بخشنامه معاون اول رئیس‌جمهور درخصوص تبدیل وضعیت و استخدام رسمی ایثارگران

بخشنامه شماره ۱۰۰۵۱۶ مورخ ۰۴۰۱/۰۶/۰۹ معاون اول رئیس‌جمهور

بخشنامه تبدیل وضعیت و استخدام رسمی ایثارگران

بخشنامه به کلیه دستگاه‌های اجرایی

نظر به اینکه به استناد بند (د) تبصره (۲۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور و بند (و) تبصره (۲۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، دستگاه‌های اجرایی مکلفند نسبت به استخدام و نیز تبدیل وضعیت استخدامی کلیه مشمولان ماده (۲۱) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران به صورت استخدام رسمی اقدام نمایند، مقتضی است کلیه دستگاه‌های مشمول قانون، اقدامات لازم برای تسریع در اجرای این منظور را در چهارچوب دستورالعمل مشترک سازمان‌های اداری و استخدامی کشور و برنامه و بودجه کشور به عمل آورند.

بنیاد شهید و امور ایثارگران مسئول حسن اجرای این بخشنامه بوده و موظف است گزارش مربوط به اقدامات دستگاه‌ها در این زمینه و عوامل تأخیر در اجرای حکم قانون یادشده را به دفتر رییس جمهور و دفتر معاون اول رییس جمهور ارایه کند.

محمد مخبر- معاون اول رییس‌جمهور

ماده ۲۱ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران

کلیه دستگاه‌های موضوع ماده (۲) این قانون مکلفند حداقل بیست و پنج درصد (۲۵%) از نیازهای استخدامی و تأمین نیروهای مورد نیاز خود را اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی، شرکتی که وفق ضوابط و مجوزهای مربوط و جایگزینی نیروهای خروجی خود اخذ می‌نماید به خانواده‌های شاهد، جانبازان و آزادگان، همسر و فرزندان شهدا و جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%) و بالاتر، فرزندان و همسران آزادگان یک‌سال و بالای یک‌سال اسارت، اسرا و خواهر و برادر شاهد اختصاص دهند و پنج درصد (۵%) سهمیه استخدامی را نیز به رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌ها و همسر و فرزندان آنان و فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد (۲۵%) و آزادگان کمتر از یک‌سال اسارت اختصاص دهند. (اصلاحی)

تبصره۱ـ وضعیت استخدامی مشمولان این ماده حداکثر پس از سه ماه رسمی‌ قطعی می‌گردد. (اصلاحی)

تبصره۲ـ  والدین، همسران و فرزندان شهدا و جانبازان و آزادگان  و رزمندگان با حداقل شش‌ماه سابقه حضور در جبهه، شاغل در کلیه دستگاه‌های مشمول ماده (۲) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و مؤسسات تابعه آنها و شرکت‌های عمومی و دولتی، در صورت تنزل از پست سازمانی بالاتر، مشروط به عدم محکومیت آنها بر اساس آراء مراجع قضائی یا اداری به تنزل پست، از کلیه حقوق و مزایای همان پست سازمانی یا همتراز شغل و پست قبلی برخوردار می‌شوند. (اصلاحی)

تبصره۳ـ کسب حداقل هشتاد درصد (۸۰%) حدنصاب آزمون علمی آخرین نفر پذیرفته شده برای مشمولان متقاضی استخدام در ادارات آموزش و پرورش و علوم تحقیقات و فناوری الزامی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۳ دیدگاه ها

  1. سلام من امین غبیشاوی از پرسنل پتروشیمی بندرامام که بصورت پیمانکاری مشغول بکارم

    با توجه به اینکه پدرم ایثارگر میباشد ولی تاکنون تبدیل وضعیت نشده ام
    میتونید راهنمایی کنید چکارکنم؟

  2. با سلام حسن هستم بازنشسته نفت
    نامه ای دادم به عنوان نمایندگان تاکسیرانی پیمانی از پیمانهای شرکت نفت و گاز غرب زیر مجموعه نفت مناطق مرکزی ایران ایثارگر هم به قولی هستم و فرزندم ده ۱۰ سال است که در پیمان تاکسیرانی مثل پیمانهای دیگر در بدترین منطقه آب وهوایی (چشمه خوش )مشغول بکار است حال در بالا هم توضیح دادم وکارکنان تمام پیمانها تبدیل وضعیت شدن ولی ایشان هم فرزند ایثارگر هست وهم فرزند بازنشسته نفت هیچ اقدامی برایش نشده و بعد از ده سال کسانی که دو سال هست وارد سیستم شده اند تبدیل وضعیت شده اند نمیدانم این چه قانون وقاعده ای است که مدیران و دست آندر کاران نطام در پیش گرفته اند که هر کجا بخشنامه ای به نفع خودشان هست انجام وبه نفع آنها نباشد رد می‌کنند. جواب نامه بالایی را ندادید اینهم اضافه میکنم منتظر جواب هستم .

  3. با سلام و قبولی طاعات
    بنده فردی ایثارگران ۲۱ ماه خدمت در خط مقدم جبهه و بازنشسته نفت هستم فرزندم حدود ۱۱یازده سال است که بعنوان نماینده HSEپیمانکار تاکسیرانی تا کنون با یازده پیمانکار قرار داد بسته و بیمه آن پرداخت شده حال با توجه به بخشنامه دولت مبنی بر تبدیل وضعیت کارکنان پیمانکاری .کلیه نفرات پیمانکاری پیمانهای دیگر تبدیل وضعیت کرده اند ولی به ایشان که رفت گزینش و طب صنعتی قبول شد اعلام داشته اند که پیمان تاکسیرانی جزو پیمانها نمی‌باشد و تبدیل وضعیتش نکرده اند .حال با گذشت یک دهه و اندی و سپری کردن عمر و جوانی در بدترین منطقه نفتی چشمه خوش از شرکت‌های زیر مجموعه نفت مناطق مرکزی بلاتکلیف شده که اگر این مدت سر چهار راه‌ها در داخل شهر وکنار خانواده گدایی می‌کرد الان بهترین وضع داشت تا اینکه در منطقه گرمسیری وبد اب و هوا با دریافتی ۶ میلیون در ماه که با این تورم وگرانی به یک هفته نرسیده خرج شده وبی پول تا آخر ماه شبانه اسنپ کار می‌کند .که بتواند نان خالی برای خانواده تهیه کند آیا این کار وجدانا صحیح است .خدانگهدار. منتظر پاسخ هستم .خدانگهدار

  4. با سلام خدمت .جناب آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور محترم.
    پدر بنده ۲ماه سابقه جبهه جنوب سال ۶۱ و۴ماه سابقه جبهه در منطقه عملیاتی و امنیتی درگیر رسمی سیستان و بلوچستان سال ۶۳ بوده من ۸سال سابقه کار در اداره رادارم به صورت شرکتی آیا تبدیل وضعیت به من تعلق میگیرد. یاخیر

  5. باسلام ۷سال در شرکت نفت وگاز گچساران با حقوق۴ تومن کار میکنم .ولی چون شماره پرسلنی داریم .مارو جز عوامل پیمانکار حساب میکنن و هیچ کاری برای تبدیل وضعیت ایثارگری انجام نمیدن .خواهشا ای کسی که دستت میرطد کاری بکن

  6. سلام خدمت رهبر محترم و ریس جمهور محترم و معاون اول اول ریس جمهور . اگر واقعا راست میگید چرا با مسولین وزرات بهداشت که در خصوص رانندگان استیجاری ایثارگران که قرار داد مستقیم با دانشگاه دارن و تمام وقت هستن و همه چیزشون قانونی هست بر خورد نمیشه .

    1. درشرکت […] مشغول کارمیباشیم.حدود۵۰ نفرراننده حوادث. ولی نه قرارداد داریم نه بیمه شرکتی.و ما ۵۰نفر به عنوان راننده استیجاری قلمداد میشویم حقوق ماهیانه پنج میلیون وصدهزارتومان.حال باتوجه به قانون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران شرکت ازجذب بنده ب دلیل عدم قراردادوبیمه شرکتی خودداری میکند.خواهشا تورو به روح شهدا اگه هنوز غیرت دارین به وضعیت اصفبار ما ۵۰ نفر وهمچنین تبدیل وضعیت بنده رسیدگی کنید.پدربندهسابقه ۲۸ماه جبهه دارد ک مدارک هم ب شرکت […] تحویل دادم ولی باعدم رسیدگی مواجه شدم.

      1. یعنی خداوکیلی الان پدرخدابیامرزمن۵۳جبهه بوده چراقبول نمیکنن مگه بایدحتما۶ماه باشه

  7. سلام واقعا استخدام ایثارگران ( بدون توجه به تحصیلات و سابقه )ظلم بزرگی است در حق نیروهای شرکتی شاغل در ادارات دولتی و بانکها که با وجود سابقه بالا و تحصیلات و کار کارشناسی هنوز شرکتی اند و سنشان بالا رفته اسلام یعنی عدالت نه بی عدالتی ( ایثارگران و … با خدا و بخاطر وطن جنگیدند چه بسا خیلی های دیگه کمکهای بزرگ مالی و … پشت جبهه انجام دادند اما مدرکی ندارند .

  8. لطفا پاسخ گو باشید اگه شامل میشه کجا باید پیگیری کنیم واقعا کسی اینجا پاسخ گویمان نیست فقط میگن شامل جایگزین نمیشه ایا یه نیروی خدماتی که ۵ سال در شرایط سخت کرونا در بیمارستان کار کرد انصاف هست

  9. سلام.وقت بخیر ….این جانب فرزند جانباز ۵ درصد با ۲۲،رزمندگی از سال ۹۷ در بیمارستان تامین اجتماعی شرکت کار تامین به عنوان نیروی جایگزین مشغولم تمام وقت نیستم بیمه هم به تعداد روزی که سر کار رفتم بستگی،دارد آیا این بخش نامه شامل میشه یا نه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا