«طرح پذیرش و آموزش وکالت» فردا در کمیسیون آموزش مجلس

دو کمیسیون مجلس طرح پذیرش و آموزش وکالت را بررسی می‌کنند

پایگاه خبری اختبار- نمایندگان مجلس شورای اسلامی این هفته به بررسی طرح «پذیرش و آموزش وکالت» می‌پردازند.

به گزارش اختبار، بنابر آنچه به‌عنوان دستور جلسات هفتگی کمیسیون‌های تخصصی مجلس از روز شنبه ۱ اردیبهشت لغایت چهارشنبه ۵ اردیبهشت اعلام شده است، طرح پذیرش و آموزش وکالت در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی بررسی خواهد شد.

زمان دقیق بررسی این طرح، روز یکشینه ۲ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۶ الی ۱۶:۳۰ خواهد بود.

همچنین کارگروه «روابط خارجی» کمیسیون کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در همین تاریخ و ساعت، به بررسی طرح پذیرش و آموزش وکالت خواهد پرداخت.

گفتنی‌ست زمزمه‌های تهیه این طرح از بهمن‌ماه سال گذشته در به گوش می‌رسید و نهایتاً در ۲۰ اسفندماه ۹۶ به صورت عادی در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۴۲ دیدگاه ها

  1. اتفاقا بهترین طرح است رقابت زیاد میشه بازار سیاه وکالت که واسه ی پرونده جزیی ۱۰۰میلیون از مردم بدبخت میگیرن تعطیل میشه.

  2. ١-نه به پذیرش وکیل حفظ کن
    ٢-بله به اصلاح روش پذیرش فعلی
    ( طرح پیشنهادی موجود دارای عیوبی ست و کامل و بی نقص نیست اما از پذیرش وکیلی که ١٢ ساعت در روز ماده حفظ می کند و دو ماه بعد قبولی دوباره مجبور به حفظ کردن است ، خیلی بهتر است و یک کنش اعتراضی قابل تحسین است و با رغع عیوب و تعدیل به مراتب بهتر هم هست
    ٣- بله به اجباری کردن وکالت

    1. بسیاری از دروس رشته حقوق حفظی و فرار هستند و با صد تا طرح هم ماهیتشون عوض نمی شه. ضمن اینکه در چند سال اخیر آزمون وکالت به شدت مفهومی شده و از حالت حفظی محض دور شده. دنبال بهانه های دیگری برای تنبلی باشید.

  3. سلام
    من الان سه ساله پشت آزمون وکالت هستم و امسال سال چهارممه
    تو این سه سال تنها چیزی که باعث شده من نسبت به وکالت دلسرد شم این طرح ننگین و مغرضانه و غیرکارشناسی شده هستش
    که اگه تصویب شه من دیگه دنبال وکالت نمیرم چون مطمئنم از صدقه سری این طرح آینده ی خیلی فاسد و تاسف باری خواهد داشت
    ولی اگه تصویب نشه به امید خدا،بیست سال هم پشت آزوون بمونم واسم لذت بخشه

      1. زحمت کشیدن برای یه هدف عالی و یه شغل ایده آل که هنوز به گند کشیده نشده بله لذت بخشه،حتی در صورت نرسیدن

        1. اگه با فاصله چند نفر قبول نشی اصلا لذت بخش نیست با اینکه میدونی علم کافی برای گرفتن پروانه وکالت داری

  4. شخصا امسال میخوام وکالت شرکت کنم. و اگر نگن وکیلی یا…. مخالف صد درصد این طرح هستم.
    دوستان همین الانش هم وکیل خیلی زیاد هست این طرح تصویب شه که همه به صورت رسمی وکیلن…
    به عبارتی به صورت ناگهانی چیزی حدود دویست سیصد هزار نفر وکیل وارد جامعه میشه…
    اونایی که وکیل هستن و اسم و رسمی هم دارن چندان ضرری نمیکنن… اما مشکل اصلی برای ما هست که تازه میخوایم وکیل شیم… روزی که کنکور دادیم همه دوست داشتیم ظرفیت دفترچه کنکور و دانشگاه زیاد باشه تا قلول شیم… اما دیدیم پذیرش حقوق خیلی زیاده… و در اصل همه رقیب هم بودیم و نه رفیق ! الان هم جستب کنید ظرفیت یه کانون از صد تا بشه ده هزار تا با این طرح… خب همه که وکیلن… نمیدونم چطور بعضیا میگن خوبه این طرح مضحک

  5. مخالفین عزیز طرح، دیگه همه میدونن که شما نگران چه موضوعی هستید،نگرانی شما صرفا کاهش درآمدتونه وگرنه خیالتون راحت باشه کسی بخواد وکیل بگیره کلی تحقیق میکنه که به یه وکیل باسواد رجوع کنه.پس نگران نباشید، وکیل بی سواد کلا پرونده ای نخواهد داشت.

    1. موکل نه علم غیب دارد و نه میتونه ازمون برگزار کند تا متوجه شود کدام وکیل بیسواد و کدام باسواد است و در وضعیت اضطراری هم که او قرار دارد نمیتوان از او درخواست تحقیق و تفحص کرد.مثل ان است که ورودی دانشکده های پزشکی را باز کنند و به بیمار مثلا سکته قلبی در نیمه شب بگوییم برو و تحقیق کن کدام پزشک بیسواد و کدام باسواد است.
      بهتر نیست به جای چنین استدلالهای سطحی برای درس نخواندن و اصرار بر ماندن در گروه کمپین مردودین کمی درس بخوانید و از انگ بیسوادی برای یک عمر خارج شوید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    2. ببینید دوستان . نحوه ی پذیرش وکیل تا الان بر اساس “بسیارخواندن صرف” بوده باید تغییر کند . یک وکیل باید شاخص های متفاوتی گسترده تر از بسیارخوانی داشته باشد .
      به نظرم این طرح اگر جرح و تعدیل شود بسیار خوب و موثر است
      مثلن دایره ی دعاوی مالی که باید اجباری شود باید بسیار گسترده تر از پیشنهاد موجود در طرح باشد تا جایی که برای همه ی وکلا پرونده باشد و همه با درآمد متعارف و در حد پرستیژ این حرفه مشغول به کار شوند.
      شیوه ی پذیرش بر اساس حد نصابی بالاتر از پیشنهاد طرح باشد تا افرادی که آمادگی بیشتری دارند وارد کارآموزی شوند و به تدریج آمادگیشان تا زمان اختبار ارتقاء یابد
      از مصادیق افرادی که بدون آزمون وکیل می شوند کاسته شود . قضات بازنشسته حق وکالت نداشته باشند .
      این طرح باید چند بار پالایش و بازنویسی و مورد مطالعه و جرح و تعدیل قرار گیرد و در نهایت به نفع همه تصویب شود
      با احترام

  6. قابل توجه اونای که میگن ایراد طرح چیه گفته اونای که دکترای حقوق دارن بیان پروانه بگیرن .بخدا دکترا با من آمده آزمون وکالت داده بعضی از درصدهاش منفی بقیه هم بالای ۲۰نبوده.حالا هرکی پول یا سهمیه داشته یابرای پز دادن دکترا گرفته از فردا میگن یه دفتر وکالت بزنیم.این تازه یکی از معایبش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا