«محمد مصدق» رئیس دیوان عدالت اداری شد

پایگاه خبری اختبار- سخنگوی قوه قضاییه از خداحافظی حجت‌الاسلام محمد مصدق با معاونت حقوقی و مجلس قوه قضاییه و انتصاب او به عنوان رئیس دیوان عدالت اداری خبر داد.

به گزارش اختبار، غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری امروز، سه‌شنبه ۲۴ فروردین، خود گفت: آقای علی غلامی از اساتید دانشگاه و برجسته به عنوان معاون اجتماعی و پیشگیری قوه قضاییه و حجت الاسلام دکتر مصدق  هم به عنوان رییس دیوان عدالت اداری کشور منصوب شدند.

پیش از حجت‌الاسلام مصدق، حجت‌الاسلام محمدکاظم بهرامی ریاست دیوان عدالت اداری را بر عهده داشت که از سال ۱۳۹۵ در این سمت مشغول به کار بود.

مصدق نیز پیش از این معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه بود و در سال‌های اخیر نقش مهمی در ارتباط بین قوه قضاییه و کانون‌های وکلا، به‌ویژه در ارتباط با طرح‌ها و لوایح مرتبط با نهاد وکالت، ایفا می‌کرد.

زمینه اصلی مطالعات وی حقوق جنایی و فقه جنایی است و صاحب تالیفاتی نیز در این حوزه می‌باشد، پیشینه‌ای که به نظر می‌رسد ارتباط مستقیمی با سمت جدید او در دیوان عدالت اداری نداشته باشد.

از سوی دیگر، با توجه به وجود طرح‌ها و لوایح مهمی در ارتباط با وکالت و سردفتری در قوه قضاییه و مجلس، به نظر می‌رسد دیدگاه‌ها و عملکرد شخصی که جایگزین حجت‌الاسلام مصدق می‌شود، تاثیر مهمی در سرنوشت این مشاغل حقوقی خواهد داشت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. سلام و عرض ادب
    باتوجه به رای دیوان عدالت مبنی بر اینکه ثبت موسسه حقوقی نیارمند داشتن پروانه وکالت نیست وهر دانش اموخته حقوق میتواند مبادرت به اینکار کند.
    من یک دانش اموخته میباشم و خرسند از صدور این رای به ثبت تهران زنگ زدم که این رای به انها ابلاغ شده یانه؟ با حوابی غیرمنتظره روبرو شدم . اینکه این رای فقط برای یک موسسه صادر شده و عمومی نیست!!
    خواهشمندم مرا از این ابهام دراورید چرا باید فرصت کار برای دیگران بسته باشد یک وکیل که نیاز به کار دیگر ندارد و هر وکیلی شاغل است کسانی که به هر نوع وکیل نیستند جوجای کار هستند. خواهشمندم رسیدگی کنید.

  2. با سلام
    هرچند پیشداوری نباید کرد اما کاش آنان که آقای غلامی را می شناسند قدری درباره اندیشه و موضع ایشان پیرامون نهاد مستقل وکالت ابراز نظر کنند.باید دید ایشان برای وصل کردن امده یا برای فصل کردن. من همواره به اسکودا انتقاد داشتم اما اکنون که جر زنی ها و نامردی ها علیه این نهاد را می بینم نمی توانم سکوت کنم چون از جر زنی اصلا خوشم نمی آید و اعتراض می کنم.با این اتفاقات اخیر همه باید از مظلومیت نهاد وکالت مستقل دفاع کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا