اصلاح آیین نامه اجرایی ماده (۸) قانون تشکیل صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری

مصوبه شماره شماره۴۷۶۵۸/ت۵۹۰۱۹هـ مورخ 1400/05/05 هیات وزیران

اصلاح آیین نامه اجرایی ماده (۸) قانون تشکیل صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری

هیأت وزیران در جلسه ۱۴۰۰/۰۵/۰۳ به پیشنهاد شماره ۱۳۴۸۸ مورخ ۱۴۰۰/۰۴/۱۴ وزارت دادگستری و به استناد ماده (۸) اصلاحی قانون تشکیل صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری ـ مصوب ۱۳۷۵ ـ تصویب کرد:

آیین ­نامه اجرایی ماده (۸) قانون تشکیل صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری موضوع تصویب ­نامه شماره ۸۱۸۱۷/ت۱۷۹۸۵هـ مورخ ۱۳۷۷/۱۲/۲۶ و اصلاحات بعدی آن به شرح زیر اصلاح می­ شود:

۱ـ در بندهای (الف) و (ب) ماده (۱)، عبارت­های “هشت درصد” و “چهار درصد” به ترتیب به عبارت­های “یازده درصد” و “یک درصد” اصلاح و عبارت “با رعایت تبصره ماده (۱) قانون” حذف می­ شود.

۲ـ ماده (۱۲) به شرح زیر اصلاح و در تبصره آن، قبل از عبارت “کارافتادگی” عبارت “مستمری از” الحاق می­ شود:

ماده۱۲ـ در صورت فوت بیمه­ شده ­ای که نسبت به پرداخت حق بیمه­ ها در سه سال آخر حیات اقدام نکرده باشد، چنانچه بازماندگان وی که واجد شرایط مذکور در ماده (۱۹) این آیین ­نامه باشند و حق بیمه­ های معوقه را به نرخ روز و با احتساب سهم کانون به صندوق پرداخت نمایند، استحقاق دریافت مستمری بازماندگان را خواهند داشت.

۳ـ ماده (۱۷) به شرح زیر اصلاح می­ شود:

ماده۱۷ـ صندوق باید وجوه را از طریق تودیع سپرده نزد بانک­های معتبر ایرانی مورد تصویب مجمع عمومی یا خرید اوراق مشارکت و سایر اوراق مشابه با تضمین دولت یا بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نگهداری و بهره ­برداری کند.

همچنین می­تواند حداکثر تا چهل درصد (۴۰%) درآمد خالص سالانه را از طریق تأسیس شرکت­های تجاری مبتنی بر سرمایه یا مشارکت در شرکت­های تجاری دیگر بر مبنای دستـورالعملی که به تـصویب مجمع عمومی، خواهد رسید سرمایه ­گذاری نماید. صندوق می ­تواند طبق نظر مجمع املاک مورد نظر خود را خریداری نماید.

معاون اول رئیس‎ جمهور ـ اسحاق جهانگیری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا