آزمون سردفتری ۱۴۰۱ در آذرماه برگزار می‌شود

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

پایگاه خبری اختبار- حسن بابایی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، از برگزاری آزمون سردفتری ۱۴۰۱ در آذرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش اختبار، آزمون سردفتری اسناد رسمی از سال ۱۳۸۶ تاکنون فقط یک مرتبه در سال ۱۳۹۷ و برای جذب حدود هزار سردفتر جدید برگزار شد، آزمونی که حواشی متعددی را نیز در پی داشت.

در سال گذشته رئیس وقت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور وعده برگزاری مجدد آزمون سردفتری را اعلام کرد و رئیس کانون سردفتران و دفتریاران از مکاتبات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در راستای برگزاری آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۰ خبر داد.

بااینحال با پایان سال ۱۴۰۰ خبر دیگری از این آزمون منتشر نشد تا آنکه بر اساس ماده ۳ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف شد این آزمون را به شکل سالانه برگزار کند.

ماده ۳ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار- ماده (۵) قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران مصوب ۱۳۵۴/۴/۲۵ به شرح زیر اصلاح می‌شود:

ماده ۵- سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است هرساله از طریق سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به برگزاری آزمون سردفتری و دفتریاری اقدام نماید. داوطلبانی که حداقل هفتاد درصد (۷۰%) امتیاز میانگین نمرات یک درصد (۱%) حائزان بالاترین امتیاز را کسب کنند، به عنوان پذیرفته شده، جهت طی مراحل مقتضی به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور معرفی می‌شوند. هرگونه انتقال موضوع این ماده از جمله انتقال امتیاز موضوع ماده (۶۹) این قانون منوط به قبولی انتقال گیرنده در آزمون مذکور است.

در همین راستا حسن بابایی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، شب گذشته در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری اعلام کرد که آزمون سردفتری با توجه به قانون تسهیل صدور مجوزها، در آذرماه برگزار می‌شود.

او در عین‌حال تاکید کرد که آزمون «یک مرحله» از جذب است و این سازمان نهایتا افرادی با صلاحیت علمی و عملی کافی را جذب می‌کند، اما توضیحی درباره سایر مراحل جذب ارائه نکرد.

بابایی همچنین گفت که جذب، برای شهرهایی که نیاز به سردفتر جدید داشته باشند صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

  1. همه حواسشون به جذب وکیل هست.

    صراحتا جناب آقای بابایی اعلام کردند که در جایی که سردفتر لازم است و الان کمبود نداریم، مطابق قانون ولی حد نصاب لازم هست و….

    قطعا قانون تسهیل در این ازمون رعایت نمیشود و عجیب است قدرت اینها از فضیه سند خودرو بگیرید تا اینجا.
    در هیچ شغلی فکر بیکاری نیستند جز اینجا،

    البته کارشناسان رسمی هم بماند

  2. لطفا بگردید از بین سردفتران حاضر هم اونایی که صلاحیت و شایستگی علمی و عملی ندارند رو اول شناسایی کنید

  3. نه اینکه اینایی که الان سردفترن خیلی از نظر علمی و عملی سنجش شدن و صلاحیت دارن خیلی‌هاشون دیپلمن

  4. بهترین شغل و پولسازترین شغل تو رشته حقوق فقط همین سردفتریه یه شغل راحت عالی شد من که وکالت دیگه ثبت نام نمیکنم میخوامش چیکار وکالت فقط سرابه گیریم قبولم بشی هم استرس کاریش بالاس همم کل شهر خدمتت باهات دشمن میشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا