آیین نامه اجرایی تبصره (۷) ماده (۳۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده

مورخ: ۱۴۰۰/۸/۱۹

آیین نامه اجرایی تبصره (۷) ماده (۳۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده

  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 
  • وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
  • وزارت امور اقتصادی و دارایی
  • سازمان برنامه و بودجه کشور
  • معاونت علمی و فناوری رییس جمهور

هیات وزیران در جلسه ۱۴۰۰/۸/۱۹ به پیشنهاد شماره ۱۱/۶۳۸۵۱ مورخ ۱۴۰۰/۴/۱۵ معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهور (با همکاری وزارتخانه­ های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) و به استناد تبصره (۷) ماده (۳۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰، آیین ­نامه اجرایی تبصره یادشده را به شرح زیر تصویب کرد:

آیین ­نامه اجرایی تبصره (۷) ماده (۳۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده

ماده۱ـ در این آیین ­نامه اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می­روند:

۱ـ خزانه: خزانه­ داری کل کشور.

۲ـ قانون: قانون مالیات بر ارزش­ افزوده مصوب ۱۴۰۰.

۳ـ پارک: پارک­ های علم و فناوری دارای مجوز از وزارتخانه­ های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.

۴ـ شرکت­ های فناور: اشخاص حقوقی فناور در پارک­ های علم و فناوری دارای مجوز فناوری از پارک.

ماده۲ـ عوارض ارزش ­افزوده شرکت­ های فناور مستقر در هر پارک توسط سازمان امور مالیاتی کشور هر ماه دریافت می­شود، سهم عوارض ارزش ­افزوده دریافتی از هر یک از شرکت­ های فناور مستقر در پارک­ ها پس از واریز به حسابی به نام سازمان امور مالیاتی کشور که توسط خزانه­ داری کل کشور افتتاح می­شود، به صورت صدرصد (۱۰۰%) به ترتیب فهرست­ های ارسالی از سوی شرکت­ های یادشده به همان پارک محل استقرار و به‌منظور ایجاد، توسعه و نگهداری زیرساخت­ ها و فضا های عمومی، آموزشی، پژوهشی و فناوری و ارایه خدمات شهری اختصاص ­می­یابد.

ماده۳ـ وزارتخانه­ های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلفند فهرست پارک­ های علم و فناوری را ظرف یک­ماه پس از ابلاغ این آیین ­نامه به سازمان امور مالیاتی کشور اعلام نمایند. معاونت علمی و فناوری رییس­ جمهور مکلف است نسبت به ایجاد سامانه ثبت اطلاعات شرکت­ های مستقر در پارک­ ها اقدام نماید. هر پارک موظف به درج اطلاعات شرکت­ های فناور مستقر در همان پارک ظرف یک­ماه پس از پایان هر دوره مالیاتی در سامانه می­باشد. اطلاعات سامانه به صورت برخط به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال خواهد شد.

تبصره ـ در صورت عدم ارایه فهرست مذکور در مهلت تعیین­شده، تخصیص عوارض ارزش ­افزوده دوره مالیاتی مزبور به دوره مالیاتی بعد موکول خواهد شد.

ماده۴ـ سازمان امور مالیاتی کشور موظف است نسبت به ارایه گزارش میزان عوارض واریزی به هر پارک را در دوره­ های زمانی شش ماهه به سازمان برنامه و بودجه کشور و معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهور و وزارتخانه­ های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام نماید.

ماده۵ـ پارک­ ها موظفند اعتبارات ابلاغی موضوع این آیین‌نامه را سالانه در بودجه تفصیلی به تصویب هیات امنای خود برسانند.

ماده۶ ـ مسیولیت تشخیص، اجرا و نظارت بر عملکرد مناسب اعتبارات این آیین ­نامه براساس مصوبات هیات امنای دستگاه­ های موضوع ماده (۱) قانون احکام دایمی برنامه ­ های توسعه کشور مشخص خواهد شد.

ماده۷ـ این آیین ­نامه از تاریخ لازم ­الاجراشدن قانون، لازم ­الاجرا است.

معاون اول رییس‎جمهور
محمد مخبر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا