مرحله دوم طرح جریمه مشمولان غایب آغاز شد

مرحله دوم طرح جریمه مشمولان غایب آغاز شد

ثبت نام مرحله جدید از ۲۰ آذر تا پایان دی ماه ۱۳۹۴ انجام می شود

به گزارش اداره اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا ، "سردار ابراهیم کریمی " در خصوص طرح جریمه مشمولان غایب اظهار داشت : بر اساس بند (ط) تبصره ۱۶ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۳ مجلس شورای اسلامی بیش از ۲۸۸ هزار نفر مشمول غایب دارای بیش از ۸ سال غیبت، از ۱۵ اسفند ماه ۹۳ در این طرح ثبت نام کردند.

وی افزود : متقاضیان ثبت نام شده در مرحله اول این طرح تا ۲۰ آذر ماه فرصت داشته که مبلغ جریمه در نظر گرفته شده را واریز نمایند و از کارت معافیت بهره مند شوند.

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت : به دلیل استقبال چشمگیر متقاضیان و درخواست های مکرر افرادی که به هر دلیل نتوانسته اند در این طرح شرکت کنند ، ثبت نام مرحله دوم از تاریخ ۲۰ آذر ماه سال جاری شروع و تا پایان دی ماه ادامه خواهد یافت و این دسته از افراد می بایست درخواست خود را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) به ثبت برسانند .

وی در ادامه گفت : مشمولان غایبی که در مرحله اول طرح ثبت نام کرده اند و به دلایلی پیگیر درخواست خود نشده اند ، به منزله انصراف از درخواست تلقی می شود و چنانچه مجددا خواستار بهره مندی از این طرح هستند می بایست تا قبل از پایان دی ماه با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) ضمن ارائه درخواست عدم انصراف نسبت به پرداخت مبلغ جریمه مشخص شده اقدام کنند .

سردار کریمی تاکید کرد : این دسته از افراد چنانچه تا پایان دی ماه نسبت به پرداخت مبالغ جریمه خود اقدام نکنند به منزله انصراف قطعی تلقی شده واز سوی سازمان تعیین تکلیف خدمتی می شوند .

سردار کریمی اذعان داشت : میزان جریمه مشمولان غایب برای معافیت از خدمت وظیفه عمومی، بر اساس مدرک تحصیلی می باشد و افراد دارای مدرک زیر دیپلم ۱۰ میلیون تومان، دیپلم ۱۵ میلیون تومان، فوق دیپلم ۲۰ میلیون تومان، لیسانس ۲۵ میلیون تومان، فوق لیسانس ۳۰ میلیون تومان، دکتری غیرپزشکی ۳۵ میلیون تومان، دکتری پزشکی ۴۰ میلیون تومان، پزشکان متخصص و بالاتر ۵۰ میلیون تومان می باشد.

این مقام مسئول در ادامه افزود: به ازای هر سال غیبت مازاد بر ۸ سال ۱۰درصد به مبالغ جریمه پایه اضافه می گردد. براساس این قانون، مشمولان غایب متاهل از ۵ درصد و دارای فرزند به ازای هر فرزند از ۵ درصد تخفیف کل مبلغ جریمه برخوردار می شوند.

کریمی یادآور شد : مدارک مورد نیاز برای ثبت درخواست عبارنتد از : اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی مشمول ، اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی و اصل و کپی شناسنامه همسر و فرزند در صورتی که متاهل بوده و دارای فرزند می باشند می بایست به هنگام مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) برای ثبت درخواست این مدارک را به همراه داشته و ارائه نمایند.

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا تصریح کرد : مشمولان غایب در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir مراجعه و همچنین از طریق تماس با سامانه تلفن گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰ می توانند در جریان اخبار مربوط به تعیین تکلیف مشمولان غایب قرار گیرند.

در پایان کریمی خاطر نشان کرد : اطلاع رسانی لازم به متقاضیان در مدت زمان اقدام از طریق سامانه پیامک صورت می پذیرد و نیازی به مراجعه حضوری به این سازمان نمی باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام و خسته نباشید
     بزرگترین دلیل استقبال نکردن جوانان بالا بودن میزان جریمه در حد بسیار نامتعارف است از مشمولان غایبی که دور قبل ثبت نام کردند حدود صدهزار نفر نتوانستند مبلغ جریمه رو پرداخت کنند و همان تعداد هم که ثبت نام کردند حدود یک پنجم کل مشمولان غایب در کشور بود صحبت من با مسوولین است اگر میزان جریمه مبلغ متعارفی می بود آیا تعداد ثبت نام کنندگان و پرداخت کنندگان چند برابر نمی شدند و در نتیجه درآمد دولت از این طرح بیشتر نمی شد و همچنین جمعیت بسیاری از جوانان این مملکت مشکلشان حل نمی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا