مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران پیرامون نحوه عملکرد دبیرخانه‌ها

مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران پیرامون نحوه عملکرد دبیرخانه‌های کمیسیون‌های ماده پنج شهرهای کشور

مصوب جلسه ۱۳۹۵/۱۰/۶ شورای عالی شهرسازی و معماری ایران

شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۶/۱۰/۱۳۹۵, پس از استماع گزارش دبیرخانه پیرامون نحوه عملکرد دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ در سراسر کشور، پیرو مصوبه شورای عالی مورخ ۳۰/۶/۱۳۹۴ در باب انتشار عمومی مصوبات و دستور جلسات کمیسیون ماده ۵ ضمن تقدیر از فعالیت های انجام شده در اغلب استانهای کشور و در راستای قانون دسترسی آزاد به اطلاعات مقرر نمود:

۱. تاُکید مجدّد بر لزومِ انتشارِ دستور جلسات و مصوّبات کمیسیونهای مادّه ۵ در رسانه‌های عمومی و پرتیراژ محلّی در راستای قانون دسترسی آزاد به اطلاعات، به منظورِ امکانِ اطلاع رسانی عمومی موضوعاتِ مرتبط با کمیسیونهای ماده ۵ (از مرحله طرح موضوع تا مرحله تصمیم‌گیری و صدور مصوّبه)، ایجاد زمینهُ ورود مردم و سازمانهای غیر دولتی و مردم نهاد به فرایند بررسی و تصمیم‌گیری در مورد طرحهای تفصیلی شهری و ارتقای اعتماد عمومی به تصمیمات مراجع حاکمیتی، به منظور تقویت اعتبار این تصمیمات.

۲. ضرورت آگاهی عموم مردم پیرامون موضوعات مرتبط با شهرسازی و حقوق متقابل شهر و شهروند و ازجمله ماهیت و وظایف کمیسیون‌های ماده ۵ از طریق دبیرخانه شورای عالی و لزوم ارائه گزارش‌های دوره‌ای به شورای عالی در همین خصوص.

مراتب جهت استحضار و صدور دستور انعکاس و اقدام اعلام می‌شود.        

معاون معماری و شهرسازی و دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی ـ پیروزحناچی

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا