فرم ج سبز ثبت نام مسکن چیست ؟

سبز بودن استعلام فرم ج از شرایط ثبت نام در سامانه ملی نهضت مسکن یا سامانه سمن اعلام شده است

پایگاه خبری اختبار- یکی از شرایط ثبت نام متقاضیان در سامانه ملی نهضت مسکن یا سامانه سمن دارا بودن فرم ج سبز اعلام شده است، منظور از استعلام فرم ج استعلام در مورد سوابق مالکیت متقاضی و احراز فاقد مسکن بودن او موضوع ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن است.

شرایط ثبت نام در سامانه ملی نهضت مسکن

در حالی که ثبت نام متقاضیان فاقد مسکن در سامانه ملی نهضت مسکن به نشانی www.saman.mrud.ir آغاز می شود، فرم ج سبز که به مفهوم نداشتن سابقه مالکیت فرد متقاضی یا استفاده او از تسهیلات دولتی مسکن است یکی از شرایط لازم اعلام شده است.

طبق قانون جهش تولید مسکن دولت مکلف شده است سالانه یک میلیون خانه در زمین هایی که به صورت اجاره واگذار می کند برای افراد واجد شرایط فاقد مسکن بسازد.

تعریف قانونی «فاقدین مسکن»

بر اساس بند یک ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، افراد فاقد مسکن کسانی هستند خودشان و افراد تحت تکفلشان (شامل همسر و فرزندان)، از تاریخ ۱۳۸۴/۱/۱ مالک زمین مسکونی یا واحد مسکونی نبوده اند و از تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی (۲۲ بهمن ۱۳۵۷) به بعد از هیچ نوع امکانات دولتی و عمومی تامین مسکن مانند زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشند.

بند یک ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن:

فاقدین مسکن: افراد سرپرست خانواری که خود و افراد تحت تکفل آنان از تاریخ ۱۳۸۴/۱/۱ (تاریخ اجرای قانون برنامه چهارم توسعه) فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی بوده و از تاریخ ۱۳۵۷/۱۱/۲۲ از هیچ یک از امکانات دولتی یا امکانات نهادهای عمومی غیر دولتی مربوط به تامین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشند.

فرم ج سبز برای فاقدین مسکن

برای احراز این شرط، فرمی با عنوان فرم ج طراحی شده است که متقاضیان می توانند به صورت بر خط در وبسایت ادارات کل راه و شهرسازی استان محل سکونتشان با تکمیل اطلاعات لازم استعلام فرم ج را درخواست کنند.

استعلام فرم ج افرادی که مصداق فاقدین مسکن مذکور در بند یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن باشند سبز خواهد بود، و برای کسانی که قبلا از امکانات دولتی تامین مسکن استفاده کرده اند یا مالک زمین یا واحد مسکونی باشند استعلام فرم ج قرمز اعلام خواهد شد.

احتمال اشتباه در اعلام فرم ج قرمز

آن طور که مسوولان اعلام کرده اند احتمال اعلام پاسخ اشتباه استعلام فرم ج قرمز وجود دارد، این اشتباه می تواند ناشی از درخواست های سابق متقاضی برای استفاده از امکانات دولتی مسکن باشد که منتهی به نتیجه و اختصاص امکانات به متقاضی نشده است، در این موارد متقاضی می تواند برای دریافت استعلام فرم ج سبز درخواست بازبینی کند.

فرم ج سبز شرط استفاده از وام ودیعه مسکن

پیش از این فرم ج سبز به عنوان یکی از شرایط لازم برای اختصاص وام ودیعه مسکن هم اعلام شده بود و وام به افرادی که مسکن مهر دریافت کرده یا متقاضی طرح اقدام ملی مسکن بودند اختصاص پیدا نمی کرد.

شرح فرم ج سبز ثبت نام سامانه ملی نهضت مسکن
شرح فرم ج سبز ثبت نام سامانه ملی نهضت مسکن
فرایند فرم ج سبز ثبت نام سامانه ملی نهضت مسکن
فرایند فرم ج سبز ثبت نام سامانه ملی نهضت مسکن
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. این که من با بدبختی و نخوردن و نپشیدن و هزار قرض و بدبختیه دیگه یه واحد ۶۰متری خریدم نباید از امکانات دولتی که مربوط به همه هست محروم بشیم اگه اسم طرح مسکن ملیه باید به نفراتی که از امکانات دولتی استفاده نکردن تعلق بگیره نه منی که با همکارم حقوقمم کمتر بوده ولی من پس انداز کردم من اون چیزی که دوست داشتمو نخوردم نپوشیدم تفریح درستی نرفتم تا صاحب خونه بشم بعد همون همکارم همه عشقو حالی کرده باشه بعد دولت بهترین خونه با متراژ بالاتر بهش بدن و من محروم بشم این کجای عدالته باید قانونش فقط بابت این باشه که نفراتی که از امکانات دولتی استفاده نکردن به اونا تعلق بگیره نه هر کی خونه نداره این ظلمه در حق اون نفراتی که یه عمر پس انداز کردن و خونه کوچیکی خریدن و الان حذف بشن

  2. من همسرم خونه داره ولی توی خونه ایشون ساکن نیستیم و من خونه اجاره کردم و اون رو اجاره دادن و قبل از عقدمون هم خریده بودن.
    الان چرا نباید ب من تعلق بگیره؟

  3. یه سوال ،اگرعکسی متقاضی ودیعه مسکن باشه ،پول لازم باشه ،آیا واسه نهضت ملی مسکن هم می‌تونه ثبت نام کنه ؟؟؟؟
    یا عنوان تسهیلات گیرنده محسوب میشه ؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا