نظریات مشورتی مرتبط با قانون کاهش مجازات حبس تعزیری

پایگاه خبری اختبار- قانون کاهش مجازات حبس تعزیری روز ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و از روز ۱۱ تیرماه سال جاری به اجرا در آمد. اجرای این قانون سؤالات و ابهامات متعددی را، به ویژه برای قضات دادگاه‌ها، ایجاد کرده تاجایی که کارگروهی مشورتی با حضور برخی صاحب‌نظران منتخب از قضات دیوان عالی کشور و دادگاه‌های تجدید نظر استان تهران و مدیران این معاونت ایجاد شد که وظیفه پاسخ‌گویی به سؤالات و استعلامات واصل شده از سوی دادگستری‌های سراسر کشور درباره قانون کاهش مجازات حبس تعزیری را بر عهده دارد.

بسیاری از استعلام‌های اخیر از اداره کل حقوقی قوه قضاییه نیز مرتبط با این قانون بوده‌ است که در این پست می‌توانید ۲۸ نظریه مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضاییه (شامل ۱۱۰ پرسش و پاسخ) مرتبط با قانون کاهش مجازات حبس تعزیری را دانلود کنید.

امید سلطانی، طراح اپلیکیشن «قانون در جیب شما»، این نظریات مشورتی را در یک فایل پی‌دی‌اف گردآوری کرده و برای انتشار رایگان در اختیار پایگاه خبری اختبار قرار داده است.

برای دریافت فایل PDF نظریات مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضاییه کلیک کنید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. اینکار اشتباه است و باعث جری تر شدن مجرمین میگردد همینجوری قانون کلی مشکل دارد و راه فرار برای مجرم بسیار است بنده از سال ۹۶ چک از شخصی دارم که فراری است اما قانون او را تعقیب نمیکند و میگویند خودت باید او را بدون هیچ امکاناتی پیدا کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا