اسکودا اصلاحات آگهی آزمون وکالت ۹۵ را اعلام کرد

اسکودا اصلاحات آگهی آزمون وکالت ۹۵ را اعلام کرد

ظرفیت کانون فارس و کهکیلویه و بویر احمد از ۱۳۰ به ۱۰۰ نفر کاهش یافت

پایگاه خبری اختبار – اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران – اسکودا با انتشار اطلاعیه ای اصلاحات آگهی آزمون وکالت ۹۵ را اعلام کرد.

بر اساس این اطلاعیه ظرفیت کانون وکلای فارس و کهکیلویه و بویر احمد از ۱۳۰ نفر به ۱۰۰ نفر کاهش یافته است و همچنین شرکت کارآموزان کانون یزد در آزمون وکالت کانون مرکز بلامانع اعلام شده است.

متن این اطلاعیه به این شرح است :

اطلاعیه اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران ( اسکودا) درباره تغییرات آگهی ثبت نام آزمون ورودی سال ۱۳۹۵ کانونهای وکلای دادگستری ایران

۱- کانون وکلای دادگستری استان فارس کهگیلویه و بویراحمد به موجب نامه ۱۲۴۳ مورخ ۹۵/۰۶/۲۳ اعلام کرده که کمیسیون موضوع تبصره ماده ۱ قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت، تعداد پذیرش سال ۱۳۹۵ خود را از ۱۳۰ نفر ( یکصد و سی نفر) به ۱۰۰ نفر( صد نفر) کاهش داده است.

۲- کانونهای وکلای مرکز و یزد اعلام کرده اند که شرکت کارآموزان مشغول به کارآموزی در حوزه کانون یزد، در آزمون ورودی ۱۳۹۵ در حوزه کانون مرکز بلامانع خواهد بود.

کماکان توصیه می شود داوطلبان محترم پیش از انتخاب محل کارآموزی و اشتغال، حتما به سایت اختصاصی کانون مورد نظر خود مراجعه و از شرایط احتمالی ویژه هر کانون اطلاع حاصل کنند.

اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران ( اسکودا)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۱ دیدگاه ها

  1. درس خوندن یک بحث است و انتخاب کانون درست برای امتحان بحث دیگری است اگر در حال حاضر معدل میانگین شما در محدوده ۱۰ یا ۱۱ هست.میتوانید با انتخاب کانون درست سال دیگه کارآموز وکالت باشید.چون برخی کانونها از اول تاسیس تا الان این معدلها جزو قبول شده ها بودن ولی کسی که در حال حاضر معدلش در امتحانهای آزمایشی مرتب بالای۱۲ یا ۱۳ میشه مطمینا به کانون دیگری به غیر از مرکز فکر نمیکنه.اما مطمین باشید شما با معدل ۱۰ کار آموز استانی میشوید که فرد با معدل ۱۲ اون رو از دست داده وباید لاجرم بره یزد و بندر عباس و سیستان بلوچستان.اگر باور ندارید امسال که کانون یزد مستقل امتحان برگزار میکند شاهد نتیجه باشید.زمانی که کانون یزد زیر نظر مرکز بود قبول شده شهر یزد معدلش بالای ۱۲ بود ولی امسال چون مستقل شده و شرکت کننده یزد صرفا یزد رو انتخاب میکنه معدل میانگین قبول شده ها به شدت افت خواهد کرد.یعنی سابقا به نام مرکز ولی به کام استانهای زیر نظر مرکز بود ولی با استقلال این کانونها در آینده شاهد افت میانگین معدل قبولشده ها خواهیم بود.این فقط یک تحلیل و استنباط شخصیه وخدای نکرده بنده قصد بی احترامی و مخالفت با نظر سایر دوستان را ندارم.وشخصا به همه نظرات مطرح شده با احترام مینگرم.ولی شخصا از سرایت استثنا به کل و این نظراتی که میگویند فقط باید بخونی و کانون فرقی نمیکنه با تردید مینگرم.چون شخصا شاهد بودم و دیدم فردی که در یک کانون مردود شده اگر در کانون دیگری شرکت میکرد قطعا قبول میشد.و یادتان نرود شما وقتی قبول نمیشوید دیگر نتیجه را بدست نیاوردید و فرقی نمیکند چقدر درس خوندی یا فلان درس رو چند درصد زدی. مگر اینکه فرصت شرکت مجدد را داشته باشی و به سال بعد فکر کنی که در این صورت هم باید بدانیم که ظرفیت پذیرش  با رویه فعلی کانونها الان چند سالیست که به صورت تدریجی در حال کاهش هست و بعید نیست در آینده شاهد برگزاری آزمون هر دو یا چند سال یکبار باشیم.

  2. سلام

    اگرکارآموز یک استان یاوکیلی دریک استان مشغول باشد

    ایامیتونه انصراف بده و مثلامرکز آزمون وکالت بده؟؟؟

    1. قانوناً بله ولی منطقاً با وضعیت فعلی ظرفیت ها و طراحی سؤالات، تصمیم خطرناکی به نظر می رسد!

    1.  ثبت نام و شرکت وکلای دادگستری و کارآموزان وکالت عضو کانون های وکلا در آزمون ممنوع است و بر فرض شرکت و قبولی در آزمون، قبولی آنان کان لم یکن تلقی می شود

      تبصره: طبق تصمیم هیأت های مدیره محترم کانون های وکلای دادگستری مرکز، قزوین، زنجان و یزد کارآموزانی که در حوزه این کانون ها به کارآموزی اشتغال دارند می‌توانند در آزمون امسال منحصراً در حوزه کانون متبوع خود شرکت کنند.

  3. چرا با احساسات جوانان بازی میکنید اقایان کانون وکلا…..اخه چرا…مگر نمیشد زودتر جلسه تشکیل داد و بعد اعلام نهایی میشد در اگهی…

    ما که بی اعتماد شدیم نسبت به خیلی از مسائل….خیلی بی اعتماد شدیم….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا