نحوه اعاده به خدمت جانبازان و همسران و فرزندان شهدا

نحوه اعاده به خدمت جانبازان و همسران و فرزندان شهدا

بخشنامه شماره ۷۱۰/۴۴ مورخ ۱۳۹۸/۱۲/۳ وزارت آموزش و پرورش

اداره کل آموزش و پرورش…

معاونت/ سازمان/ مرکز/ اداره کل/ دفتر …

دانشگاه شهید رجایی/ دانشگاه فرهنگیان/ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

در اجرای بند (چ) و (ز) ماده ۸۷ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و به استناد رأی هیئت عمومی شماره ۲۷۶۴ مورخ ۲۶/۹/۱۳۹۸ دیوان عدالت اداری و به منظور اعاده به خدمت جانبازان مشمول قانون، مقتضی است ترتیبی اتخاذ گردد تا با در نظر گرفتن موارد مشروحه ذیل، تمهیدات لازم جهت بازگشت به کار افراد واجد شرایط فراهم گردد:

۱- جانبازانی که قبل از تصویب قانون فوق الذکر (۶/۲/۱۳۹۶) به صورت پیش از موعد یا عادی و بدون سنوات ارفاقی بازنشسته شده اند، با رعایت شرط سنی کمتر از ۶۰ سال برای مشاغل غیرتخصصی و ۶۵ سال، فقط برای یکبار می توانند به خدمت اعاده و با تکمیل خدمت خود (حسب مودر ۳۰ یا ۳۵ سال) و با رعایت شرایط عمومی به بازنشستگی نائل آیند. پس از اشتغال مجدد، امکان بازنشستگی پیش از موعد میسور نمی باشد (ملاک شرط سنی تاریخ ۱/۷/۱۳۹۹ می‌باشد).

۲- آزادگانی که به دلیل استفاده از دو برابر شدن سابقه اسارت زودتر از خدمت سی سال بازنشسته شده‌اند، می توانند برای یک بار و با رعایت موارد مندرج در بند (۱) و لحاظ عین سوابق اسارت به بازنشستگی نائل آیند.

۳- به استناد بند (ژ) ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه، همسران و فرزندا شهداء نیز مشمول بخشنامه اعاده به خدمت خواهند شد.

۴- افرادی که به موجب رأی صادره از مراجع قضایی یا هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری و یا سایر مراجع قانونی مربوط، به دلیل محکومیت از کار برکنار شده‌اند و سایر ایثارگران (رزمندگان، فرزندان جانباز و…) مشمول این بخشنامه نخواهند بود.

۵- بازگشت به کار افراد واجد شرایط با توجه به نیاز نیروی انسانی و بر اساس رسته و رشته شغلی و با اولویت بکارگیری در گروه کارکنان آموزشی مورد تأکید می باشد.

۶- با اخذ درخواست کتبی به تاریخ روز، بررسی شرایط همه متقاضیان مجدداً صورت پذیرد. ضروری است در متن درخواست افراد قید گردد: «اینجانب با آگهی و اطلاع کامل از مفاد بخشنامه ارسالی از سوی وزارت آموزش و پرورش، درخواست کتبی خود را تنظیم و به امور اداری تحویل می‌دهم».

۷- به استناد تبصره ذیل بند (چ) ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه و رأی وحدت رویه شماره ۲۹۱۷ مورخ ۱۷/۱۰/۱۳۹۸ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری، در صورت دریافت پاداش پایان خدمت در بازنشستگی اول، پاداش مذکور و مرخصی‌های ذخیره شده مربوط به آن سنوات، مجدداً به این افراد تعلق نخواهد گرفت. بنابراین استرداد وجوه مذکور میسور نمی‌باشد.

۸- ضروری است ضمن رعایت مفاد مندرج در بند (۷)، فهرست مشخصات افراد به انضمام مدارک مربوطه شامل تصویر برابر اصل شده آخرین حکم زمان اشتغال و اولین حکم بازنشستگی حداکثر تا تاریخ ۲۹/۱۲/۱۳۹۸ به اداره کل امور اداری و تشکیلات وزارت متبوع ارسال گردد. بدیهی است فهرست مشخصات متقاضیان باید توسط کارشناس بازنشستگی و رییس اداره امور اداری و مدیر کل آموزش و پرورش استان امضا و ممهور گردد. فهرست مزبور پس از بررسی و تأیید نهایی حداکثر تا پایان خرداد ماه سال ۱۳۹۹ به استان جهت اقدام ارسال خواهد شد.

۹- پس از تأیید فهرست مشخصات توسط ستاد، اقدامات لازم شامل اخذ نظریه کتبی گزینش، استعلام مدرک جانبازی از مراجع ذیصلاح (گواهی ارائه شده مربوط به سال جاری باشد) و… طبق ضوابط و مقررات با هماهنگی کارشناسی استخدام آن حوزه صورت پذیرد.

۱۰- بکارگیری افراد واجد شرایط بر اساس محل فعلی پرونده فرد انجام خواهد گرفت.

۱۱- مکاتبه با مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری استان در خصوص لغو حکم بازنشستگی و تسویه حساب انجام گیرد.

تذکر: قبل از هماهنگی با مدیریت بازنشستگی استان و قطع حقوق بازنشستگی از بکارگیری افراد خودداری گردد.

علی الهیار ترکمن- معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۹ دیدگاه ها

  1. سلام، برنامه ششم توسعه تا پایان سال ۱۴۰۰ اعتبار داشت. با این حال کماکان محدودیت بازگشت به کار جانبازان بالای ۲۵ درصد بازنشسته برطرف نشده است. و جانبازانی که بعد از شروع برنامه ششم بازنشسته شده اند نمی توانند به کار برگردند. شایسته است که دولت انقلابی سدی را که دولت قبل برای خدمت رسانی جانبازان ایجاد کرده بود برطرف کند.

  2. با سلام اول قوانین دایمی می گذارید که ایثارگران برای یک بار می توانند اعاده به خدمت شوند بعد دو روز بعدش قوانینی رو می گذارید که فقط شامل نیم درصد ایثارگران شود . تکلیف رو روشن کنید. با ایثارگران هستید یا در مقابلشان .

  3. سلام مگر جانباز با جانباز تفاوت دارد که محدودیت و بازگشت به کار جانبازان قبل از سال ۹۶ مد نظر می باشد جانبازانی که بعد از ۹۶ بازنشسته می‌شوند چرا نمی توانند به کار برگردد من جانباز ۲۵ درصد می باشد و سال ۹۸ اول مهر بازنشست شده‌ام و تقاضای بازگشت به کار داده ام چون قانون برای جانبازان بازنشسته قبل از ۹۶ هست من نمی‌توانم به کار برگردم ین یک تبعیض می باشد

  4. باسلام ،مہر۹۸ بازنشستہ شدہ ام اما شمادر بخشنامہ قبل از ۹۶/۲/۶راذکرکردہ اید وقانون پنج سالہ ششم بند چ اگرگفتہ کسانی کہ قبل ازاین قانون بازنشستہ شدہ اندبہ این دلیل بودہ کہ قانون گذارتوجہ ویڑہ ای بہ کلیہ جانبازان داردودراین بندازقانون ،منعی برای ایندہ نیست چون برنامہ از۱۳۹۶_۱۴۰۰میباشد۔وبراساس حق اولویت نیز کسانی کہ ۹۷ویا۹۸بازنشستہ شدہ اند،میتوانندبکاربرگردند

  5. با سلام سال ۹۴ با سنوات ارفاقی ۸ سال بازنشست شدم . اما پاداش پایان خدمت همان ۲۲ سال منظور گردیده است . آیا می توانم اعاده به خدمت بشوم ؟

  6. باسلام اینجانب سعیدحشمتی دبیرفیزیک با مدرک کارشناسی دراسفند سال ۹۳با۲۷سال سابقه خدمت پیوسته بدلیل مشکلات قبل ازموعد بازنشست شدم .حالامایلم به خدمت برگردم خواستم بپرسم آیا امکانش هست یاخیر؟ البته رزمنده هستم بیش از یک سال خدمت جبهه دارم .ضمنا منطقه محل خدمتم به این رشته نیازمند می باشد.متولد سال ۱۳۴۳هستم.

  7. سلام
    اینجانب مهر۹۸ بازنشست شده ام ودارای مدرک لیسانس و جانباز م مایل به اعاده به خدمت هستم راهنمایی فرمایید

    1. با سلام من با ۲۰ سال سابقه در تاریخ ۲۸/۱۲/۹۶ با ۱۰ سال سنوات ارفاقی بازنشسته شده ام. آیا می توانم بر اساس این بخشنامه دوباره اعاده به خدمت شوم . ممنون راهنمایی بفرمائید.

      1. سلام. من مهر۹۴ با ۳۰سال خدمت بازنشسته شدم. واکنون دعوت به کار شده وفرمها مربوط را تکمیل نموده ام. نحوه محاسبه حقوق بعداز شروع به کار چگونه خواهد بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا