یک آزمون و چندین پرسش

ابهامات اعلام نتایج آزمون سردفتری در غیاب پاسخگویی

پایگاه خبری اختبار- نتایج آزمون سردفتری سال ۹۷ در حالی اعلام شد که اصولاً اطلاق عنوان «اعلام نتایج» به آن قدری سخت است.

آزمون سردفتری سال ۱۳۹۷ پس از ۱۱ سال چشم‌انتظاری علاقمندان و با ظرفیتی کمتر از ۱۰۰۰ نفر برگزار شد. هفتادوپنج‌هزار داوطلب در این آزمون شرکت کردند و پس از دو ماه و نیم انتظار طاقت‌فرسا، نه رتبه و ترازی دریافت کردند و نه حتی کارنامه‌ای که نمره‌های کسب‌شده شرکت‌کنندگان در آن مشخص باشد. عدم انتشار دفترچه سؤالات و کلید آزمون نیز که خود «یکی داستان است پُر آب چشم» و البته مختص آزمون سردفتری نبوده و در تمامی آزمون‌های مرتبط با قوه قضاییه به رویه‌ای ثابت تبدیل شده است.

نکته عجیب درمورد نحوه اعلام نتایج آن است که با وارد کردن هرگونه عددی به‌عنوان کد ملی و شماره شناسنامه، با یک پیغام ثابت مواجه می‌شوید و سیستم اعلام نتایج، این مسئله را که داوطلبی با مشخصات وارد شده وجود ندارد، تشخیص نمی‌دهد!

 

سؤال دیگری که مطرح می‌شود درخصوص داوطلبان اهل سنت است که از پاسخگویی به پرسش‌های درس معارف اسلامی معاف بودند اما مشخص نشد نمره این درس، چگونه برای ایشان محاسبه خواهد شد؟

نکته شایان توجه آن که طبق اعلام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، داوطلبان می‌بایست در صورت اعتراض مراتب را کتباً تا تاریخ ۹۷/۰۸/۱۵ به صندوق پستی ۱۱۳۶۹۳۴۶۱۱ ارسال کنند، اما پرسش این است که در شرایطی که نه سؤالات و پاسخنامه آزمون منتشر شده، نه نمرات و رتبه شرکت‌کنندگان، این اعتراض نسبت به کدام‌یک از موارد و با چه مستندی باید صورت گیرد؟

برای داوطلبانی که رنج چندین ماه مطالعه، پرداخت هزینه انواع کتاب‌ها و جزوات و دوره‌های آموزشی و پرداخت هزینه‌های ثبت‌نام و حاضر شدن در شهر محل آزمون را بر خود هموار کرده‌اند، شفافیت و پاسخگویی نهاد برگزارکننده، کم‌ترین و به‌حق‌ترین خواسته است.

امید آن‌که سازمان محترم ثبت اسناد و املاک کشور با انتشار کارنامه‌های دقیق و توضیح نحوه‌ی محاسبه نمرات، به نگرانی‌ها و شائبه‌های ایجاد شده پایان دهد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۸۷ دیدگاه ها

  1. خدا خیرتون بده به حق امام زمان ؛ ما هیچکس و نداریم شما صدای ما باشید ، به خدا دلمون خونه …. دیگه رو نداریم سرمونو بالا بگیریم تو خاتواده . الهی به خودت واگذارشون کردم .

  2. باسلام. خیلی جالبه از ساعت ۱ به بعد سایت اعلام نتایج باز نمیشه. کد ملی هر کی رو وارد کنی میگه قبول نشدی بجای اینکه بگه همچین داوطلبی یافت نشد. خدایا چه گناهی کردیم مگه ما آدم نیستیم ۳۰ سال سن دارم نه کاری نه زندگی، سر بار خونوادم هم شدن، خونوادم چه گناهی کردن که خرج من رو که فوق لیسانس از بهترین دانشگاه با معدل خیلی خوب دارم تا الان باید بدن تا کی من باید پیش خونوادم بدون زندگی و کار پیششون باشم. بر باعث و بانی اونایی که باعث بیکاری جوانان شدن و پارتی بازی میکنن لعنت. دیگه هیچ آزمونی شرکت نمیکنم فقط دعا میکنم خدا زودتر منو از این شرایط خلاص کنه.

  3. من اصلا در این آزمون ثبت نام نکردم ولی پس از درج کدملی وشماره شناسنامه ام میزنه
    داوطلب گرامی
    متاسفانه شما موفق به ورود برای مرحله مصاحبه نشدید.
    در صورت اعتراض مراتب را کتبا تا تاریخ ۹۷/۰۸/۱۵ به صندوق پستی ۱۱۳۶۹۳۴۶۱۱ ارسال فرمایند.

    واقعا باید خون گریست
    دقیقا ی چیزی در حد آزمون مشاوران و البته بدتر از اون

  4. شلوغ نکنید سایت فقط کدملی هایی رو که حدنصاب نمره رو آوردن شناسایی میکنه به همین خاطر با هررقم دیگه ای وارد بشید شماره بعنوان پذیرفته نشده معرفی میکنه
    من هم قبول نشدم

    1. خوب به جای این بازیها اسامی اون ۱۸۰۰ نفری که قبول شدن را چاپ کنن ببینیمشون کیا هستند .الاف نیستیم که بریم سایت اسامی و درصد های نفرهای هر کد رشته محل را اعلام کنن

    2. محمد عزیز کسی شلوغ نمیکنه. قربونت برم شما که به این مسئله پاسخ دادید لطفا ابهامات دیگر را نیز با پاسخ های مستدل و مستند خود برطرف نمایید.

  5. با سلام از دوستان عزیز درخواست داریم که پیگیری کنن بنده بالای هفتاد زدم متاسفانه مردود زده و اطمینان دارم در حق همه بی اعتنایی شده و عدالت رعایت نشده است.

  6. با سلام و تشکر از شما بابت پیگیری موضوع

    شفافیت بهترین راه برای جلوگیری از هر اتهامی است
    بعد از ده سال و ماهها انتظار اعلام نتایج آزمون سردفتر بدون رعایت حداقل شفافیت باعث تاسف اکثر شرکت کنندگان شده است .
    اعلام رتبه و نتیجه به شرکت کنندگان شامل امتیاز مکتسبه و درصد پاسخگویی به هریک از مواد امتحانی و فاصله شخص با نفر آخر قبول شده می تواند باعث تسکین و پذیرش نتیجه باشد .

  7. ولله کدملی بچه ام رو زدم ۱۰ سالشه…..دقیقا پیغامی داده مشابه پیغام عدم پذیرفته شدن خودم……..لااقل کارنامه رو بزارین…..لعنت الله علی القوم الظالمین

  8. واقعا حق کشی شده .من مطمئنم.روز ازمون یکی بهم گفت که بهش گفتن فقط بیا ازمون بده و قبولی.الان میفهمم حرفشو

    1. از این حرفها کم نیست.شما که دانش آموخته حقوق هستی چرا این حرف را می زنی دوست من؟ تا عملی غیرقانونی انجام، اثبات و مشمول محکومیت قطعی نباشد می شود عنوان مجرمانه به آن عمل داد؟چرا به سادگی می پذیریم؟ هرسال عده ای کلاهبردار دوره می افتند که سئوالات وکالت را می فروشیم.عده ای ساده دل هم می پذیرند و ذهنشان را با این فضا مسموم می کنند اما چه کسی است که نداند از معتبرترین و مطمئن ترین آزمون ها در کشور آزمون وکالت است؟

  9. هیچ پاسخی نمیدهند . فقط عمر ما جوون ها که داره تلف میشه. همه افسرده و داغون. خوب اخه برگزار نمیکردین بدتر روحیه بچه ها خراب کردین برای وکالت ک ۵۰ روز دیگه هست. واقعا متاسفم برای خودم که رشته حقوق خوندم تو جامعه ای ک فقط حقت پایمال میکنن.😔

  10. واقعاً مسخره ست که توی قرن ۲۱ اینطوری آزمون برگزار می کنند. انگار نه انگار که دارند با عمر و جوونی ما بازی می کنند. شفافیت دشمن اصلی فساد هستش اگر سازمان ثبت اسناد با شفاف بودن آزمونی که برگزار کرده مخالفه چه دلیلی می شه براش متصور بود؟؟؟؟؟

  11. من شک ندارم دروس مدنی ثبت و قوانین ثبتو بالای هشتاد زدم بقیه رو هم حداقل پنجاه زدم اما نمیدونم چرا و با چه حسابی پذیرفته نشدم. واقعا دیگه بریدم از همه جا ما که حقوق خوندیم حقمونو اینطوری پایمال میکنند وای به حال بقیه اقشار مردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا