نیمی از شرکت کنندگان در آزمون کارشناسی ارشد ۹۲ مجاز به انتخاب رشته شده اند

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد از ساعت ۲۰ فردا تعداد مجازین و ظرفیت پذیرش در این دوره از آزمون را اعلام کرد.

حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به ثبت‌نام ۸۹۶ هزار و ۱۲۵ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد ۹۲، گفت: از این تعداد ۴۵۸ هزار و ۸۰۱ داوطلب زن و ۴۳۷ هزار و ۳۲۷ داوطلب مرد در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند.

 وی با بیان اینکه از تعداد ثبت‌نام کنندگان ۹۰ هزار و ۵۸ داوطلب متقاضی رشته امتحانی دوم بودند، تصریح کرد: از تعداد ثبت نام کنندگان ۷۴۱ هزار و ۲۳۲ نفر معادل ۸۲.۷۲ درصد در جلسه آزمون حاضر و ۱۵۴ هزار ۸۹۳ داوطلب معادل ۱۷.۲۸ درصد در جلسه آزمون غایب بودند.

 وی افزود: از تعداد ۷۴۱ هزار و ۲۳۲ داوطلب حاضر، ۷۱ هزار و ۵۳ نفر در رشته امتحانی دوم حاضر بودند.

 نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد از ساعت ۲۰ فردا

 توکلی با اشاره به اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد از ساعت ۲۰ فردا یکشنبه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org گفت: هر یک از داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و با وارد کردن شماره داوطلبی یا شماره پرونده و یا همچنین مشخصات شناسنامه‌ای کارنامه خود را دریافت کنند.

 افزایش ۱۷ درصدی ظرفیت پذیرش

 وی با اشاره به ظرفیت پذیرش دانشجو در آزمون کارشناسی ارشد گفت: حدود ۹۷ هزار نفر در این دوره از آزمون پذیرفته می‌شوند که این تعداد نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.

 وی افزود: از آنجایی که آمار داوطلبان کارشناسی ارشد ۹۲ نسبت به سال گذشته ۳۴ هزار و ۹۰ نفر کمتر بوده است بنابراین ظرفیت پذیرش این دوره از آزمون نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.

 مجاز شدن ۵۰ درصد حاضرین در جلسه آزمون 

 مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه ۵۰ درصد داوطلبان مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد، ۳۶۲ هزار و ۹۳۸ داوطلب معادل ۴۹ درصد حاضرین مجاز به انتخاب رشته در کلیه دوره‌ها اعم از روزانه، شبانه، غیر انتفاعی و … شده‌اند.

 وی افزود: علاوه بر آن ۳۰ هزار و ۵۶۴ داوطلب معادل ۴ درصد حاضرین منحصرا برای انتخاب رشته در دوره‌های پیام‌نور و غیرانتفاعی مجاز شده‌اند.

توکلی ادامه داد: همچنین ۲۱ هزار و ۴۳۹ داوطلب نیز به انتخاب رشته در رشته امتحانی دوم مجاز شده‌اند.

 آغاز انتخاب رشته مجازین از روز سه‌شنبه

 توکلی با اشاره به آغاز انتخاب رشته مجازین از روز سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه، گفت: این دسته از داوطلبان می‌توانند تا روز شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه حداکثر ۱۰۰ کد رشته محل را انتخاب و به ترتیب اولویت علاقه در فرم اینترنتی انتخاب رشته ثبت کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا