون رعایت شرط سنی در صورت واجد شرایط بودن اختصاص دهند.

باتوجه به همین نکته، شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری اطلاعیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری سال ۹۸ بدین‌وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان متقاضی ثبت‌نام در آزمون مذکور می‌رساند، با توجه به اعلام شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری جدول سهمیه ۲۵ درصد و ۵ درصد ایثارگران مندرج در صفحه (۲) دفترچه بخش دوم: امتیازات و سهمیه ­های قانونی بشرح ذیل اصلاح می‌گردد. لذا کلیه داوطلبان متقاضی سهمیه ایثاگران لازم است با توجه به اصلاحات اعلام شده در صورت لزوم نسبت به اصلاح اطلاعات ثبت‌نامی خود حداکثر تا تاریخ ۹۸/۰۷/۱۳ اقدام نمایند.

ـ سهمیه ایثارگران:

جانبازان با حداقل ۱۰ درصد جانبازی

آزادگان با حداقل ۳ ماه  اسارت

همسر شهید

فرزند شهید

همسرجانباز بیست و پنج درصد و بالاتر

فرزند جانباز بیست و پنج درصد و بالاتر

همسرآزاده

فرزندآزاده

رزمندگان با سابقۀ حداقل شش ماه تمام حضور داوطلبانه درجبهه ­ها

فرزند رزمنده با سابقۀ حداقل دوازده ماه تمام حضور داوطلبانه درجبهه ­ها

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۱ دیدگاه ها

  1. سوال دارم
    ایا حدنصاب ۶۰% ازمون کارشناس رسمی دادگستری شامل ایثارگران هم میشه؟

  2. چرا عکسی که از طریق دایرکت اینستا برایتان ارسال کردم را در صفحه اتان نگذاشتید
    بخدا در حق ما داوطلبین ازمون دکتری داره ظلم میشه شما هم که اصلا توجهی نشون نمی دین
    من یازم می گم علی رغم ابطال شرط حد نصاب در مرحله مصاحبه ازمون دکتری و علی رغم قید ابطال این شرط در دفترچه ازمون دکتری سازمان سنجش فروردین امسال به تمامی دانشگاه ها نامه زده که می توانند شرط حد نصاب را اعمال نمایند من عکس این دستور را برایتان ارسال کردم تو خدا شما کاری برای ما بکنید

    1. دوست عزیز من خبر درباره حد نصاب و اقدام غیرقانونی دانشگاه ها را چند روز قبل در کانال گذاشتم. باز هم نامه سنجش را قرار میدم ولی قطعا حل این مساله با پیگیری خودتون و شکایت به دیوان خواهد بود

  3. با سلام ، جدول اعلامی اولی که سهمیه ۲۵% را از ۵% تفکیک کرده بود به قانون و عدالت نزدیدتراست و منظور قانونگذار هم همین بوده از موقعه ایکه معیار دوم لحاظ شده یکی از جانبازان و افرادیکه خودشان درگیر دفاع مقدس بودنند و جراحت و معلولیت دارند در آزمونها قبول نشده اند و همه ۳۰% سهمیه را فرزندان همرزمانشان یعنی گروه ۵% سهمیه جدول اولی عملا” استفاده کرده اند و این نقض قرض است این سهمیه فلسفه وجودیش این بوده که افرادیکه جوانیشان را در دفاع مقدس بوده اند و با جراحات داشته و سالهاست رنج میبرند اول استفاده کنند یعنی عملا” من جانباز شیمیائی با ۴سال سابقه حضور در جبهه با بالفرض فرزندم و یا فرزند همرزم ۱۲ماه جبهه دارای امتیاز مساوی هستیم …!!!؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا