گفت و گو با علیرضا جبلی رتبه ۸ آزمون وکالت ۹۹ کانون وکلای مرکز

پایگاه خبری اختبار- علیرضا جبلی متولد ۱۳۷۴ و دانش آموخته مقطع کارشناسی حقوق دانشگاه آزاد اسلامی است که در آزمون وکالت ۱۳۹۹ کانون وکلای دادگستری مرکز، موفق به کسب رتبه ۸ کانون وکلای مرکز شد.

با او درباره نحوه مطالعه و تجربه اش از آزمون پر حاشیه وکالت ۹۹ به گفت و گو پرداختیم که مشروح آن را در ادامه می خوانید.

لطفا یک بیوگرافی مختصر از خودتان و سوابق تحصیلی و شغلی‌تان بفرمایید؟

علیرضا جبلی هستم متولد سال ۷۴ و رتبه ۸ آزمون وکالت دادگستری کانون مرکز در سهمیه آزاد.

من در سال ۹۵ مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب اخذ کردم، در بهمن سال ۹۸ خدمت سربازی را تمام کردم و از فروردین ۹۹ شروع به مطالعه برای آزمون وکالت کردم.

من در مرحله تستی آزمون قضاوت سال ۹۹ نیز موفق به کسب رتبه ۹۴ شده بودم.

درباره شرایط خود در زمان مطالعه قدری توضیح بدهید.

در این یک سال زمان تمام تمرکزم را بر مطالعه گذاشتم البته زمانی که کلاس های حقوقی برای آمادگی آزمون می رفتم زمان محدودتری برای مطالعه داشتم و شب ها بعد از کلاس مطالعه میکردم اما بعد از اتمام کلاس ها حدودا روزی ۹ ساعت مطالعه مستمر داشتم.

البته تعویق های مکرر آزمون از نظر روحی و جسمی تاثیر منفی بر من و تمامی داوطالبان داشت، و فکر به اهدافم و تلاش هایی که کرده بودم باعث می شد به آینده امید داشته باشم، و البته شرکت در آزمون های اینترنتی به حفظ آمادگی ام برای آزمون کمک بسیاری کرد و باعث شد تا شب آزمون امادگی خودم را حفظ کنم.

البته در این زمان، با شرایط کرونایی کشور نیز روبرو بودیم که از نظر روحی تاثیر منفی بر حفظ تمرکزم داشت، و مطالعه و آزمون دادن در این شرایط برایم سخت بود اما با یاری پروردگار توانستم در مدت مطالعه بر افکارم غلبه کنم.

البته سرجلسه آزمون با تمهیدات بهداشتی مشکلی نداشتم زیرا قبلا در آزمون قضاوت این شرایط را تجربه کرده بودم.

 به داوطلبان توصیه میکنم حتما برای آشنایی با شرایط در یک آزمون حقوقی شرکت کنند یا در آزمون های آزمایشی و اینترنتی خودرا با این شرایط سازگار کنند.

منابع مطالعه‌تان چه بود و چطور این منابع را انتخاب کردید؟

منابع مطالعاتی‌ام را با راهنمایی اساتیدم انتخاب کردم که برایم بسیار مفید بود

حقوق مدنی: کلاس و کتاب مدنی ۲ و ۳ و جزوات و تست آقای دکتر جرعه نوش و کتاب آقای دکتر بیات

ایین دادرسی مدنی: کلاس و کتاب قانون و جزوه و تست استاد کمالوند

حقوق تجارت: ۲ جلدی استاد رشیدی نسب و کتاب قانون و تست نیلوفر حسینی

اصول فقه: ۲ جلدی سمیرا محمدی و کتاب تست

حقوق جزا:۲ جلد جزا عمومی و اختصاصی و تست استاد ساولانی و کتاب قانون

کیفری: کتاب قانون و تست استاد ساولانی

برنامه‌ریزی‌تان برای مطالعه به چه شکلی بود؟

در ابتدای مطالعه به دلیل پایه ضعیفی که داشتم کتاب های آموزشی مطالعه کردم و ۳ ماه قبل آزمون تمرکزم را بر نص مواد و تست و آزمون دادن قراردادم و برنامه ریزی ام برای مطالعه به این گونه بود که روزی ۳ درس مانند حقوق مدنی، آیین دادرسی مدنی و تجارت را می‌خواندم و روز دیگر حقوق جزا و دادرسی کیفری و اصول فقه. روزهای جمعه آزمون و تحلیل داشتم و نکته برداری از تست ها و خلاصه کردن و مرور آنها. مطالعه مستمر قوانین خاص را نیز در برنامه ریزیم قرار داده بودم و به داوطابان نیز توصیه میکنم به دلایل آشنایی خود با سلایق و علایق شخصیشان برنامه مطالعاتی را حتی‌المقدور خودشان یا با کمک دیگران به صورتی که متناسب با شرایط و نحوه زندگیشان هست تنظیم کنند.

چه درسی موقع مطالعه یا سر جلسه آزمون برای شما چالش برانگیز بود و چطور آن را مدیریت کردید؟

درس اصول فقه در زمان مطالعه مهم ترین چالش من بود و با مطالعه و تست زیاد و آزمون دادن بر ان غلبه کردم و درس حقوق تجارت در جلسه آزمون نیز برایم چالش برانگیز بود که با تمرکز و حفظ ارامش بر این درس نیز غلبه کردم.

توصیه شما به داوطلبین آزمون وکالت چیست؟

مهم ترین توصیه من به داوطلبان این است که درس اصول فقه را در برنامه مطالعاتی خودشان قرارداده و پایه خودرا در این درس بالا ببرند و از تعدد و عوض کردن منابع خود داری کنند و در آزمون های اینترنتی حتما شرکت کنند.

از داوطلبان محترم میخواهم که امادگی و مطالعه و امید خودرا تا شب قبل آزمون حفظ کنند و نا امید نباشند. من هم مانند بسیاری از داوطلبان پایه ضعیفی داشتم که با مطالعه مستمر تقویت شد و در اخر از پدر و مادر و همسر و تمامی اساتید داد افرین که من را در این راه همراهی کردن تشکر می کنم.

بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. انشاالله موفق باشند. بنده رتبه یک ایثارگران درآزمون کارشناس رسمی دادگستری دراستان البرز شده ام. خواهشمندم ترتیبی حاصل گردد کارشناسان هم درکانال اخبار اعلام گردند. باتشکروسپاس

    1. اولا برادر من رتبه ایثارگران…روشون نمیشع بزنن ..چون درصدا همش ده درصد و پنج درصده…..اگ ازاد بودی ی حرفی

  2. سلام
    به نظر میرسه منابع را فقط از یه موسسه نام بردین که شبهه ایجاد میکنه
    منابع ذکر شده منابع دادآفرین هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا