آیین نامه اجرایی قانون الحاق یک تبصره به بند (۱) ماده (۸۱) قانون تامین اجتماعی

مصوب ۱۳۷۵/۴/۶ با اصلاحات تا ۱۳۷۵/۱۲/۸

هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۷۵/۴/۶  بنا به پیشنهاد شماره ۲۰۰۰۳/۵۱ مورخ۱۳۷۴/۱۰/۱۲ سازمان تأمین اجتماعی و به استناد تبصره ( ۱ ) ماده واحده قانون الحاق یک تبصره به بند ( ۱ ) ماده ( ۸۱ ) قانون تأمین اجتماعی ـ مصوب ۱۳۷۴ـ آیین نامه اجرایی قانون یادشده را به شرح زیر تصویب نمود:

ماده ۱ـ همسران بیمه شدگان متوفی که مجدداً ازدواج دایم کرده اند و به تبع آن مستمری آنها قطع شده است، از تاریخ فوت شوهر دوم مجدداً و با رعایت مقررات مربوط از مستمری یاد شده برخوردار می شوند.

تبصره (اصلاحی ۱۳۷۵/۱۲/۸)ـ مستمری آن دسته از همسران بیمه شدگان متوفی که مشمول قانون تامین اجتماعی بوده و شوهر دوم آنها قبل از تاریخ اجرای این قانون فوت کرده است، در صورتی که شوهر دایم دیگری اختیار نکرده باشند، حسب درخواست کتبی ایشان از تاریخ فوت شوهر دوم پرداخت می شود.

ماده ۲ـ مستمری موضوع این آیین نامه شامل فوت همسر سوم و بعد از آن نمی شود. ملاک تشخیص و شناسایی شوهر دوم و فوت او مدارک رسمی مثبته است.

ماده ۳ـ بار مالی ناشی از اجرای این قانون صرفاً از محل سه درصد (۳ % ) حق بیمه سهم دولت تأمین می شود و سازمان برنامه و بودجه موظف است حق بیمه های سهم دولت را همه ساله و به طور علی الحساب در بودجه کل کشور منظور و به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز کند.

معاون اول رییس جمهور- حسن حبیبی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا