تغییر رویه مصاحبه‌های آزمون قضاوت؛ برگزاری مصاحبه‌ ها با حضور یک تیم حقوقی و یک تیم روانشناس

پایگاه خبری اختبار- معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه از بومی سازی مصاحبه های علمی و روانشناسی اداره کل جذب و گزینش قوه قضاییه با حضور توامان تیم حقوقدان و روانشناس خبر داد.

به گزارش اختبار به نقل از معاونت منابع انسانی قوه قضاییه، نشست بررسی آسیب شناسی مصاحبه‌های روانشناسی اداره کل جذب و گزینش قوه قضاییه با حضور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، مدیر کل جذب و گزینش قضات و جمعی از روانشناسان این اداره کل در محل سالن اجتماعات ساختمان شهید صدیقیان(ساختمان شماره ۳ قوه قضاییه) برگزار شد.

محمدباقر الفت معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در این نشست با اشاره به اینکه با پیشرفت علم موضوعات جدید مطرح می شود، افزود: به لحاظ اینکه هر نظام حقوقی خصایص، اعتقادات و باورهای ویژه ای دارد، روش ها و آزمون های تستی سرمایه های انسانی هر سازمانی نیز باید مطابق آن بومی سازی شود و روش ها مرتب در فرایند کنترلی مرور و اصلاح شود.

معاون رئیس قوه قضاییه همچنین از حضور دو گروه متخصص حقوقدان و روانشناس در تیم مصاحبه علمی خبر داد و گفت: من‌بعد جلسات مصاحبه علمی و روانشناسی با حضور یک تیم چهار نفره متشکل از دو گروه متخصص در امر حقوقی و روانشناسی به کار خود ادامه می دهد تا این تیم مطابق برنامه های جدید تبیین شده، نظر مشترک جمعی ارائه دهند و در نهایت خروجی برنامه ها با تقویت مستمر و همسو با اهداف از پیش تعیین شده مورد رضایت مردم عزیز و دستگاه قضا باشد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با اظهار امیدواری از همکاری مشترک این دو گروه در شناسایی شاخص های مورد نظر دستگاه قضا عنوان کرد: این اطمینان را می دهیم که در بررسی ها سلیقه شخصی مطرح نخواهد شد و بلکه با رعایت استاندارها و تولید گامی جدید با هدف بومی سازی مفاهیم و پایش مستمر، گذر معایب از فیلتر ارزیابی ها براحتی میسر نشود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام من رو سه بار در روان شناسی رد کردن …. با چه منطقی و با چه دلیلی؟ خیالت راحت که سلیقه ای هست.

  2. چه عجب، بعد از سال ها!؟؟؟
    درسته حق خیلی ها ضایع شده و البته حق شون به گردن برخی روانشناس ها مونده ولی بازم این تغییر سیاست مطمئنأ بسیار خوب خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا