امکان تحویل نسخه کپی برابر اصل یا تصویر مصدق وکالت نامه ایرانیان مقیم خارج از کشور در داخل ایران

بخشنامه شماره ۷۲۴/۵۶۱/۴۲۸۰۲۴ مورخ ۱۳۹۹/۲/۲۳ مدیر کل کنسولی وزارت امور خارجه

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

جناب آقای دکتر ذبیح الله خداییان معاون محترم قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

اداره کل امور بین الملل قوه قضائیه

پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا

موضوع: کپی برابر اصل وکالت نامه

با سلام

احتراما، همانگونه که مستحضرید با تحمیل تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران، شرکت های پست خارجی از ارسال محموله های پستی به داخل ایران خودداری می نمایند. ایرانیان مقیم خارج از کشور برای ارسال برگه اصل وکالت نامه و گواهی امضاء به داخل کشور دچار مشکل جدی می باشند و لاجرم با مراجعه به فرودگاه و درخواست از مسافرین عازم ایران، اصل وکالت نامه و گواهی امضاء را تحویل مسافر داده و وکیل با حضور در فرودگاه اصل وکالت نامه را تحویل می گرفت متاسفانه، بدلایل مختلف، وکالت نامه در زمان مقتضی تحویل وکیل نمی گردید و موکل مجبور می شد، مجددا برای تنظیم وکالت نامه با پرداخت هزینه مضاعف اقدام نماید.

با فراگیر شدن بیماری ویروسی کووید ۱۹ و برقراری مقررات محدودیت جابجائی در کشورهای جهان، عملا انتقال اصل وکالت نامه های تنظیمی در سامانه میخک و تصدیق شده در سفارت خانه ها، سرکنسولگری ها و دفاتر حافظ منافع جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، متوقف گردید.

وزارت امور خارجه به منظور مرتفع نمودن مشکلات فوق و جلوگیری از توقف خدمت رسانی به ایرانیان خارج از کشور، تصمیم به ایجاد برخی تغییرات در سامانه میخک گرفت تا امکان تحویل نسخه کپی برابر اصل و یا تصویر مصدق وکالتنامه در داخل کشور فراهم شود.

به همین منظور مقرر شد در صورت درخواست موکل و یا شخصی که امضای ایشان مورد تائید قرار گرفته است تصویر وکالت نامه و گواهی امضاء تائید شده در سامانه میخک ممهور به مهر برجسته اداره تائید اسناد و با ممهور به مهر کپی برابر اصل، نام و نام خانوادگی تائید کننده و مهر سیز ژلاتینی کارشناسان اداره تائید اسناد و یا دفاتر استانی وزارت امور خارجه شده و تحویل شخص وکیل و یا شخص معرفی شده از سوی موکل شود.

خواهشمند است به واحدهای تابعه ابلاغ گردد تصاویر وکالت نامه و گواهی امضاء که بشرح فوق ممهور به مهر برجسته کنسولی و با توسط اداره تایید اسناد و دفاتر استانی وزارت امور خارجه کپی برابر اصل شده باشد. همانند نسخه اصل وکالت نامه و گواهی امضاء دارای اعتبار می باشد.

محمود ادیب

مدیر کل کنسولی

بیشتر بخوانید :

بخشنامه درخصوص عدم صدور دستور محرومیت از خدمات کنسولی به منظور دستیابی به اشخاص تحت تعقیب در خارج از کشور

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا