آزمون وکالت ۹۹؛ تعویق یا برگزاری؟

پایگاه خبری اختبار- شیوع گسترده بیماری کرونا در کشور باعث شده تا در هفته‌های باقی‌مانده به آزمون وکالت ۹۹ برخی از داوطلبان این آزمون درخواست تعویق آزمون را مطرح کنند.

به گزارش اختبار، درحالیکه زمانی حدود ۴۰ روز تا آزمون وکالت باقی مانده است برخی از داوطلبان آزمون با امضای طوماری مجازی درخواست تغییر زمان آزمون را دارند. این درحالی است که تجربه تعویق آزمون‌های سراسری سال ۹۹ (کنکور سراسری و آزمون‌های دکتری و کارشناسی ارشد) نشان می‌دهد که به احتمال زیاد تصمیم‌گیری دربار آزمون وکالت در ایام نزدیک به آزمون اتفاق بیفتد.

ابراهیم کیانی، نایب‌رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری نیز درباره فرایند طرح درخواست تعویق آزمون وکالت به خبرنگار اختبار گفت که این اتحادیه دخالتی در مسئله تعویق احتمالی ندارد و کسب تکلیف درباره برگزاری آزمون از ستاد ملی مبارزه با کرونا بر عهده سازمان سنجش آموزش کشور است.

کیانی همچنین در پاسخ به سوالی درباره امکان تعیین زمانی برای ثبت‌نام مجدد یا ویرایش اطلاعات ثبت‌نام‌کنندگان گفت که چنین امری امکان‌پذیر نیست.

نکته شایان توجه این است که هرگونه تغییر زمان آزمون وکالت به احتمال زیاد به معنای لغو برگزاری این آزمون در سال ۹۹ باشد، چراکه به نظر می‌رسد با ورود به فصل زمستان شرایط سخت‌تری برای برگزاری آزمون در کشور حاکم شود.

به هرحال به نظر می‌رسد که هنوز برای گمانه‌زنی درباره برگزاری یا تعویق آزمون وکالت ۹۹ زود باشد و باید منتظر تحولات بعدی کشور و سیر شیوع بیماری کرونا در هفته‌های آتی ماند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۵۲ دیدگاه ها

  1. سلام اگر امسال ازمون برگزار نشه بهتره چون این ازمون با ازمونهای دیگه فرق داره چون داوطلبا باید از شهرهای مختلف برن شهر دیگه ایی و این رفت و امد خطرناکه ممنون

  2. دوست عزیز مطمئن باش، ایشون از شما جوانتر و سرحالتر هستش، محض اطلاع ۱۶۰ فقط پرس سینه میزنه،…. ، و برای موفقیتش تلاش کرده،با یکبارشکست بازنایستاده، جز نخبه های دانشگاه بوده،،باید خیلی ازما جوان‌ها از ایشان درس بگیریم،، خداوند حفظش کنه.

  3. با توجه به نظری که شما دارید!! باید از فردا تمام کسانی که در عرصه های مختلف اقتصادی، اجتماعی،و… فعالیت می‌کنند و موفقیت آنها در نتیجه استعداد و توانایی و تلاش آنهامیباشد را به هر طریقی حذف کنیم،، چون ما توانایی رقابت با آنها را نداریم! و چرا باید آنها موفق باشند! و چون موفقند باید حذف شوند!! چون من دوست ندارم تلاش کنم و می‌خواهم به زور به اهدافم برسم،،، حالا همه مغازه‌ ها تعطیل کنید چون من کاسبی بلد نیستم و کاسبی ام خرابه؟!!!!!!!!!! اصلا شما چرا کاسب شده اید!!!؟؟؟

    1. پدرتان اگر انصاف می‌داشت جای جوانان رو نمی‌گرفت. الان وقت رقابت نیست. اون بنده خدا دیگه می‌خواد چی رو اثبات کنه؟ اینکه مثلا توانمنده؟ چرا فرصت جوانها رو می‌گیرید. از خدا بترسید

  4. سمانه خانم،پدر من یه بازنشسته هستش با حقوق بسیار پایین…. مستحضر باش که ایشون امسال بدون سهمیه و آزادو در آزمونی برابرو عادلانه در چهار آزمون ارشد، کارشناسان رسمی،مشاوران خانواده،، وکالت قوه قضاییه،با نمره و تراز بالاپذیرفته شده اند،،،مطمئن باش به مانند پدر بنده بسیار هستندو استعداد و توانایی دارند…پس کم کاری و عدم توانایی و درس نخواندن و عدم تلاش خود را به گردن این و آن نیندازیم…

  5. این چه استدلال کودکانه‌ایه آقای امیر؟ گویا شما از مکانیزم تنازع برای بقا بیخبرید؟ کاهش وکلای غیرقانونی و کسانی که غیرمنصفانه پروانه گرفتن، رقابت در عزصه وکالت رو آسون تر می‌کنه و بعدش نوبت به توانمندی شخصی میرسه

  6. دوست عزیز،،اصلا فکر کن که بازنشستگان و قضات نباشن!! چی نصیب شما میشه!!تو فعالیت و تلاش شما برای موفقیت تاثیر میزاره!! توان رقابت پیدا میکنی!! یا حتما آزمون برداشته میشه و از شما خواهش می‌کنند،بیای تو عرصه وکالت!!؟؟؟خیلی مضحک است که عدم توانایی خود را به گردن این و آن بیندازیم!!؟؟

    1. این ها کم کاری من نیست
      من دانش اموخته کارشناسی ارشد از بهترین دانشگاه کشور هستم، معدل الف در هر دو مقطع کارشناسی و ارشد و همین الان هم از استاد مشاور خودم بیش‌تر مقاله پژوهشی دارم
      چه طوری از پشت صفحه گوشی بدین نتیجه رسیدید که کم‌کارم؟

  7. سطح سوالات در گذشته راحت و از قانون بود، تعداد شرکت کننده بسیار پایین، ظرفیت بالا! اما اکنون سوالات پیچیده و سلیقه ای و اختلافی، شرکت کنندگان بالا و ظرفیت پایین است! آیا واقعا بیشتر قضات و وکلای دارای پروانه قبل از ۱۳۹۲ قادر به قبولی در این آزمونها هستند؟!
    https://www.farsnews.ir/my/c/45997

    1. قطعا نه من خودم یک بار سوالات وکالت سال ۹۷ گذاشتم جلوی یک وکیلی که ۸ سال وکیل بود درس مدنی فقط ۴تاش و درست جواب داد بقیشو یا غلط جواب میداد یا اصلا جواب نمیداد

  8. نباید به قضات مستعفی و بازنشسته پروانه وکالت داده شود. آنها کارشان را قبلا انجام داده و منافع و حقوق کافی دریافت کرده اند. دیگر چه میخواهند؟ بس نیست اینهمه حقوق و مزایایی که گرفتند؟ راه برای جوانها باز شود. 
    https://www.farsnews.ir/my/c/45997

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا