معافیت برای مشمولان غایب دارای فرزند معلول ذهنی

مشمولان غایبی که فرزندی با معلولیت ذهنی و ناتوان کننده دارند از خدمت سربازی معاف می شوند

نوع معلولیت و شدت آن را سازمان بهزیستی تأیید می کند

پایگاه خبری اختبار- ﻣﻌﺎﻭﻥ ﻣﺸﻤﻮﻻﻥ ﻭ ﺍﻣﻮﺭ ﻣﻌﺎﻓﯿﺖ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻭﻇﯿﻔﻪ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﻧﺎجا، از معافیت مشمولان غایبی خبر داد که فرزندی با معلولیت ذهنی و ناتوان کننده دارند.

به گزارش پایگاه خبری اختبار به نقل از اداره اجتماعی وظیفه عمومی ناجا، سرهنگ نجف حمیدزاده گفت: پیرو هماهنگی های صورت گرفته با ستاد کل نیروهای مسلح و به منظور حمایت بیشتر از معلولان و خانواده های آنان ،این امکان فراهم شده تا مشمولان دارای فرزند معلول ذهنی و ناتوان کننده که به هردلیلی غیبت کرده و وضعیت خدمتی خود را مشخص نکرده اند نیز بتوانند برای معافیت از خدمت سربازی اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه این مساعدت تنها شامل معلولیت های ذهنی و ناتوان کننده می باشد، افزود: نوع معلولیت و شدت آن می بایست توسط سازمان بهزیستی تأیید شده و پس از ثبت درخواست معافیت در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) ، با ارسال دعوتنامه از سوی وظیفه عمومی برای مشمول، پرونده در شورای پزشکی رده های وظیفه عمومی نیز بررسی می شود و درصورت تأیید معلولیت، پرونده در سیر مراحل رسیدگی و صدور کارت معافیت قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول بیان داشت : شرط اصلی برای تأیید کلیه معافیت های مربوط به معلولان در سازمان بهزیستی، مراقبت از آنان در کانون خانواده است که این امر منطبق با روح قوانین و اصل توانمندسازی خانواده ها برای حمایت و نگهداری معلولان است.

گفتنی است، شرط اصلی برای استفاده از انواع معافیت ها، نداشتن غیبت است، اما استفاده از این معافیت برای مشمولان غایب، نیز امکان پذیر می باشد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. خدا نگهدارت باشه جناب سرهنگ حمیدزاده واقعا درک میکنیدخانوادهای داری فرزندمعلول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا