۸ لایحه و ۱۷ طرح قضایی ناتمام در مجلس دهم بررسی خواهند شد

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دادگستری :

۸ لایحه و ۱۷ طرح قضایی ناتمام در مجلس دهم بررسی خواهند شد

پایگاه خبری اختبار– معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دادگستری از ناتمام ماندن بررسی ۸ لایحه و بیش از ۱۷ طرح در مجلس نهم و رسیدگی آنها در مجلس دهم خبر داد.

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری، عبدالعلی میرکوهی، معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دادگستری در گفتگو با خبرنگار مهر در آستانه آغاز به کار رسمی مجلس دهم در خصوص لوایح ناتمام در مجلس نهم، گفت: یکی از لایحه های قدیمی که رسیدگی به آن در مجلس نهم به اتمام نرسید، لایحه قانون تجارت بود که مجلس جدید باید به آن رسیدگی کند.

وی با اشاره به وصول لایحه آیین دادرسی تجاری در اوایل مجلس نهم، گفت: این لایحه نیز یکی دیگر از لوایحی است که کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس جدید باید به آن توجه کند. علاوه بر این لایحه اصلاح قانون آیین دادرسی مدنی نیز در مجلس قبلی به بررسی نهایی نرسید.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دادگستری در خصوص بررسی های نهایی در مورد لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان، اظهار داشت: این لایحه در کمیسیون قضایی مجلس قبلی به مراحل نهایی رسید اما با توجه به موضوعات جلسات کمیسیون حقوقی و قضایی، این لایحه در مجلس نهم به تصویب نهایی نرسید.

میرکوهی تصریح کرد: لایحه تشکیل پلیس قضایی نیز بیش از یک سال است که در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نهم مطرح بود که در نهایت کار رسیدگی و تصویب آن به مجلس دهم رسید.
معاون وزیر دادگستری افزود: علاوه بر لوایح مذکور، کار رسیدگی به لایحه های جامع وکالت و حمایت از مالکیت صنعتی نیز از مجلس قبلی ناتمام ماند که مجلس جدید باید به آنها رسیدگی کند.

بررسی طرح مقابله با اسیدپاشی و به کارگیری سلاح سرد در مجلس دهمFile.aspx

میرکوهی همچنین در خصوص طرح های حقوقی وقضایی که در مجلس قبلی ناتمام ماند، اظهار داشت: طرح اصلاح موادی از قانون مجازات اسلامی و همچنین طرح اصلاحی پیشنهاد حذف اعدام از مجازات مواد مخدر و طرح اصلاح قوانین دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران نیز از مجلس نهم به مجلس دهم رسیده است.
وی در خصوص طرح مقابله با اسیدپاشی و حمایت از بزه دیده ناشی از آن هم گفت: این طرح در مجلس نهم مطرح شد که بررسی های بیشتر آن به مجلس جدید رسید، علاوه براین طرح ممنوعیت از به کارگیری سلاح سرد و خشونت بار نیز یکی دیگر از ۱۷طرحی است که کار بررسی آنها از مجلس نهم به مجلس جدید رسیده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا