«تأهل» و «داشتن فرزند» در جذب اعضای هیات علمی امتیاز محسوب می‌شود

پایگاه خبری اختبار- بر اساس مصوبه جدید هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی، تاهل و فرزند داشتن به امتیازات صلاحیت عمومی متقاضیان جذب، اضافه می‌کند.

به گزارش اختبار، این مصوبه در ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ و در جلسه ۲۹۲ هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده و متن آن به شرح زیر است:

در بررسی صلاحیت عمومی متقاضیان عضویت هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، در ازای تأهل ۵ امتیاز و در صورت داشتن هر فرزند ۳ امتیاز به امتیازات صلاحیت عمومی افزوده می‌شود.

در صورت تساوی امتیازات طبق فرم بررسی صلاحیت عمومی، اولویت با فرد متأهل است.

گفتنی‌ست فرایند ثبت‌نام فراخوان جذب اعضای هیات علمی اردیبهشت ۱۴۰۱ قرار بود از ۱۸ اردیبهشت آغاز شود که بدون ارائه توضیح خاصی به تعویق افتاد.

«تأهل» و «داشتن فرزند» در جذب اعضای هیات علمی امتیاز محسوب می‌شود
«تأهل» و «داشتن فرزند» در جذب اعضای هیات علمی امتیاز محسوب می‌شود
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۹ دیدگاه ها

  1. علم قرار است در خدمت بشر باشه با این تفکری که شما داری در آینده بشری نیست که علم در خدمتش باشه پس بنابر این هم علم را کسب کنید هم بزآیید هر دو برایتان خوب است.
    موفق باشید .

  2. خیلی عالیه
    دانشگاه فقط محل علم نیست محل تربیت و تعالی هم هست با این تصمیم جلو رقابت غیرمنصفانه بین کسانی که بصورت افراطی فقط دنبال درس خوندن بودن با کسانی که بصورت منطقی زندگی و درس رو پیش بردن و صدالبته با وجود شرایط سخت تر موفق شدن گرفته میشه
    در واقع به نفع همه جوان های نخبه ست دیگه نگران این نیستن که اگه برن سراغ ازدواج از بقیه همکلاسی هاشون عقب میمونند

  3. در همه استخدامی ها دارند چنین سهمیه ای اعمال می کنند، زاییدن جای علم گرفته، این یعنی برگشتن به صد سال پیش، چرا جوانان مجرد تحصیل کرده را مجبور به مهاجرت می کنید؟

    1. چی میگید شما
      دارن میگن وقتی متاهلی و درسم خوندی خیلی ارزشمنده که با مشکلات تاهل و فرزند داری بازم درس خوندی و برای همین افزایش سن رو در نظر گرفتن

  4. سلام
    لطفا در رابطه با مصوبه شورای عالی جذب برای امتیاز متاهلین گزارشی تهیه شود.
    دانشگاه محل تولید علم است، آیا عقل و منطق حکم می کند که شایستگی یک فرد با وضعیت متاهل بودن و داشتن یک فرزند نسبت به افراد مجرد نخبه بالاتر است؟ به یک فرد متاهل با یک فرزند ۸ امتیاز اضافه تعلق می گیرد در صورتی که کل مقالات علمی در مجلات فقط ۱۵ امتیاز دارد!! استعداد درخشان بودن فقط ۴ امتیاز دارد!! آیا متاهل بودن دلیل توانایی علمی آن فرد است که ۸ امتیاز غیرمنطقی به آن فرد داده شود؟!!

    لطفاً این مصوبه غیر منطقی باطل شود. دانشگاه محیط علمی است و اساتید نخبه و با استعداد بایستی در اولویت باشند. استاد متاهل با بار علمی کمتر معقول است یا مجرد با سواد؟ دانشجو با علم استاد سر و کار دارد یا با وضعیت تاهل و فرزندان استاد؟!!!!!

    با تشکر

    1. با سلام. بنده خودم دانشجوی کارشناسی ارشد هستم و مجرد.
      اما به اون طرف سکه هم نگاه کنیم. استادی مجرد و به فرض با علم و دانش اما بدون بینش و تحلیل و تجربه درست و منطقی برای زندگی عقلایی مشترک، در هنگام تدریس در کلاس درس، توصیه هایی خواهد داشت برای زندگی تجردی و عدم فرزندآوری و در نتیجه مواجه شدن ما با جامعه ای پیر و فرسوده و ناتوان و غیرپویا و… . اگر هم این فرد مدرس مجرد، توصیه هایی اینچنین نداشته باشد، سبک زندگی غلط وی، الگویی خواهد بود برای دانشجویان خود. بهتر است انسان در زندگی خود چندبعد باشد تا تک بعد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا