قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت

قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت

مصوب ۱۳۸۶/۰۶/۰۵

با آخرین اصلاحات تا تاریخ ۱۳۸۹/۱۲/۱۰

(به موجب قانون تمدید قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت (مصوب ۱۳۸۹/۱۲/۱۰)، قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت مصوب ۱۳۸۶/۶/۵ از تاریخ اتمام مهلت اجرای آن به مدت پنج سال تمدید می‌گردد.)

ماده واحده- به دولت اجازه داده می‌شود از تاریخ تصویب این قانون ظرف مدت سه سال کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی را که حداقل بیست و پنج سال سابقه خدمت قابل قبول داشته باشند با حداکثر پنج‌سال سنوات ارفاقی بدون شرط سنی در صورت تقاضای کارکنان و موافقت دستگاه متبوع خود بازنشسته نماید. پاداش پایان خدمت این قبیل کارکنان براساس سی‌سال پرداخت خواهدشد. حداقل سنوات قابل قبول برای استفاده بانوان شاغل از این حکم بیست سال بوده و حداکثر سنوات ارفاقی آنان پنج سال خواهدبود. پاداش پایان خدمت این قبیل کارکنان براساس سنوات خدمت قابل قبول آنان محاسبه و پرداخت خواهدشد.

تبصره ۱ ـ دستگاههای اجرائی مشمول این قانون مکلفند بار مالی ناشی از اجراء این قانون در سال ۱۳۸۶ را از محل اعتبارات سال جاری خود پرداخت نمایند. اعتبار مورد نیاز برای سالهای آتی در قوانین بودجه سنواتی کل کشور پیش‌بینی و تأمین خواهد شد.

تبصره ۲ ـ سهم صندوقهای بازنشستگی بابت پرداخت حقوق بازنشستگی و نیز کسور بازنشستگی و یا حق بیمه سهم مستخدم و کارفرما نسبت به سنوات ارفاقی از محل اعتبارات تبصره(۱) تأمین و به صندوقهای مذکور پرداخت خواهدشد.

تبصره ۳ ـ شرکتهای دولتی و مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی می‌‌توانند صرفاً با استفاده از منابع مالی خود، کارکنان واجد شرایط خود را به نحو مقرر در این قانون بازنشسته نمایند.

تبصره ۴ ـ کارکنانی که به استناد این قانون بازنشسته می‌شوند از حقوق و مزایای سایر قوانین و مقررات که برای کارکنان بازنشسته در نظر گرفته شده‌است بهره‌مند خواهندبود.

تبصره ۵ ـ آئین‌نامه اجرائی این قانون حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ تصویب بنا به پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و وزارت رفاه و تأمین اجتماعی تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهدرسید .

قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و پنج تبصره در جلسه علنی روز دوشنبه مورخ پنجم شهریورماه یکهزار و سیصد و هشتاد و شش مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۱۳۸۶/۶/۱۲ به تأیید شورای نگهبان رسید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. قانون خوبی هست ولی یک عاقل در سیستم اجرایی کشور نداریم این طرح را اجرا کنه . فکر میکنند همه مثل خودشان ماهی چهل پنجاه میلیون میگیرند و عاشق کارشون هستند و عمر زیادی هم دارند . یک نفهم نیست بگه امید زندگی در ایران پنجاه سال است همه که میلیونی حقوق نمیگیرند آنهای که چهار. پنج میلیون در ماه میگیرند عمر کوتاهی دارند . دولتی‌ها که کمیسیون بزارید بررسی کنند در این ده سال کسانی که مردند تو چه سنی بودند اماردقیق دهید خواهید فهمید و جلد جامع افسردگی و پیری زود رس داد میزند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا