جدول تحلیلی اعلام ظرفیت کانون های وکلا برای آزمون وکالت ۹۹

جدول تحلیلی اعلام ظرفیت آزمون وکالت ۹۹ کانون های وکلای دادگستری

ظرفیت هر کانون در آزمون وکالت توسط کمیسیون مقرر در تبصره ذیل ماده ۱ قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت تعیین می‌شود. بر اساس این تبصره، «تعیین تعداد کارآموزان وکالت برای هر کانون بر عهده کمیسیونی متشکل از رئیس‌کل دادگستری استان، رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب و رئیس کانون وکلای مربوط می‌باشد که به دعوت رئیس کانون وکلای هر کانون، حداقل یک‌بار در سال تشکیل و اتخاذ تصمیم می‌نماید.»

با توجه به آنکه آگهی آزمون وکالت به طور معمول در شهریور هر سال منتشر می‌شود، ظرفیت هر کانون در اواخر بهار یا در طول تابستان در این کمیسیون‌ها تعیین و اعلام می‌شود.

تعداد وکلا و کارآموزان کانون و نیز ظرفیت‌های محاکم دادگستری برای آموزش و ارائه خدمات به کارآموزان جدید،‌ دو عامل مهمی هستند که در هنگام تعیین ظرفیت جدید جذب کارآموز وکالت مورد توجه اعضای این کمیسیون قرار می‌گیرند.

در جدول زیر می‌توانید ظرفیت اعلامی هر کانون در آزمون وکالت ۹۹ و مقایسه آن با ظرفیت سال ۹۸ را مشاهده کنید. همچنین جدول تحلیلی ظرفیت‌های آزمون وکالت سال ۱۳۹۸ در مقایسه با سال ۹۷ را اینجا ببینید

آزمون وکالت

کل ظرفیت اعلام شده برای کانون‌های سراسر کشور:

۳۸۴۵نفر

اخبار لحظه‌ای آزمون وکالت ۹۹

 

ردیف نام کانون ظرفیت آزمون وکالت ۹۸ ظرفیت آزمون وکالت ۹۹ افزایش یا کاهش ظرفیت (درصد)
۱ استان‌های تهران، سمنان، هرمزگان و سیستان‌وبلوچستان (مرکز) ۱۵۰۰ ۱۸۰۰ %۲۰
۲ آذربایجان شرقی ۱۵۰ ۱۰۰ %۳۳.۵
۳ فارس و کهگیلویه و بویراحمد ۱۲۵ ۱۲۵ بدون تغییر
۴ اصفهان ۲۰۰ ۱۹۰
۵ آذربایجان غربی ۸۲ ۹۰ %۹.۷
۶ مازندران ۱۰۰ ۱۰۶
۷ خراسان (جنوبی، رضوی، شمالی) ۱۵۰ ۱۶۰ %۶.۷
۸ گیلان ۹۰ ۹۰ بدون تغییر
۹ قزوین ۹۰ ۱۰۰
۱۰ خوزستان ۱۰۲ ۱۳۰
۱۱ کرمانشاه ۶۶ ۱۰۰ %۵۱
۱۲ همدان ۵۰ ۵۰ بدون تغییر
۱۳ قم ۲۶ ۲۶ بدون تغییر
۱۴ کردستان ۳۶ ۵۰ %۳۹
۱۵ گلستان ۴۰ ۵۰
۱۶ اردبیل ۴۵ ۴۰
۱۷ مرکزی (اراک) ۳۰ ۵۰
۱۸ بوشهر ۷۰ ۷۰
۱۹ زنجان ۶۰ ۷۸
۲۰ لرستان ۶۰ ۵۰ %۲۰
۲۱ کرمان ۹۰ ۱۰۰ %۱۱
۲۲ البرز ۱۳۰ ۱۰۴ %۲۰
۲۳ چهار محال و بختیاری ۱۴ ۲۰ %۴۸
۲۴ یزد ۱۳۰ ۱۱۰ %۱۵
۲۵ ایلام ۴۰ ۵۵ %۳۷.۵

جمع کل

۳۴۵۱ ۳۸۴۵

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳۳ دیدگاه ها

  1. سلام.کانون زنجان شرایط خاصی نداره برای شرکت از شهرهای دیگر؟؟؟؟؟؟میشه از شهر دیگه شرکت کرد در کانون زنجان؟؟؟در صورت قبولی انقال محل کار اموزی داره موافقت میکنند؟؟؟؟

  2. سلام دوستان..
    روزتون بخیر..
    دوستان ب نظرتون هر درسیو چند درصد بزنم میتونم کانون مرکز سمت شمال قبول بشم؟
    ایا امکان قبولیش زیاد هست یا خیر؟
    بنده ثبت حدود۶۰ درصد زدم ولی بقیه دروس فک نکنم زیاد جالب داده باشم..فک کنم حدود۳۵درصد هر درسیو زده باشم باز مطمن نیسم شایدم بیشتر زدم..
    ممنون میشم راهنماییم کنید🙏

  3. اطلاعات غلط نشر ندین کانون مرکز بهترین کانون برای انتخابه من خودم بعد دوسال کانون مرکز قبول شدم ترازمم ۷هزار بود خانم انتقالیم به شهرم تبریز دادن ! برای ادمی مثله من که زندگیش رو هواس و با سیاستا غلط ازمون داره له میشه که هیچ استانداردی نداره از ظرفیت بگیر تا سوالات مجبوره مرکز ! زاجع به انتقالیم دوستان سهمیه ای میتونن راحتتر بگیرن انتقالی بقیه هم با شرایطا دیگه حتی میشه با پول من بندرعباس اومدم تبریز با ۱۵میلیون انتقالی دادن بهم

    1. سلام ببخشید من هم شرایطم مثل شماست موندم کدوم کانونو انتخاب کنم ممکنه تلفنی تی دی به من بدید ازتون چندتا سوال کنم ممنون میشم

  4. باسلام
    دوست گرامی وکیل پایه یک دادگستری
    تبریک میگم و امیدوارم موفق باشین و همیشه اینقدر سریع قضاوت نکنید، بنده بدون هیچ قصد وغرض راهنمایی کردم و صحبتم بیشتر با دوستانی بود که همه رو تشویق و راهنمایی میکنند که فقط و فقط کانون مرکز رو شرکت کنند چون معتقدند قبولی تو این کانون راحتتره تا کانون های بومی خودشون، بنده صحبتم با دوستانی بود که از کانون های دیگه برای کانون مرکز شرکت میکنند به امید قبولی تهران و بعد سر از استان های دیگه درمیارند.‌.‌ و دلیل اینکه استان زاهدان رو گفتم بخاطر مسافت زیادش با تهران بود( دوستانی بودن که چنین مشکل مواجه شدن و مدتها درگیر انتقالی بودن و بعضیا کلا حل نشده) وگرنه سمنان که فاصله ای با تهران نداره……. و گرنه همهدمیدونن برای بچه های زاهدان بهترین کانون زاهدان هست.

    و اینکه طبق کارنامه های قبولی۹۷،۹۸ و.‌‌‌‌.. که تو سایت اختبار درج شده وصحبت های دکترنامداری و… حداقل تراز قبولی ۸۴۰۰ هست.

    دوست محترم نمیدونم با چه نگاهی پست بنده رو خوندید که اینقدر تندو مغرضانه جواب دادید.

  5. شقایق .من بچه زاهدانم…تو شهر خودمم قبول شدم….هر کی شهر خودش بهترین حا براش هست…حالا بر چ اساس راهنمایی فرمودی…سکوت کن لطفا سنگین تره…ثانیا کانون مرکز اخرین رتبه ۸۶۰۰ بوده…اشتباه گرا نده.

  6. دوست عزیز.احسان..نفر اخر تهران ترازش حدود ۸۶۰۰ هست….چرا ندانسته حرف میزنی…سختترین کانون مرکز بوده…تراز ۸۳۰۰ اصفهان قبول شده مرکز رد شده…پس خواهشا گرا الکی نده…

  7. باسلام جناب امیر
    واقعا صحبت تون متین و جای تامل داره
    حداقل تراز قبولی برای کانون شهر تهران ۹۲۰۰ هست و اما حداقل تراز قبولی برای کانون مرکز ۸۴۰۰ هست که دیگه جز کانون تهران نیست و برای کاراموزی باید تشریف ببرید زاهدان و….. دوستان دقت کنید درسته ظرفیت کانون مرکز ۱۸۰۰ شده اینم بدونید داوطلبینش ۳۵۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ نفر هست و بلعکس نظر عموم رقابت تو این کانون فوق العاده سنگینه…..

    دوست عزیز شما با تراز ۸۴۰۰ تو کانون اصفهان، یزد، البرز، قم و….. قبولی و نکته ی مهمش ابنه که کاراموزی هم تو همون اصفهان و یزد و…‌ میگذرونی در حالیکه با تراز ۸۴۰۰ شما تشریف میبرید زاهدان نه تهران….‌
    اینو گفتم که به امید تهران کانون مرکز رو نزنید که بعدش سر از بندرعباس و زاهدان دربیارید واون موقع با هزار ویک مشکل اعم از هزینه رفت وامد و کاراموزی و اشتغال وانتقالی و…. مواجه بشید.
    در پناه حق

  8. کانون مرکز رقابتی ترین کانون در بین سایر کانون هاست و که در این بین استان تهران سخت ترین استان برای قبولی و مخصوصا شهر تهران سخت ترین شهر کشور برای قبولی است پس برای همون کانون خودتون تلاش کنید یادتون باشه که کانون مرکز درسته که تعداد پذیرش بیشتری داره اما به همون مقدار هم شرکت کننده بیشتری داره به علاوه این که از سایر نقاط کشور دوطلبانی برای ازمون کانون مرکز رو انتخاب میکنن که این باز هم کار رو برای داوطلبان مرکز دشوار تر میکنه
    در ضمن افرادی هم که به شما مرکز رو توصیه میکنن کسایی هستن که میخوان تعداد داوطلبان در کانون خودشون رو کاهش بدن به این امید که شانس قبولیشون بیشتر بشه!
    شما داوطلب عزیز به جای این که اجازه بدی دیگران برات تصمیم بگیرن بهتره به عقل خودت رجوع کنی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا