یک آزمون و چندین پرسش

ابهامات اعلام نتایج آزمون سردفتری در غیاب پاسخگویی

پایگاه خبری اختبار- نتایج آزمون سردفتری سال ۹۷ در حالی اعلام شد که اصولاً اطلاق عنوان «اعلام نتایج» به آن قدری سخت است.

آزمون سردفتری سال ۱۳۹۷ پس از ۱۱ سال چشم‌انتظاری علاقمندان و با ظرفیتی کمتر از ۱۰۰۰ نفر برگزار شد. هفتادوپنج‌هزار داوطلب در این آزمون شرکت کردند و پس از دو ماه و نیم انتظار طاقت‌فرسا، نه رتبه و ترازی دریافت کردند و نه حتی کارنامه‌ای که نمره‌های کسب‌شده شرکت‌کنندگان در آن مشخص باشد. عدم انتشار دفترچه سؤالات و کلید آزمون نیز که خود «یکی داستان است پُر آب چشم» و البته مختص آزمون سردفتری نبوده و در تمامی آزمون‌های مرتبط با قوه قضاییه به رویه‌ای ثابت تبدیل شده است.

نکته عجیب درمورد نحوه اعلام نتایج آن است که با وارد کردن هرگونه عددی به‌عنوان کد ملی و شماره شناسنامه، با یک پیغام ثابت مواجه می‌شوید و سیستم اعلام نتایج، این مسئله را که داوطلبی با مشخصات وارد شده وجود ندارد، تشخیص نمی‌دهد!

 

سؤال دیگری که مطرح می‌شود درخصوص داوطلبان اهل سنت است که از پاسخگویی به پرسش‌های درس معارف اسلامی معاف بودند اما مشخص نشد نمره این درس، چگونه برای ایشان محاسبه خواهد شد؟

نکته شایان توجه آن که طبق اعلام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، داوطلبان می‌بایست در صورت اعتراض مراتب را کتباً تا تاریخ ۹۷/۰۸/۱۵ به صندوق پستی ۱۱۳۶۹۳۴۶۱۱ ارسال کنند، اما پرسش این است که در شرایطی که نه سؤالات و پاسخنامه آزمون منتشر شده، نه نمرات و رتبه شرکت‌کنندگان، این اعتراض نسبت به کدام‌یک از موارد و با چه مستندی باید صورت گیرد؟

برای داوطلبانی که رنج چندین ماه مطالعه، پرداخت هزینه انواع کتاب‌ها و جزوات و دوره‌های آموزشی و پرداخت هزینه‌های ثبت‌نام و حاضر شدن در شهر محل آزمون را بر خود هموار کرده‌اند، شفافیت و پاسخگویی نهاد برگزارکننده، کم‌ترین و به‌حق‌ترین خواسته است.

امید آن‌که سازمان محترم ثبت اسناد و املاک کشور با انتشار کارنامه‌های دقیق و توضیح نحوه‌ی محاسبه نمرات، به نگرانی‌ها و شائبه‌های ایجاد شده پایان دهد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۸۷ دیدگاه ها

  1. من توی پبج اینستاگرام آقای رشید پور زیر آخرین پستش کامنت گذاشتم و جریانو توضیح دادم.خواهش میکنم همه برید پیج آقای رشید پور و ازش درخواست کنید از رییس سازمان متلقب ثبت بخواد که جوابگو باشه

  2. لام دوستان نظرتون درباره اینکه در حوزه کرمانشاه ۴ خواهر اسمعیلی فرزند اسماعیل هر کدوم یه شهرستان جدا برا خودشون قبول شدن چیه .ای کاش منم مثل این خواهرا حقوق دان و درس خون بودم.شایدم ژن شون خوب باشه خدا هیچ کدومشو بهم نداده.نمیدونم چکار کنم.مبارکشون باشه خدایی لیاقتشو دارن

  3. سلام شکایات خود را به ا کمیسیون صل نود مجلس بفرستید

    اصل نود قانون اساسی

    در اصل نود قانون اساسی جمهوری اسلامی ایرانآمده‌است:

    «هرکس شکایتی از طرز کار مجلس یا قوه مجریه یا قوه قضائیه داشته باشد، می‌تواند شکایت خود را کتباً بهمجلس شورای اسلامی عرضه کند. مجلس موظف است به این شکایات رسیدگی کند و پاسخ کافی دهد و در مواردی که شکایت به قوه مجریه یا قضائیه مربوط است رسیدگی و پاسخ کافی از آنها بخواهد و در مدت متناسب نتیجه را اعلام نماید و در موردی که مربوط به عموم باشد به اطلاع عامه برساند.»beras:
    آدرس: تهران -میدان بهارستان – خیابان مجاهدین اسلام – مجلس شورای اسلامی

    صندوق پستی: ۱۷۷-۱۱۵۷۵

    کدپستی: ۱۱۵۷۶۱۲۸۱۱

    تلفن: ۳۹۹۳۱

    نمابر: ۳۳۱۳۲۴۴۱

    رایانامه: islamic [at] parliran.ir

  4. سلام
    دوستان قرار بود دو برابر ظرفیت اعلام کنن اما زیر قولشون زدن خواهش می کنم پی گیر حقمون باشیم اگر لازم شد زمانی بذاریم بریم تهران برای اعتراض.
    تا کی سکوت؟؟
    خدا می دونه تا کی دوباره این آزمون برگزار بشه.

  5. آزمون سردفتری اسناد رسمی سال۱۳۹۷پر از ابهام
    اول اینکه شما با هر کد ملی و عددی که وارد سایت شوید به شما میگوید که قبول نشدید
    دوم اینکه این آزمون باید توسط سازمان سنجش و آموزش کشور برگزار می شد نه توسط یک شرکت آزمون خصوصی وابسته به سازمان ثبت
    سوم اینکه قرار بود دو برابر ظرفیت دعوت به مصاحبه شوند یعنی ۱۹۵۰نفر و در حال حاضر افراد معرفی شده مطابق ظرفیت اعلام شده یعنی ۹۷۵نفر می باشند
    چهارم اینکه هیچ کارنامه ای صادر نگردیده و فقط اسامی افراد قبول شده صادر شده آن هم نه دو برابر ظرفیت
    تو را به خدا فوروارد کنید تا به دست مسئولین برسد تا آزمون را ابطال نمایند و آزمون فوق توسط سازمان سنجش و آموزش کشور برگزار شود
    به فرموده مقام معظم رهبری آتش به اختیار در مقابل هر بی عدالتی خواهیم ایستاد

  6. واقعا سازمان ثبت خجالت نمیکشد. بعد یازده سال آزمون برگزار کرده اونم این طوری؟ شماها دیگه کی هستید.صد رحمت به ……….

  7. دوستانی که قبول شدید مبارکتون باشه ولی باور کنید ماهم کم درس نخوندیم و کمتر از شما به این کار احتیاج نداشتیم . الان نمیگیم چرا شما قبول شدید ما نه. میگیم امتحان فرمالیته بوده . اون از اعلام ازمون. اون از نحوه برگزاریش. اون از اعلام نتایج . اینم از اعلام فهرست قبول شده ها. مگه قرار نبود دوبرابر ظرفیت باشه؟؟؟؟ چرا سایتو بستن؟ چرا حرفاشونو مبنی براینکه دوبرابر برمیدارن حذف کردن؟ چرا کارنامه ندادن؟ تراز و رتبه و نمره هامونو نشون ندادن. سازمانی که وظیفه ش برقراری حق و عدالته!!!! هرچه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک!
    امیدوارم شما به حق انتخاب شده باشید و به حق قدم بردارید. ولی ما به ناحق حذف شدیم. قبول نشدنمون مهم نیست احمق فرض شدنمون مهمه.

  8. بچه ها تورو خدا بیاید همه با هم صدامونو به رسانه ها برسونیم برای لغو شدن این ازمون تلگرام اختبار رو سر بزنید اسامی چهار خواهر که پذیرفته شدن در جاهایی که اصلا اعلام ظرفیت نشده رو پیدا کردن ممنون از این شبکه اجتماعی که واقعا دست خیلی هارو رو میکنه این ازمون دیگه رفت برای چند سال دیگه تازه اگر برگزار بشه خواهش میکنم همه اعتراض کنید این اوج بی عدالتیه تازه کارنامه هارو نزدن والا معلوم نبود اونجا چه تابلو بازی دیگه داشتن

  9. سلام دوستان بنده پیشنهاد میکنم از طریق ارسال پیام به باشگاه خبرنگاران جوان اعتراض خودتونو اعلام کنید.چند ماه پیش برا اعتراض مشاوران رفتم .خواستار یه نسخه فتوکپی از پاسخ نامم بودم.جواب رد دادن و گفتن کسی که به این مرکز اعتماد نداره بی خود شرکت میکنه. رفتن به در سازمان چیزی رو عوض نمیکنه .برا من ثابت شده.فقط مسئولشو برا پاسخ گویی باید از طریق رسانه دعوت کرد اونا خودشون مدونن چه سئوالتی ازشون بپرسن

  10. سلام مسئولین سایت محترم اختبار، من به سایت سازمان ثبت مراجعه کردم و متوجه شدم که اسامی پذیرفته شدگان برای مرحله مصاحبه را در قالب یک فایل پی دی اف ارائه کرده اند. همه ی ابهاماتی که این آزمون از زمان اعلام به برگزاری و اجرای پر حرف و حدیث و بدون ضریب امنیتی مناسب برای حفظ سوالات و عدم ارائه کلید پاسخ ها و نیز عدم ارائه کارنامه همراه با تراز و درصد دروس و رتبه در منطقه انتخابی یک طرف، این اعلام هسامی هم یک طرف. چرا؟؟!! چون خودشون گفتند که دو برابر ظرفیت به مصاحبه دعوت خواهند شد که در لیست متوجه میشیم که تعداد منطبق با ظرفیت است. و ابهام دیگری که این لیست دارد این می باشد که در مورد حوزه هایی که ظرفیت زوج دارند تعداد خانم ها و آقایان مساوی هست!!!

  11. سلام
    درسته که شما میگید قبول شدید و خونده بودین ولی حق هر داوطلبی هستش که بدونه چیکار کرده و کارنامه اش چطور بوده وو بعدش چرا دو برابر ظرفیت اعلام نکردن فقط میخواستم پول جمع کنن و بعد هم چرا تشخیص نمیده که جزو شرکت کنندگان هستی یا نه.قبول کنید که نحوه اعلام نتایج و ارائه پاسخنامه اشتباه بوده و حق خوری شده است بنده هم خیلی زیاد خوندم و زیاد هم تلاش کردم تنها شما نبودید کسایی که اعتراض دارن زحمت کشیدن و میخوان بدونم که چیکار کردن

  12. سلام. ب همگی دوستان سازمان اسامی قبول شده ها رو منتشر کرده ولی دو برابر ظرفیت نیستن مثلا تهران همون دو نفر هست ن بیشتر … بنظرتون ظرفیتای اضافه اختصاص ب کیا داره؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا