تصویب‌نامه درخصوص ساعات کار ادارات و دستگاه‌های دولتی، بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر مؤسسات عمومی غیردولتی

تصویب‌نامه درخصوص ساعات کار ادارات و دستگاه‌های دولتی، بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر مؤسسات عمومی غیردولتی

مصوب ۱۳۹۶/۴/۷

هیأت وزیران در جلسه ۱۳۹۶/۴/۷ به پیشنهاد شماره ۱۰۰/۳۰/۱۹۰۶۶/۹۶ مورخ ۱۳/۳/۱۳۹۶ وزارت نیرو و به استناد تبصره بند (ز) ماده (۳۸) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ـ مصوب ۱۳۹۵ ـ و اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

۱ـ به استانداری­‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان (در کلیه شهرستان­‌های تابعه استان­‌های مذکور) و به استانداری­‌های کرمان، فارس، یزد، ایلام و سمنان (در شهرستان­‌های با دمای هوای بیش از ۴۵ درجه سانتی‌گراد) اجازه داده می­‌شود به تشخیص شرکت­‌های توزیع نیروی برق، ساعات کار ادارات و دستگاه­‌های دولتی، بانک­ ها، شهرداری‌ها و سایر مؤسسات عمومی غیردولتی را با رعایت قوانین مربوط از ساعت ۳۰/۶ تا ۳۰/۱۳ تنظیم نمایند.

۲ـ کلیه دستگاه­‌های مذکور در بند (۱) این تصویب­‌نامه مکلفند موارد زیر را اجرا نمایند:

الف ـ با استفاده از مولدهای اضطراری خود در ساعات ۱۲ تا ۱۶ در ماه­‌های تیر و مرداد برق تولید کنند. بهای سوخت این دسته از مولدها با تأیید شرکت­‌های توزیع نیروی برق توسط وزارت نیرو تأمین خواهد شد.

ب ـ در فصل تابستان به‌نحوی در مصرف انرژی برق مدیریت کنند که مصرف آنها نسبت به مدت مشابه در سال قبل حداقل ده درصد (۱۰%) کاهش یابد. همچنین به منظور مدیریت برق مصرفی تجهیزات سرمایشی، دمای محیط کار حداقل ۲۵ درجه سانتیگراد تنظیم و سیستم­‌های سرمایشی و روشنایی پس از پایان وقت اداری از مدار خارج شوند.

۳ـ کلیه واحدهای صنعتی و کشاورزی که دارای مولد برق بیش از (۱۰۰) کیلو وات هستند، موظفند طی ماه‌­های تیر و مرداد سال­ جاری بین ساعات ۱۲ تا ۱۶ جهت تأمین کل و یا بخشی از برق مورد نیاز خود از ظرفیت­‌های نیروگاهی خود استفاده نمایند. وزارت نفت موظف به تأمین سوخت گاز و یا نفت گاز مورد نیاز برابر قیمت­‌های بخش صنعت است.

۴ـ مسئولیت اجرای این تصویب­‌نامه برعهده مدیران دستگاه­‌های اجرایی در سطح شهرستان و استان (حسب مورد) است و عدم رعایت آن تخلف محسوب می‌­شود.

معاون اول رئیس‎جمهور ـ اسحاق جهانگیری
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا