آزمون وکالت ۱۴۰۰ اواخر شهریور یا اوایل مهر برگزار می‌شود/ آزمون ۹۹ و ۱۴۰۰ ادغام نخواهد شد

پایگاه خبری اختبار- رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ضمن تاکید بر برگزاری آزمون وکالت ۹۹ در تاریخ تعیین شده (۲۰فروردین) از تغییر زمان آزمون استخدامی بانک تجارت برای عدم تلاقی با تاریخ آزمون وکالت خبر داد. وی همچنین از برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ در شهریور یا مهرماه خبر داد.

حواشی لغو آزمون وکالت در لایو دکتر کوشا

به گزارش اختبار، دکتر جعفر کوشا رییس اسکودا بنا بر اعلام قبلی، امشب در حساب شخصی خود به صورت زنده به بیان مطالبی در مورد حواشی لغو برگزاری آزمون وکالت ۱۳۹۹/۱۲/۲۲ پرداخت که مهم‌ترین نکات مطرح شده در این لایو به شرح زیر است:

 قانون به ما تکلیف کرده است که هر سال حداقل یک بار آزمون وکالت را برگزار کنیم و معتقدیم حتی در شرایط کرونای با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانستیم آزمون وکالت را برگزار کنیم همان‌طور که آزمونهای دیگری در این مدت برگزار شد. بنابراین ما با تعویق آزمون کاملاً مخالف بودیم. اما چرا این اتفاق افتاد؟ لازم است مسائلی را توضیح بدهم.

بیشتر بخوانید

بیانیه کانون وکلای گیلان پیرامون برخی تلاش ها برای حذف آزمون وکالت

 قرارداد برگزاری آزمون وکالت آزمون در مردادماه توسط مسئولان سابق اسکودا با سازمان سنجش منعقد شد و بنده هم از آبان ‌ماه که به‌عنوان رئیس اسکوا انتخاب شدم مسئله برگزاری آزمون را پیگیری کردم اما در آذر با شیوع کرونا و نگرانی داوطلبان بحث تعویق مطرح شد و تاریخ جدید، روز ۲۲ اسفند تعیین شد.

 با توجه به اینکه روند برگزاری آزمون با سازمان سنجش است، وظیفه این سازمان است که مسائل اجرایی را پیگیری کند.

سازمان سنجش بدون اطلاع ما لغو برگزاری آزمون وکالت را اعلام کرد

 هفته گذشته نیز با صحبتی که با سازمان سنجش داشتیم بیان شد که آزمون طبق جدول زمانی اعلام شده برگزار می‌شود و روز دوشنبه نیز سایت برای دریافت کارت آزمون باز شد اما صبح سه‌شنبه سخنگوی این سازمان به صورت یک طرفه و بدون اطلاع ما، خبر از لغو برگزاری آزمون روز جمعه داد.

این درحالی است که بر اساس قرارداد منعقده، هر نوع تغییری در برنامه، می‌بایست با اطلاع و توافق طرف اول یعنی اسکودا انجام شود.

 مسئولان کانون‌ها و اسکودا همگی دچار شوک شدیم. مسئولان سازمان سنجش در تماس تلفنی به ما اطلاع دادند که مسئولان ستاد کرونا گفتند که برگزاری آزمون در مراکز استان‌ها باعث افزایش تردد می‌شود و برگزاری آزمون خطرناک است.

سوال ما این است که اگر سازمان سنجش اطلاع داشت که باید تعداد حوزه‌ها بیشتر شود، چرا این اقدام را انجام نداد، و اگر ستاد کرونا قبلاً با برگزاری آزمون در ۳۱ حوزه موافقت کرده بود، چرا بعداً مخالفت کرد؟ و چرا قبل‌ از این اتفاق، به سازمان سنجش برای افزایش تعداد حوزه‌ها تذکر داده نشده؟

بیشتر بخوانید

تحلیلی بر تعویق آزمون وکالت

 روز چهارشنبه من جلسه‌ ای با دکتر خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور جلسه‌ای داشتیم و سازمان سنجش نیز در اطلاعیه منتشره، از داوطلبان عذرخواهی کرد اما به نظر می‌رسد این عذرخواهی کافی نباشد.

 تلاش‌ ما بر این بود که اولاً نزدیک‌ترین تاریخ ممکن یعنی ۲۰ فروردین را تعیین کنیم.
ثانیاً با توجه به اینکه آزمون استخدامی بانک تجارت و آزمون دستیاری هم در آن روز برگزار می‌شود، قرار شد آزمون بانک تجارت جابجا شود تا کسانی که می‌خواهند در آزمون شرکت کنند مانعی نداشته باشند.

 در سال ۱۴۰۰ دو آزمون وکالت داریم

 بعضی داوطلبان درباره امکان ادغام آزمون وکالت ۱۳۹۹ و آزمون وکالت ۱۴۰۰ سوال کرده‌اند، باید بگویم که چنین اتفاقی نمی‌افتد چون فاصله تاریخ برگزاری آزمون مجدد با ۲۲ اسفند اندک است، بنابراین در سال ۱۴۰۰ دو آزمون داریم، آزمون سال ۹۹ که روز ۲۰ فروردین برگزار می‌شود و آزمون ۱۴۰۰ که در هفته آخر شهریور یا هفته اول مهر برگزار می‌شود و بعدا جزییات دقیق آن مشخص می‌شود.

 بعضی از داوطلبان نگران تعویق دوباره آزمون و برگزار نشدن آن در ۲۰ فروردین هستند، باید بگویم تمام تدابیر انجام می‌شود و من نیز نظارت شخصی و نهادی را خواهم داشت و از مدیران کانون‌ها هم کمک می‌گیریم تا تعداد حوزه‌ها بیشتر شود و به طور قاطع اعلام می‌کنم که آزمون فروردین تعویق نمی‌شود.

 همچنین با توجه به تمهیداتی که سازمان سنجش در نظر گرفته،‌ امنیت سوالات کاملاً تامین می‌شود و هیچ نگرانی ‌ای از نظر لو رفتن سوالات و مسائلی از این دست وجود ندارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۵۵ دیدگاه ها

  1. سلام وقت تون بخیر صبغت الله محمدی هستم دانشجوی ارشد رشته حقوق جزاوجرم شناسی
    تبعه افغانستان هستم میخام در آزمون وکالت شرکت کنم امکانش هست یانه؟

  2. با سلام
    مهم‌ سلامتی مردم هستش…هدف همگان برا سلامتی هست
    همه افراد شرکت کننده پدر و‌مادر و افراد آسیب پذیر در مقابل بیماری کرونا دارن.
    انشااله که بیماری تموم بشه.شرایط هم برا آزمون بهتر بشه.ما هم خوندیم ولی سلامت جامعه مهتر از شخص هست

  3. دوستانی که برای آزمون۹۹ همش می گفتند که تعویق آزمون به خاطر کرونا باید خدمتشون عرض کنم که شماها کرونا رو بهونه کردید،شمایی که پشتکار برای مطالعه نداری وتنبل هستی وامروز وفردا میکنی چرا هی میگی تعویق تعویق مطمئن باش شما که همش میگی تعویق تاریخ بعدی آزمون هم میگی تعویق وآماده نیستی گناه بقیه که نشستند مطالعه کردند وآماده هستند چیه،بسه دیگه
    خدایی نکرده اگر وکیل بشی هم میخوای بگی جلسه دادگاه برگزارنشه چون من آماده نیستم

  4. دست از این شو و نمایشِ مضحک بردارید. اگر نمیتوانید و از پس آن برنمی آیید حداقل آن، این بود که قبول تصدی و سمت و مسئولیت نمی کردید.. این است ایفای تعهد؟ متقاضیان ازمون ۹۹ را که کلا به سخره گرفته اید و بلاتکلیف مانده ایم..احتمال اینکه حتی ۹۰ درصد، ازمون روز ۲۰ ام فروردین ۱۴۰۰ کنسل و لغو شود یا حتی ادغام شود بیشتر از برگزاری آن است..این نتیجه همان مسئولیت پذیری خودتان است که دیگر ب حرف و رای شما هیچ تضمین و اعتبار و اطمینانی نیست.هر زمان که دلتان خواسته همان طور پیش رفته است.۱ سال بیشتر گذشت با وجود شرایط سختی که برای همه گذشت..ا سال قید کار و برنامه های ضروری دیگر را زدیم اما شما فقط و فقط با یک مشت تعهد پوچ و بی معنی مارا خسته ب دنبال خود کشیده اید و یک عده گمان میکنن که آری متقاضیان ۹۹ خوش ب حالشان است و فرصت بیشتری برای خواندن داشتن..ما که از خدایمان و خواسته قلبیمان بود که ازمون در موعد مقرر ۲۸ اذر برگزار شود دربرابر گمانه زنی ها و هشتگ های لغو ازمون هم فریاد خود را ب گوششان رسانیدیم اما بدهکار نبود..کو کجایند آنانکه که مدعی تعویق و ادغام بودند؟..ب همین اندازه ما هم ضرر کردیم ایا ما هم از این فرصت و تایم تعویق شده بهترین و بیشترین سود و منفعت را برده ایم؟ خیر.اگر خیلِ دیگران از این بلاتکلیفی و سردرگمی سودی برده باشند پس ما هم برده ایم. و اما برگزاری ازمون ۱۴۰۰ در شهریور یا مهر، نمیدانم چه اتفاقی برای آن خواهد افتاد.. مگر دیگر میتوان ب طور قطع
    راجع ب مسئله ای اظهار نظر کرد؟گذر زمان آن را به ما نیز نشان خواهد داد.دست از این همه ابهام و مغلطه کاری بردارید.شفاف و قاطع تصمیم بگیرید و اجرا کنید این حداقل انتظاری است که از شما میرود.

  5. لطفا در تاریخ اجرای آزمون وکالت ۱۴۰۰ تجدید نظر کنید.
    افراد زیادی مثل من به تازگی شروع به مطالعه کردن و شش ماه مطالعه فرصت زیادی نیست.

  6. … چی میگید شما – همینه که هست
    مگه نشنیدید آقا کوشا چی گفت : گفته مگه مجبورید بیاین کانون وکلا … شرکت نکنید … همینی که هست …. ما مالک کانون وکلا هستیم هر چی بگیم همونه …
    حالا شما هی التماس کنید ….

  7. باسلام.
    بنده هم برای آزمون سال ۱۴۰۰ برنامه چیده بودم که تا آذرماه خوب منابع آزمونی را بخونم ک با این تفاسیرما فقط ۶ ماه فرصت مطالعه داریم و این یعنی بی عدالتی توی روز روشن.
    چرا کانون اینجوری شده.؟چرا ازحق داوطلبین جدید دفاع نمیکنه؟بنده خواهان برگزاری آزمون ۱۴۰۰ در وقت همیشگی ینی آذرماه هستم.

  8. ۹۹/۱۲/۲۴
    بدترین خبر برای من جلو انداختن آزمون ۱۴۰۰ بود که جناب دکتر کوشا این مهم را انجام دادند… تمام برنامه ها و زندگیم را بر اساس آزمون در آذر ۱۴۰۰ تنظیم کرده بودم که آقایان متفکر دارند همه را برباد فنا میدهند..

  9. آزمون وکالت ۱۴۰۰ دقیقٱ یک سال بعد از آزمون ۱۳۹۹ باید برگزار بشه،یا دیگه حداقل یازده ماه بعد یعنی بیستم اسفند ۱۴۰۰ باید برگزار بشه،مثل روال قبلی که داوطلب یه فرصت یک ساله برای برنامه ریزی و درس خوندن داشته باشه،می بایست رویه آزمون که هر ساله آذر ماه بوده تغییر کنه و هر ساله اسفند ماه برگزار بشه،منطقی ترین تصمیم همینه

  10. درخصوص برگزاری زودهنگام آزمون۱۴۰۰،باید خدمت جناب دکتر عرض کنم که اولا داوطلبان قطعا تا به اینجا بابرنامه پیش رفته اند و برای شهریور و مهرماه نیز بطور قطع برنامه ریزی کرده اند.دوما این خبر بسیار دردآور را همه داوطلبان دنبال نکرده اند.بنابراین بسیاری،در جریان نیستند.این امر نه به نفع کانون است و نه به نفع داوطلبان.سالیانه خیل عظیمی از داوطلبان در کنکورهای گوناگون عقب کشیده میشوند،بنابراین امیدوارم این خبر شایعه ای بیش نباشد.

  11. من داوطلب سال ۹۹ ام ولی واقعا بچه های سال ۱۴۰۰ باید از آبان آذر شروع میکردن همون طور که ما شروع کردیم اگر کسی فکر میکنه با شش ماه میتونه قبول شه (کسایی که تازه فارغ التحصیل)شدن سخت در اشتباهن شاید آزمون همون آذر گرفته بشه خوب باشه(در این مورد نظری ندارم)ولی در مورد بچه هایی که تازه فارغ التحصیل شدن باید گفت این راهی که روبه روتونه مسیر طولانی و پشتکار میخواد

  12. سلام دوستان
    برای اینکه دوباره دچار همین مشکلات نباشیم
    تصمیم خوبیه…
    ان شاءالله دوستانی که این مدت زحمت کشیدن سال ۱۴۰۰ به هدف شون برسند.
    از تصمیم خوب تون متشکر آقای دکتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا