ظرفیت کانون وکلای چهارمحال و بختیاری در آزمون وکالت ۹۶

ظرفیت پذیرش کارآموزان وکالت آزمون سال ۹۶ کانون وکلای چهارمحال و بختیاری ۱۲ نفر تعیین شد

ظرفیت این کانون در آزمون وکالت ۹۵ چهارده نفر بود

پایگاه خبری اختبار- جلسه کمیسیون تبصره ذیل ماده یک قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت دادگستری در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۹۶ با حضور اعضای هیئت مدیره کانون وکلا و رئیس کل  دادگستری استان چهارمحال و بختیاری، رییس شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شهرکرد و رییس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان و وکلا و کارآموزان این کانون برگزار شد.

صفحه اختصاصی آزمون وکالت ۹۶ در اختبار

به گزارش پایگاه خبری اختبار به نقل از سایت کانون وکلای دادگستری چهارمحال و بختیاری، در این نشست رییس کانون وکلای چهارمحال و بختیاری ضمن ارائه گزارشی از معضلات وکلا علی الخصوص وکلای جوان ابراز داشت: «علی رغم اینکه بسیاری از وکلا مستعد به انجام فعالیت وکالت می باشند، عملاً بیکار بوده و حتی قادر به تأمین هزینه های معیشتی خود نیز نیستند. ما در استان ٢١٧ وکیل داریم که طبق آمار استخراجی از دادگستری متاسفانه ٩٩ نفر در طول سال ۹۵ اصلاً پرونده ای نداشته و وکالتی بر عهده نگرفته اند که این یکی از معضلات فراروی نه تنها کانون وکلا، بلکه جامعه نیز است و حذف آزمون وکالت و یا افزایش سهمیه ها مشکلات و معضلات را صد چندان می کند.»

کیانی در ادامه عنوان داشت: «دانشگاهها فقط به فکر درآمدزایی بوده و سالانه تعداد زیادی فارغ التحصیل حقوق وارد جامعه می شوند که کانون وکلا قادر به جذب فارغ التحصیلان به تعداد زیاد نبوده و تنها نهاد کانون در مقابل آن ها مسئول نیست و بایستی برای بیکاری جامعه دانشگاهی چاره اندیشی نمود چرا که علاوه بر کانون وکلا، دولت و سایر نهادها نیز در قبال بیکاری فارغ التحصیلان مسئول هستند؛ چه بسا تبدیل فارغ التحصیل بیکار حقوق به وکیل بیکار به تبع مخاطرات بیشتری به دنبال خواهد داشت و بالا بودن سهمیه راهکار مناسبی برای مقابله با این معضل نیست.»

وی در ادامه بیان داشت: «در صورت اجباری شدن وکالت در پرونده های قضائی و تصویب آن کانون وکلا محدودیتی در جذب پذیرش کارآموز به تعداد زیاد نخواهد بود.»

در ادامه رییس کمیسیون کارآموزی کانون وکلا بیان داشت: «در آزمون وکالت سال٩۴ در سهمیه ایثارگران داوطلبان عزیز نمره کافی را کسب ننمودند و تصمیم به رد آنها گرفته شد و به این تصمیم اعتراض و در سال ٩۵ دادگاه محترم انتظامی قضات اعتراض آنها را رد نمود و بر همین اساس دو نفر از سهمیه آزاد به جای آنها پروانه کارآموزی صادر شد».

در این نشست، کمیسیون با توجه به تعداد وکلای شاغل در استان و با توجه به مشکلات موجود تعداد کارآموزان مورد نیاز برای سال ١٣٩۶ را ۱۲ نفر تعیین و اعلام کرد.

لازم به ذکر است که ظرفیت این کانون در آزمون وکالت ۹۴، ۲۰ نفر و در آزمون وکالت ۹۵، ۱۴ نفر بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۸ دیدگاه ها

  1. *بانوی محترم مونا زنده دل و خوانندگان وبسایت اختبار
    *با سلام و عرض ادب و احترام
    چندی بود بابت مشغله فرصت دیدار سایت وزین اختبار دست نمیداد؛ اکنون که وبسایت را بیش از پیش صاحب اعتبار و پاکی میبینم شادکامم. از روزهای پیش از آزمون وکالت ۹۵ تا ایام مربوط به اعلام نتایج مرا و بیقین دیگران را مدد دادید.
    اما فارغ از جنجال مربوط به کمپین و حواشی آن- بابت ارتباطی که حقیر با کمپین داشتم و با برخی ایادی آن صحبت و مراوده، در نتیجه ماهیت آنرا می شناسم و بر آن خرده فراوان دارم؛ طرفداران آن را از ادامه حمایت و جانبداری مغرضانه برحذر می دارم. فعلی را مرتکب نشوید که در آتیه آرزوی خلاف آنرا داشته باشید و بر خود سرزنش و …. روا نمایید. آگاه باشید و خرد را مکتب خود قرار دهید. دنبال کننده برخی اشخاص که برای سیر کردن شکم اهداف سیاسی و اجتماعی کوتاه مدت خود دست به عوام فریبی و هیاهو می زنند نباشید.
    با تقدیم شایسته ترین احترامات
    دانا معبدی
    (رتبه ۵ آزمون وکالت ۱۳۹۵ کانون البرز و رتبه ۴۹ آزمون قضاوت ۱۳۹۵-عضو بنیاد نخبگان و کارشناس ارشد حقوق خصوصی-lawful.mabaudi@gmail.com)

  2. عرض سلام و ارادت
    سرکار خانم زنده دل پر تلاش و دوستان گرامى
    لطفا در خصوص اخبار تکمیل ظرفیت ٩۵ کانون مرکز در صورت اطلاع خبر رسانى بفرمایید, سپاسگزارم.

  3. کیفیت و نحوه تعیین میزان ظرفیت کانون‌های محترم برابر قانون مشخص شده و هیچ نهاد و قدرتی نمیتواند با جبر و کمپین های این چنینی استقلال کانون‌های محترم را ذره‌ای خدشه دار کند. چرا کانون سردفتران بیش از یک دهه آزمون جذب ندارد کسی حرفی نمیزند. لذا به دوستان عزیزم ک میخواهند در ردای وکالت از حق مظلوم علیه ظالم دفاع کنند پیشنهاد میکنم عوض دامن زدن ب جریانات ضد کانون محترم وکلا ک قطعا هم کاری از پیش نخواهند برد تلاششان را برای موفقیت و سربلندی در این آزمون مهم برای این ردای مقدس بیشتر کنند. به امید موفقیت اصلح ها

    1. ممنون از نصیحت شما. خیلی بجا بود. افرین. کاهش ظرفیت کاری قانونیست افرین!!!!!!!! عضو کانون وکلا نیستی شما!!! احتمالا عرض کردم البته!!!!!!

    2. کانون هر کاری دلش خواست انجام بده اگه کسی اعتراض کنه استقلال کانون ضربه میخوره تو بعضی کانون ها با سهمیه ظرفیت از نیم درصد هم کمتر شده آزمون هم با سوالات غیر استاندار و اشتباهش یک طرف تو شرایط فعلی با ابن رقابت که یک تست سرنوشت چند ماهه رو مشخص میکنه اگه خود آقای بهمن کشاورز هم تو آزمون شرکت کنه قبول نمیشه

  4. از مدیر سایت اختبار خواهش میکنم این متن انتشار بدهد .یا حق

    داوطلبان آزمون وکالت با سرچ در گوگل به آدرس: سایت دادستان کل کشور ،لطفا انتقادات خود را از طریق نانهالکترونیکی به دادستان محترم کل کشور اطلاع دهید .ایشان در مقام تعقیب موظفند از تضییع حقوق عامه داوطلب آزمون وکالت دفاع کند .
    دوستان و داوطلبان بیچاره و گرامی با نظر و انتقادات خود وضعیت آزمون و تعداد جذب وکیل را مشخص و وقف شرایط فعلی جوانان این مملکت خواستار باشیم
    دوستان عنایت فرمایید و پیگیری کنید .
    هر داوطلب سه نامه ارسال کند .دفتر مقام معظم رهبری ۲ دادستان کل کشور ۳ رییس قوه قضاییه در صورت امکان .
    در ضمن در سایت اختبار مشارکت داشته باشیم .
    با کمال تشکر از مدیر سایت اختبار

    1. سلام
      دوست عزیز
      مشخص هست که شما هنوز در آزمون وکالت قبول نشده اید.
      به همین دلیل از مشکلات و معضلات این حرفه خبر ندارید، وبه همین دلیل اینگونه تلاش دارید که محدودیت جذب را بردارید
      ازبه چه قیمتی حاضر هستید بدون تلاش و زحمت به حرفه وکالت برسید ولی در عوض جامعه خود را خراب کنید و هزار مشکل ایجاد کنید؟ هنوز با مشکل تمدید پروانه،حق صندوق،حق عضویت،هزینه دفتر و هزار مشکل دیگر سروکله نزدید، هنوز ماه ها برای یافتن پرونده کفش پاره نکرده اید، هنوز نا امید نشده اید، هنوز باغ سبز میبینید، اصل انتخاب شایسته است،چرا نامه نمینویسید برای کانون سردفتران؟ ده سال آزمون نگرفته اند!!! نه این که محدود بگیرند نگرفته اند!!! البته نیاز نبوده و اگر نیاز نبوده چرا باید پذیرش کنند؟ اگر پذیرش کنند باعث فساد میشود. تلاش کنید و به نتیجه برسید آنهایی که قبول شده اند هم مثل شما بوده اند اما به جای برداشتنآزمون تلاش کردند و از آزمون گذشتند،بدون آزمون دانشگاه ما به جایی نرسید و شما هم بدون آزمون موفقیتی کسب نخواهید کرد

      1. سوگند یاد میکنم که جز حقیقت چیزی نگوییم .
        در سال ۹۵ بیست و یک نفر را مشاوره رایگان دادم و از این بیست و یک نفر ده دوازده نفر آنان درخواست کمک با پرداخت اجرت را به من پیشنهاد دادند که با تنظیم دادخواست و پیگیری خود خواهان ها یازده پرونده پیروز شدیم .با اجرت بیشتر از تعرفه قانونی و کمتر از پیشنهاد وکلای مدافع مردم .

  5. سلام.واقعا ۹۹ نفر هیچ پرونده ی نگرفتن؟؟؟؟
    خدا به داد اونا برسه دیگه.با هزینه اجاره دفتر و اینترنت و تلفن و کاغذ و منشی و مالیات و هزینه تمدید پردانه و پرداخت حق بیمه و….پرونده ی هم نداشته باشی.این دیگه چه جور شغلیه؟؟؟؟؟بیکار مطلق باشی بهتر از اینکه وکیل بیکار با حفظ ظاهر الکی باشی.البته حق هم داره در یه استان کوچک مگه چند نفر وکیل احتیاج داره؟؟؟

    1. سلام بر علی عزیز

      علی جان واقعاً شما باور می کنی که ۹۹ نفر اصلاً پرونده ای نداشته باشن .
      بابا به تمام مقدسات عالم تو شیراز لیسانس های حقوق تو مؤسسات حقوقی دارن ماهیانه از ۲ میلیون تا ۲۰ میلیون کار می کنن اونوقت یه وکیل در ۳۶۵ روز نمی تونه یه پرونده داشته باشه …..
      دوستان عزیز بخدا فرزندان این مملکت رو کم هوش فرض نکنید …… الان در مملکتی داریم زندگی می کنیم که در سایه رهبر معظم انقلاب شبکه های مجازی تمام اطلاعات رو ثانیه ای می گیرن …..

      شما دوستان کانون خواهشمندیم بطور شفاف اعلام کنید سال گذشته چند پرونده داشتید ؟؟؟؟

      بابک زارعی

      شیراز

      1. سلام
        من نمیگم راست یا دروغه اما دور از ذهنم نیس.استان کوچکی این همه وکیل میخاد چیکار؟؟؟
        بعدش همه مردم که وکیل نمیگیرن.الانم فارغ التحصیل حقوق تو هر خانواده ی پیدا میشه.و خودشون در حدی میدونن که تو دادگاه احتیاج به گرفتن وکیل ندوشن.مشکل وکالت در ایران اینکه این شغل مث بستن کمربند ایمنی تو شهر هنوز فرهنگش جا نیفتاده. واقعا وکالت در حال حاضر صرفه اقتصادی نداره

          1. سلام به ناشناس عزیز

            دقیقاً در از ذهنه !!!!! ایشون فرمودن در استان ۲۱۷ وکیل داریم شما یه حساب سر انگشتی که بکنید متوجه میشید اصلا همین آمار هم اشتباهه !!!! همینطور که عزیزان سایت اختبار اعلام کردن کانون چهار محال سال ۹۴ ( ۲۰ ) نفر پذیرفته داشته و سال ۹۳ اگه درست یادم باشه ۴۰ نفر خب اینکه شد ۶۰ نفر یعنی تو این همه سال فقط ۱۵۷ نفر وکیل تو کل استان داشتن ……
            یعنی شهرکرد ، بروجن ، فارسان ، کوهرنگ ، سامان و……..فقط با ۱۵۷ نفر وکیل تا سال ۹۳ اداره میشده …….
            خب چرا باید ۱۰۰ تا وکیل پرونده نداشته باشن و بعضی اینقدر پرونده داشته باشن که نتونن کار موکلشون رو درست انجام بدن ……
            آقای رضوانی عزیز فساد اینجاست …….
            کسی نمی خواد آزمون برداشته بشه داوطلب ها حرفشون اینکه چرا اینقدر سهمیه ها رو کم میکنن ……..

      2. سلام سال گذشته،با هزار زحمت و پس از ناامیدی تمام پس از دعا های فراوان به درگاه خداوند دو یا سه پرونده داشتم همش هم پانصدهزار و یک میلیون با اجازه شما آن مبالغ هم دادم به کانون برای بیمه عقب افتاده و هزینه تمدید و غیره، اون مشاور ها شرایطشون فرق داره همین بس که بدون داشتن پر وانه تونستند مشاور حقوقی جایی بشن

  6. با سلام .
    از صورت متن معلوم است کانون وکلای دادگستری که در مدافع از حق است در پاسخ به حق داوطلبان لجبازی نموده است و حتی احترام فرمایش مقام معظم رهبری را نداشته است سال اشتغال نامگذار ی شد برای جوانان خوب بود لااقل به اندازه سال گذشته ظرفیت را حفظ میکردید .تبعیض بین داوطلبان وکالت و وکلا ی مشغول به کار تا این اندازه

  7. متاسفانه تعداد دانشگاه های حقوق بی حد وحساب است، روزانه،شبانه،مجازی،غیرانتفایی،پردیس خودگردان،دانشگاه آزاد،علمی کاربردی،پیام نور، و اکثر قریب به اتفاق شهرستان ها هم دانشگاه حقوق دارند، کمی نیاز به تامل دارد، سنجش و پذیرش دانشجو چه معنا دارد؟ در اقتصاد هم باید عرضه و تقاضا برابر باشد،در کشاورزی هم باید کنترل کرد همه یک نوع محصول کشت نکنند،ولی در پذیرش دانشجو اینطور نیست، فقط کافی هست شخصی تصمیم بگیرد و از پس هزینه های شهریه برآید میتواند در هر رشته ای تحصیل کند اصلا هم نیاز یا عدم نیاز به اون رشته و اون تخصص مهم نیست. این میشود مشکل فارق التحصیلان حقوق، و مشکل وکلای بی کار وکلای کم کار و عدم نیاز جامعه. همه ناراضی چه دانشجو و چه وکیل…

  8. اختبار من که میدونم نظرم را منتشر نمیکنی ولی اتفاقا خیلی خوب شد چون با توجه به این که سهمیه را هم در چهار محال و بختیاری کم کردند وقتی در صحن علنی مجلس رفت و این محدودیت ها حذف شد میبینن که تصمیمشون مطابق قانون باطل میشه. آرزومه که دوباره کانون مشاوران دوباره آزمون بزاره تا شما کم کنید و اون ظرفیت زیاد بگیرد

    1. سعید عزیز سلام

      دوست خوب من با وجودی که من خودم وکیل هستم و دستی بر آتش دارم به ندرت دیدم وکیلی که نتونه پرونده بگیره مگر عده ای که مثل خود بنده بخاطر یک سری عقاید که برای خودمون محترمه همه جور پرونده ای قبول نمی کنیم ولی بحمد و قوه الهی زندگی خوبی داریم ……..

      ما هم آرزو داریم که ایشالا تو صحن مجلس این قانون تصویب بشه که این عزیزان اینقدر دستپاچه اعلام ظرفیت نکنن

      و سخنی دیگر با مسئولین محترم کانون چهار محال

      واقعاً شما اگر راست میگید و به فکر جوانان این مملکت هستید به نظرتون الان موقع اعلام ظرفیت کانون بود شما که می دونید داوطلب ها همین جور استرس دارن چرا ظلم می کنید و باعث استرس بیشتر تونها میشید

      یه لحظه فکر کردید که اینکار شما چه تبعاتی داره مثلا نمی شد مثل پارسال نزدیک امتحان اعلام می کردید . به خاطر کار شما از فردا شاهد این هستیم که بازار شایعه داغ و کانون های دیگر هم گوی سبقت را از دیگری ربوده و برای له کردن آمال و آرزوهای قشر جوان دست بکار شوند

      و چرا قبل از انتخابات واقعا چرا ؟؟؟؟؟؟؟

      بابک زارعی
      شیراز

      1. اقای بابک زارعی شما بااینکه وکیل هستید خیلی ادم باوجدانی هستید که به فکر امثال ما هستید. بخدا نمیدونید همین سال ۹۵ بامیانگین ۶۰ باچند اختلاف ردشدن یعنی چی؟ فقط به دلیل کاهش ظرفیت. حالا هم که استرس گرفته مارو ببینیم کانون ما((( خراسان)))) چه میکنه!!!!!!!! وهمچنین سایر کانونها. امیدوارم بقیه کانونها به چهارمحال نگاه نکنن والگو قرار ندن که ماها واقعا افسرده خواهیم شد. والا!

        1. سلام و عرض ادب
          شما لطف دارید
          دلیلش اینکه وقتی سال ۹۰ باوجودی که امتحان مثل الان به این سختی نبود و بیشتر قانون محور بود و من هم ۴۰ سال داشتم و مثل شماها جوون و باهوش نبودم ولی وقتی با ۱۲ اختلاف قبول نشدم واقعا داشتم نابود میشدم بخاطر همین میفهمم قبول نشدن و درس خوندن و تست زدن و استرس داشتن یعنی چی …….
          و واقعا متوجه نمیشم چرا بعضی از همکار های عزیز بنده چرا موضع میگیرن
          کاش میدونستیم روزی دست خداست نه بنده خدا ………
          ولی باز هم نا امید نشید
          دست علی به همراهتون
          بابک زارعی
          شیراز

      2. شاید بعضی ها نظرشون این باشه میانگین ۶۰ خوب نیست اما خود عضو کانون وکلا درمناظره گفتن میانگین ۶۰ ها قبولن. پس چرا امثال من نشدیم؟ خب به دلیل همین کاهش ظرفیت. یا اگه مثلا میانگین ۶۰ کمه چرا سالهای قبل کسانی بودندکه با میانگین از۶۰ پایین ترهم قبول شدن!!!!!! کار ازریشه خرابه

  9. متاسفم برای بعضی از مسئولین به جای تفکر و راهکار مناسب برای جوانان و عده کثیری از دانش آموخته های رشته حقوق با
    لجبازی و سیاسی گری و عدم درایت در خصوص حرفه وکالت اینگونه جوانان را به سخره میگیرند و هر کسی که زورش بیشتر است میخواهد حرفش را به کرسی بنشاند .

  10. سلام و عرض ادب
    جای بسی خرسندی و تامل است
    درود بر تفکر و واقع نگری مسولین استان چهارمحال بختیاری
    که بدون تعصب و بدور از احساسی بودن و بر اساس واقعیات ملموس مربوط به حرفه وکالت تصمیم گیری کرده اند، و روشن و شفاف با آمار و ارقام استدلال آورده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا