گلایه‌های سخنگوی نیروهای مسلح: از وعده‌ تبلیغاتی «حذف سربازی اجباری» تا روند رسیدگی به پرونده «سرباز بابلی»

پایگاه خبری اختبار- سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰ درصد کسری سرباز داریم، برخی اظهارنظرها درباره سربازی را غیرکارشناسی خواند و گفت: مطرح کردن اینگونه مسائل آن هم نزدیک انتخابات در برابر دوربین شعاری و انتخاباتی است.

به گزارش اختبار به نقل از ایرنا، سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی روز سه‌شنبه در نشست خبری با موضوع خدمت مقدس سربازی در جمع خبرنگاران افزود: وقتی خدمت سربازی تحت لوای اسلام و نظام اسلامی، فرماندهی ولی فقیه بعنوان فرمانده معظم کل قوا ( مدظله العالی ) و با واژه های جهاد، دفاع و امنیت کشور اسلامی و ملت مسلمان صورت می گیرد تقدس می یابد و می شود زینت کشور و در این صورت قابل قیاس با خدمت سربازی در سایر کشورهای جهان حتی کشورهای مسلمان نیست و نباید با آنها مقایسه گردد.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس حدود ۳ میلیون نفر از جوانان کشور با عنوان سرباز، یعنی ۵۰ % کل افرادی که در ۸ سال دفاع مقدس حضور پیدا کردند در عرصه جهاد و دفاع مقدس حضور پیدا کردند و پس از آن نیز در صحنه های دفاعی، امنیتی و انتظامی غرور آفریدند و قریب ۶۰ هزار نفر از آنان به فیض عظیم شهادت،۱۴۰ هزار نفر به درجه جانبازی نائل گردیده و تعدادی نیز در کسوت آزادگی مدال افتخار برای خود کسب نموده اند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ادامه داد: اینجانب به نمایندگی از کلیه فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح در سراسر کشور از حضور موثر و ایثارگرانه تمامی جوانان عزیز و غیور کشور در کسوت خدمت مقدس سربازی قدردانی می نمایم و برای حرف‌های سخیف، بی‌پایه و اساس، بدون پشتوانه فکری، علمی و اندیشه‌ای و اظهارات احساسی، منفعت طلبانه، سودجویانه، حزبی و تبلیغاتی برخی از افراد حقیقی، حقوقی مسئول، نماینده مردم که بنام دفاع از حقوق سربازی با دست اندازی به حوزه دفاعی، امنیتی و انضباط اجتماعی کشور به شخصیت سربازان و جوانان عزیز توهین می کنند تا به قدرت، معروفیت، شهرت و سلبریتی شدن و منافع شخصی برسند عذرخواهی می کنم.

وی یادآور شد: حتی در کشورهای کفر هم هیچ انسان عاقلی با بهانه قرار دادن حل مشکلات سربازان کشورش به حوزه دفاعی و امنیتی خود  آسیب نمی رسانند و موج ایجاد نمی کنند که به نظر می رسد بخشی از موج آفرینی و جریان سازی امروز در شرایط فعلی برای جلب توجه در راستای رقابت انتخاباتی و منافع شخصی و حزبی باشد.

وی درپاسخ به این سوال که برخی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار می دارند که طرح هایی در دست اقدام است تا سربازی اجباری تبدیل به اختیاری و حرفه ای شود و افرادی که داوطلب خدمت سربازی نیستند یا مازاد بر نیاز نیروهای مسلح هستند طی یک دوره تا ۵۰ سالگی مالیات بیشتر بپردازند و از این مالیات برای افراد داوطلب خدمت حقوق پرداخت شود و طول دوره خدمت نیز برای حرفه ای شدن افزایش پیدا کند افزود: ما در قانون خدمت وظیفه عمومی واژه ای بنام سربازی اجباری نداریم بلکه عنوان خدمت موظفی در قانون آمده است. در حال حاضر حدود  ۶۰% نیاز نیروهای مسلح در حوزه سرباز تأمین گردیده است. هم اکنون نیروهای مسلح با ۴۰% کسری سازمانی در حوزه سرباز مواجه هستند که این میزان کسری، فشار مضاعفی را در ماموریت ها به سربازان موجود در نیروهای مسلح وارد می کند.

وی یادآور شد: ضمناً تعداد موالید ذکور کشور به دلیل مشکلات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و معیشتی رو به کاهش است و در این صورت چنانچه کلیه جوانان عزیز در قالب خدمت مقدس سربازی حضور پیدا کنند باز با کمبود سرباز مواجه هستیم. موالید ذکور در کشور از سال ۱۳۵۵ که در سال ۱۳۷۴ تا ۱۴۰۰ به سن مشمولیت رسیده اند ۲۰ میلیون نفر بوده که طی ۲۶ سال حدود ۵/۸۵ % به خدمت مقدس سربازی اعزام شده و یا درصورت واجدشرایط بودن برخی معاف شده اند و صرفاً ۵/۱۴ % از این افراد بلاتکلیف بوده و از نظر نیروهای مسلح مشمول غایب هستند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: این نگاه بدون توجه به مصالح امنیتی، دفاعی و انتظامی کشور غیر تخصصی، غیرکارشناسی یا تبلیغاتی می باشد و شاید برای جلب توجه افکار عمومی، افزایش محبوبیت، دستیابی به قدرت،شهرت و سلبریتی شدن باشد و اگر چنین باشد، این نوعی خیانت به مردم و دفاع و امنیت کشور است چنین اظهاراتی مستلزم آگاهی، اشراف اطلاعاتی، تخصص و تسلط به حوزه دفاع و امنیت می باشد.

سردار شکارچی یادآور شد: قانون خدمت وظیفه عمومی تاکنون دهها بار دچار تغییر و تحول گردیده است تا با عدالت اجتماعی، نیازهای دفاعی، امنیتی و انتظامی تطبیق داشته باشد و این که موضوع با وضعیت قبل از انقلاب اسلامی مقایسه می شود منصفانه نیست. لکن اشکالات و نواقصی دارد که بایستی حل شود و ما در این خصوص استقبال می کنیم و به قانون احترام می گذاریم تاکنون کسی رسماً از نیروهای مسلح برای رفع اشکالات و نواقص دعوت رسمی به عمل نیاورده است تأکید می کنم حوزه دفاعی، امنیتی و انتظامی مناظره پذیر نیست و همه ابعاد آن به دلیل محرمانه بودن قابل رسانه ای شدن نیست، مناظره و رسانه ای کردن موضوعات در این خصوص یعنی آسیب جدی به امنیت ملی، افشای اطلاعاتی که دشمنان قسم خورده کشور میلیاردها دلار برای دسترسی به آن هزینه می کنند و جاسوس استخدام می نمایند.

وی گفت: اکثر فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح آن ها را فرزندان و برادران دینی و معنوی خود می شناسند،از نظر نیروهای مسلح سربازان یکی از ارکان قوی حوزه دفاعی، امنیتی و انتظامی کشور محسوب می شوند و سهم بسیاری در بازدارندگی دارند و اصلاً قابل قیاس با گذشته نمی باشد.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح افزود: نظام مردم سالاری دینی که بدنبال تحقق عدالت اجتماعی می باشد نمی‌تواند و نباید بار سنگین و بار مسئولیت خطیر دفاع و امنیت را  که با ایثار و جان جوانان تأمین می‌شود را به عهده بخشی  از جوانان قانون مدار و منضبط به لحاظ مالی و اقتصادی و معیشتی ضعیف بگذارد و عده ای که توانایی مالی و معیشتی بهتری دارند آن هم به صورت اقساط تا ۵۰ سالگی تحت عنوان پرداخت مالیات در تامین امنیت و دفاع از کشور سهمی نداشته باشند.

وی با بیان این که سرباز حرفه ای در برخی از کشورها به دو شکل وجود دارد گفت: بلند مدت بیش از ۱۰ سال با حقوق و مزایای کامل، تسهیلات و رفاهیات کافی و  در برخی از کشورها حتی تا۳۰ سال  خدمت تمدید می شود  و دوم این که میان مدت بین ۵ تا ۱۰ سال به صورت پیمانی با حقوق و مزایا و تسهیلات رفاهی که در حال  حاضر تعداد ۵۰ هزار نفر در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مشغول خدمت هستند که پس از انفصال از خدمت به لحاظ زندگی و معیشت به دلیل نبود شرایط استخدام برای همگی آنان و بالا بودن سن و متأهل شدن دچار مشکلات فراوانی می شوند و هر چقدر به تعداد آنان افزوده شود مشکلات در این خصوص بیشتر خواهد شد. لکن به هیچ عنوان این موضوع نمی تواند نافی اصل خدمت مقدس سربازی و حذف آن باشد.

سردار شکارچی گفت: نیروهای مسلح تلاش کرده اند روی جوانان عزیز و سربازان ارزشمند برای حرفه ای شدن، با استفاده از ابتکار و خلاقیت در همین مدت ۱۷ تا حداکثر ۲۴ ماه اقدامات اساسی انجام دهند تا ضمن استفاده حداکثری از روحیه جوانی، شادابی و همگانی کردن نقش آفرینی در ارتقاء امنیت ملی، قدرت دفاعی، امنیتی، انتظامی و بازدارندگی کشور را در بالاترین سطح خود نگاه دارند و البته چنانچه هر یک از قوا (مجلس، دولت و قوه قضائیه) همراه با نیروهای مسلح وظایف خود را در تأمین حق و حقوق کامل سربازان برابر قانون ارائه نمایند قطعاًمشکلی باقی نخواهد ماند (از دولت محترم و مجلس محترم در افزایش حقوق سربازان تاکنون قدردانی می شود) و موضوع کاهش حداکثری غیبت مشمولین، داوطلب بودن جوانان عزیز کشور برای خدمت مقدس سربازی، متأهل شدن و فرزندآوری، پایین آمدن سن ازدواج جوانان و مشکلات زندگی و معیشت آنان تا حدود زیادی حل خواهد شد.

وی یادآور شد: با نظریه حذف خدمت وظیفه عمومی و تبدیل آن به سرباز حرفه ای و اختیاری شدن نیروهای مسلح در شرایط فعلی (غیر جنگی) به بیش از ۲ برابر پایوران موجود خود نیازمند سرباز می‌باشد که باید معادل کارکنان از حقوق، مزایا، مسکن، خدمات رفاهی و… استفاده شود و با وضعیت اقتصادی کشور غیرممکن است. زیرا سالهاست که ستاد کل نیروهای مسلح مطالبه حق و حقوق قانونی فعلی سربازان با وضعیت موجود را از مجلس محترم و دولت محترم پی گیری می کند با وجود اینکه گشایش هایی صورت گرفته که قابل تحسین و تشکر است لکن با آنچه در قانون آمده است یعنی ۹۰% حقوق کارکنان پایور فاصله زیادی وجود دارد که امید است مجلس و دولت با قول هایی که داده اند در سال ۱۴۰۰ بخش قابل ملاحظه ای از آن حل گردد.

سردار شکارچی یادآور شد: نیروهای مسلح تابع قانون و فرامین فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) هستند. مشکلات خدمت سربازی به دلیل گره خوردن آن با دفاع و امنیت ملی چیزی نیست که به صورت شعاری و تبلیغاتی بتوان در رسانه ها، مصاحبه ها و به صورت مناظره به آن پرداخت و موضوع با این درجه اهمیت باید با حضور کارشناسان و متولیان دفاع و امنیت در جلسات قانونی و از پیش تعیین شده مورد بحث، بررسی و تبادل نظر قرار گیرد در این رابطه ستاد کل اعلام آمادگی ۱۰۰% می کند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح یادآور شد: وضعیت کشور که در میانه کشورهای ناامن و… قرار گرفته و با وجود دشمنان فراوان که روزی را پشت سر نمی گذرانیم که با تهدید مواجه نباشیم وقتی ناامنی و شرارت را تا پشت مرزهای ایران شاهد هستیم با این اوصاف بایستی مسئله دفاع و امنیت را در اظهارات، پیشنهادها و… در اولویت قرار داد نه اینکه با فرافکنی و جنجال تبلیغاتی و سیاسی یا احتمالاً انتخاباتی به حوزه دفاع و امنیت آسیب رساند.

وی درباره موضوع سرباز حرفه ای هم گفت: این موضوع در نظر گرفته شود که دفاع و امنیت و حوزه انتظامی کشور که انسان محور و جوان محور است و علاوه بر پایوران جوان به بیش از یک دوم استعداد کارکنان پایور به سرباز که همگی جوان هستند نیاز هست و این موضوع در قدرت دفاعی بازدارندگی کشور بسیار مؤثر است.

وی تاکید کرد: پژوهش ها و مطالعات و نظرسنجی ها در ابتدای خدمت مقدس سربازی و در انتهای خدمت و مقایسه آن گویای این مطلب است که بیش از ۶۰% سربازان عزیز نگاه مثبتی به خدمت مقدس سربازی دارند که اگر مشکلات آنها حل شود این درصد افزایش چشم گیری خواهد داشت.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: در حال حاضر تعداد قابل توجهی از سربازان متناسب با تحصیلات عالیه و تخصص و مهارت های گوناگون سازماندهی و بکارگیری می شوند لکن طرح مشاغل سربازان در دست اقدام است که ان شاء الله تا پایان سال ۱۴۰۰ در این موضوع تحول اساسی رخ خواهد داد.

سردار شکارچی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که نیروهای مسلح چه اقدامات مناسبی را برای روحیه افزایی، انگیزه بخشی، خدمت رسانی و ارتقاء و رضایت مندی سربازان در دستور کار دارند؟ گفت: اولاً  نیروهای مسلح مردم پایه، انسان محور و  جوان محور می باشند و تمام تلاش خود را برای تحقق سؤال فوق بکار گرفته و بخش زیادی را تحقق بخشیده و بخشی را هم به طور جد در آینده نزدیک محقق خواهند نمود.
وی گفت: از نظر ما ۴ دستگاه در تحقق سؤال فوق نقش دارند. مجلس محترم شورای اسلامی، دولت محترم، قوه محترم قضائیه و نیروهای مسلح که با لطف خداوند متعال نیروهای مسلح در حد بسیار زیادی به رسالت خویش در این رابطه عمل کرده اند و انتظار می رود سایر قوا  ضمن تشکر از اقدامات خوبی که انجام داده اند جدی تر به میدان بیایند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح یادآور شد: در سال ۹۸ و ۹۹ حقوق سربازان خارج از روال جاری افزایش حقوق بطور میانگین حدود ۳۵% افزایش پیدا کرده است. میانگین حقوق سربازان به ۵۸۰ هزار تومان رسیده که البته با میزان قانونی فاصله زیادی دارد (حداقل حقوق حدود ۴۰۰ هزار تومان و حداکثر حدود یک و نیم میلیون تومان) و ان شاء الله برابر قولی که دولت محترم و مجلس محترم داده اند در سال ۱۴۰۰ و در آینده نزدیک نیز افزایش قابل توجهی خواهد داشت البته انتظار ما از مجلس و دولت برابر وعده هایی که داده اند و رسانه ای هم کرده اند این است که حقوق کامل سربازان هر چه زودتر عملیاتی گردد و همین موضوع بسیاری از مشکلات پیش گفته سربازان را تا حدود زیادی حل خواهد نمود، ستاد کل مسئول اجرا قانون و پرداخت حقوق به شرط تأمین اعتبار است.

وی گفت: قانون خدمت وظیفه عمومی هنوز نیز نواقصی دارد که بایستی اصلاح گردد و به نظر برخی از مواد و تبصره های قانون موجود ناقص و بر خلاف عدالت اجتماعی است و حل این مشکل به دو راهبرد اساسی وابسته است یکی افزایش ها مشوق ها برای کسانیکه خدمت می کنند  و دومی افزایش محرومیت ها برای کسانیکه غیبت می کنند.

سردار شکارچی افزود:یعنی اگر امتیازی وجود دارد مثل مسکن، موافقت اصولی، وام، تسهیلات خدماتی، تجارب، بازرگانی، استخدام و…. باید برای کسی باشد که در دفاع، امنیت و انضباط اجتماعی کشورش سهیم است و بالعکس کسی که در این رابطه مسئولیت نمی پذیرد از برخی از امتیازات محروم گردد.
این مقام نظامی کشور ادامه داد: ستاد کل نیروهای مسلح پیشنهاداتی را برای اصلاح قانون تنظیم نموده است که از طریق مبادی ذیربط پیگیری خواهد نمود و انتظار این است که در راستای اهمیت به دفاع و امنیت و تحقق عدالت اجتماعی، در این رابطه مسئولین ذیربط در دولت و مجلس همکاری نمایند.

این مقام نظامی کشور یادآور شد: روابط فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح به برکت انقلاب اسلامی در مجموع با سربازان روابط صمیمی، اسلامی، اخلاقی، متواضعانه، پدرانه و برادرانه می باشد و چنانچه برخورد نامناسبی صورت پذیرد بعنوان تخلف رسیدگی می گردد و در این رابطه در جهان یک کشور بی نظیر هستیم هر چند در گوشه و کنار مشکلاتی نیز ممکن است وجود داشته باشد که از دید فرماندهان و مسئولین مخفی بماند لکن چنانچه گزارش شود حتماً برخورد می گردد و حفظ و ارتقاء کرامت سربازان عزیز جزو اصول نیروهای مسلح است.

وی اضافه کرد: تاکنون برای حل مشکلات سربازان و ارتقاء کرامت آنان ۵۲ آئین نامه، دستورالعمل، شیوه نامه و ضوابط و مقررات تهیه و ابلاغ گردیده و بر حسن اجرای آن نیز نظارت می گردد.

وی درباره دست آوردهای سربازی برای خود سربازان گفت: توانمندی و مهارت آموزی در تخصص های گوناگون و مورد علاقه، تقویت روحیه اعتماد به نفس و خوداتکایی، آشنایی به مهارت‌های زندگی ایرانی ـ اسلامی، افزایش روحیه تاب آوری و آستانه تحمل، صبر و بردباری، تمرین قانون گرایی، نظم پذیری، گسترش و تقویت ارتباط و تعامل با  دیگران، تمرین شیوه زندگی جمعی، دوست یابی به شیوه صحیح را از جمله دستاوردهای دوران سربازی است.

وی با تاکید بر این که  بازی با دفاع و امنیت کشور برای جلب توجه و آراء مردمی کاری خطرناک است و خداپسندانه نیست و این نگاه خیانت به کشور و ملت است گفت: زیر سؤال بردن خدمت مقدس سربازی که رکن اساسی در دفاع و امنیت کشور و مردم است توسط عده خاصی به صورت شعاری و تبلیغاتی با واژگانی همچون اجباری، شهروند درجه صفر و… از روی دلسوزی و حرفی صادقانه نیست.

سردارشکارچی افزود: اینگونه گفتمان با اهدافی همچون مشهور شدن، سلبریتی شدن، موج ایجاد نمودن و موج سواری کردن است که متأسفانه در آستانه انتخابات به طور مستمر و مرتب تشدید گردیده است. لذا توصیه می کنم سربازان مظلوم، گمنام، زحمت کش، مقتدر و ایثارگر نظام را که موجب اقتدار، عزت و زینت کشور و امنیت و آرامش مردم هستند را سکو و پله خود قرار ندهند.

وی یادآور شد: محل رسیدگی به مشکلات سربازان رسانه نیست، محل رسیدگی به سربازان کمیسیون امنیت ملی در مجلس، شورای عالی امنیت ملی و… است وقتی فقط به صورت یک طرفه با شعارهای تو خالی، بدون پشتوانه علمی، فکری و تخصصی توئیت زده می شود، مصاحبه می شود و رسانه‌ای می گردد یعنی اینکه سوء استفاده از جوانان، یعنی فریب، یعنی پله قرار دادن جوانان برای منافع شخصی و حزبی، یعنی آسیب جدی به امنیت ملی، دفاع از امنیت کشور است.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با تاکید بر این که کذب محض است که تاکنون درخواست ها از ستاد کل بی جواب مانده است گفت: توصیه می کنیم مکان رسیدگی را از رسانه به جایگاه خودش انتقال دهیم و رسانه ها به ویژه رسانه محترم ملی نیز مراقبت نماید و ستاد کل نیروهای مسلح آمادگی ۱۰۰% برای موضوع را دارد.

وی یادآور شد: برای نیروهای مسلح مردم پایه، دفاع از کشور، امنیت و آرامش مردم عزیز، شریف و با فرهنگ ایران افتخار و در اولویت است و قطعاً تابع قانون و فرامین فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) است  بنابراین خواسته یا ناخواسته هر گونه خدشه و آسیب به خدمت مقدس سربازی که دفاع و امنیت کشور و آرامش مردم بطور ۱۰۰ % به آن گره خورده است آسیب به امنیت ملی و بازی در زمین دشمن است.

این مقام ارشد نظامی در ادامه درباره سربازی که سیلی خورد گفت: من بسیار متاسفم برای کسی که می رود تبلیغ می کند و رای مردم را میگیرد و بعد کشیده به سرباز بزند. سیلی به سرباز زدن یعنی سیلی به امنیت اجتماعی زدن. چه آن بازپرسی که در بابل این کار را کرد و با وی برخورد نشد و چه این رفتار نماینده مجلس که از دید ما سیلی به نظم اجتماعی کشور است چرا که اگر حایی  سربازی تخلف کند راهکار قانونی دارد.

سردار شکارچی گفت: ما به عنوان ستادکل نیروهای مسلح از هردو این افراد شاکی هستیم. وقتی یک سرباز صادقانه خدمت می کند و حق و حقوق او هم کامل پرداخت نمی شود و بعد اینطور با او هم برخورد شود.

وی با بیان این که درا ین دوره از مجلس نمایندگان دلسوز زیادی وجود دارد گفت: کسانی که این کار را می کنند نماینده واقعی مردم نیستند و باید با مردم صادقانه حرف بزنند. همه مردم باید قانون را رعایت کنند و فرقی بین نماینده و سردار نیست. حتی اگر سرباز تخلف کرد باید از طریق قانونی پیگیری شود. کسی که خود قانونگذار است وقتی قانون را رعایت نمی کند چه باید گفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. شما دارید خلط مبحث می فرمایید کسانی که مخالف سربازی اجباری اند منظورشان این نیست که کسی سربازیش را بخرد وکسی که نمی تواند بخرد برود سربازی ما می گوییم بیگاری کشیدن از یک جوان به بهانه خدمت سربازی وتامین امنیت در حالیکه بعد از پایان خدمت سربازی هیچ تعهدی نسبت به آن جوان چه از لحاظ کار وچه از لحاظ ازدواج وآینده وجود ندارد شرعا حرام است ما می گوییم اگر امنیت می خواهیم من وشما وآحاد مملکت باید بهای آن را چه از جیبمان با اخذ مالیات وچه با تصویب بودجه توسط نمایندگان ودولت منتخبمان برای استخدام سربازان ارتش حرفه ای بپردازیم وبخاطر اینکه خودمان راحت بخوابیم جوانان مملکت را که بسیاری از آنها اتفاقا از طبقات محروم جامعه هستند راهی پادگانهای نقاط مرزی نکنیم،دروضعیت موجود جوانان دارند در سربازی ساخته نمی شوند دارند از لحاظ روحی زخم می خورند زخمی که فراموش نمی شود .شما سالی سه میلیون نفر را به اجبار به سربازی می برید در حالیکه بیش از دومیلیون نفرشان از اینکه به اجبار به سربازی می روند احساس به بیگاری کشیده شدن دارند در کجای دروس کارشناسی ونظامی که خواندید با افرادی با این روحیه می توان یک قدرت بازدارنده ساخت؟

  2. اگه اون بازپرس توسط دادگاه عالی انتظامی قضات از سمتش اخراج شد و یا اون نماینده مجلس محکومیت کیفری گرفت و برا دوره بعد نمایندگی، تأیید صلاحیت نشد، اسمشو میشه گذاشت پیگیری و برخورد!!! البته بعید هستش که چنین کاری کنند! آقای شکارچی اگه تو صورت پسر خودت هم اینجوری سیلی زده بودند تا الان کیفرخواست پرونده صادر نشده و صدور حکمش تا الان به تأخیر افتاده بود؟!
    مگه میخوان پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی رو رسیدگی کنند که صدور حکمش تا الان به تأخیر افتاده؟!

  3. پدر و مادری بچه شو با هزارتا بدبختی بزرگ کرده بفرسته سربازی که فلان بازپرس یا فلان نماینده مجلس خیلی راحت و با فراغ بال، سیلی بزنه تو صورتش!!! کدوم پیگیری و کدوم مجازات؟! نکنه بازپرس بابلی رو از سمتش اخراجش کردند یا اون نماینده مجلس رو حکم حبس بهش دادند!!! چطور سیستمی هستش که با وجود آزمون روانشناسی و شخصیت، بازپرس قوه قضاییه میاد به سرباز سیلی میزنه؟؟؟!!! خب آقای شکارچی بیا این موارد رو برا مردم توضیح بده! آقای مسئول گزینش شخصیت قوه قضاییه خب این آقای بازپرس بابلی چطوری شخصیتش تأیید شده که اول صبح سیلی میزنه تو صورت بچه مردم؟!…..

  4. خب شما به قانون فعلی سربازی هم پایبند نیستین .ماده ۴۹ قانون نظام وظیفه میگه سرباز بین ۶۰ تا ۹۰ درصد کارکنان هم رتبه و درجه خودش باید حقوق بگیره که شما ۵ درصد هم نمیدین .بعدم تبصره زدین در صورت تخصیص بودجه .سوال اینجاست ایا به کل ستاد نیروها مسلح ۵ درصد بودجه درخواسای را میدن که شما به سرباز ۵ درصد حقوق میدین .ایا حقوق کارکنان رسمی نظامی هم ۵ درصده .سربازی از این جهت بیگاری واجباری هست که جز تلف کردن عمر خاصیتی نداره

  5. آقایان صف مرغ ول کردن چسبیدن به سربازی پزشکی وکالت سردفتری که چجوری این شغل ها رو خراب کنند وبا این وعده‌ها دنبال شعارهای تبلیغاتی و رای هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا