گفت‌وگو با یاسین رحمانی رتبه ۱ آزمون وکالت ۹۹ (سهمیه ایثارگری) کانون مرکز

پایگاه خبری اختبار- یاسین رحمانی متولد سال  ۱۳۶۷ در شهرستان مرند آذربایجان شرقی است که در آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری مرکز رتبه یک را در سهمیه ایثارگری به دست آورده  است.

او برای سومین بار در آزمون وکالت شرکت کرده بود و موفق به کسب نمره‌ها و تراز قابل توجهی شده است.

گفت‌وگوی اختبار با آقای رحمانی را در ادامه می خوانید.

لطفا یک بیوگرافی مختصر از خودتان و سوابق تحصیلی و شغلی‌تان بفرمایید؟

بنده یاسین رحمانی زاده‌ی سال ۱۳۶۷ در شهرستان مرند از توابع استان آذربایجان شرقی هستم.در سال ۹۷ مدرک لیسانس حقوق گرفتم و در سال ۹۸ در مقطع ارشد در رشته حقوق نفت و گاز دانشگاه صنعت نفت پذیرفته شدم ولی از آنجایی که هدف اولیه من حرفه وکالت بود جهت آمادگی برای آزمون وکالت سال ۹۹ از تحصیل انصراف دادم.

قبل از این هم در آزمون های حقوقی شرکت کرده بودید؟

بله قبلا در آزمون وکالت ۹۸ و نیز آزمون قضاوت ۹۹ و آزمون ارشد امسال شرکت کرده بودم که در آزمون وکالت ۹۸ رتبه۱۲۴۷ آزاد و در آزمون قضاوت ۹۹ رتبه ۱۲ مرحله تستی و ۴ مرحله تشریحی را کسب کردم و در آزمون ارشد امسال نیز رتبه ۴۷ آزاد درشته جزا و جرم شناسی رو کسب کردم.

آقای رحمانی نمره‌ها و تراز شما در آزمون وکالت خیلی خوب و چشمگیر است. با این آمادگی و درحالی‌که به سادگی در سهمیه آزاد پذیرفته می‌شدید چرا از سهمیه ایثارگری استفاده کردید؟

در مورد سهمیه باید عرض کنم بنده ۲ بار دیگر نیز در آزمون وکالت شرکت کرده بودم و اگر از سهمیه استفاده میکردم همان سال اول قبول میشدم ولی قلباً معتقد بودم که هنوز برای آزمون وکالت و حرفه وکالت آماده نبودم.چرا امسال استفاده کردم؟بنده مطمئن بودم که در آزمون امسال پذیرفته خواهم شد و برای کاهش استرس قبولی بخصوص در روز جلسه آزمون از سهمیه استفاده کردم کمااینکه اگر از سهمیه استفاده نمیکردم حداقل رتبه ۲ سهمیه آزاد میشدم

چه مقدار زمان برای مطالعه داشتید و چطور از این زمان استفاده می کردید؟

برای آزمون وکالت امسال بنده تمام وقت خود را صرف مطالعه کردم و شغلی نداشتم و بطور میانگین روزانه ۸ ساعت مطالعه مفید داشتم و روزهای جمعه استراحت می کردم.

کرونا چقدر زندگی شخصی و برنامه مطالعه را تغییر داد؟ آزمون دادن با این وضعیت جدید چطور بود و سر جلسه چه احساسی داشتید؟

من ابتداً به مطالعه در کتابخانه عمومی انس گرفته بودم و شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی کتابخانه‌ها و کوچ به منزل شد و در روزهای آغازین شرایط جدید مدت مطالعه من خیلی کمتر شد.

در طول دوره آمادگی برای آزمون چندین بار در روزهای نزدیک به آزمون که بعلت تعلیق ۳ بار تکرار شد، جلسه آزمون را بطور کامل شبیه سازی میکردم و از ماسک استفاده میکردم که این تمرین کمک کرد در روز آزمون مشکلی نداشته باشم.

با توجه به تعویق چندباره آزمون چطور روحیه‌تان را حفظ کردید؟

تعویق چندباره و بخصوص تعویق تنها چند ساعت مانده به آزمون برای تمامی داوطلبینی که در سطح بالای آمادگی به سر میبردند بسیار مخرب و نوامید کننده بود.من نیز از این موضوع خیلی آسیب دیدم و پس از هر بار تعویق بخاطر شرایط قرنطینه امکان مسافرت و تفریح بیرون از خانه وجود نداشت و فقط در خانه استراحت میکردم و پس از آن مجدداً شروع به مطالعه میکردم.ولی با هر بار تعویق از شور و اشتیاق و نیز امید به برگزاری آزمون در من کاسته می‌شد.

درباره منابع و روش مطالعه‌تان کمی توضیح بدهید.

به قول استاد بزرگوار علی فلاح «آزمون کانون از روی قانون»! مهم‌ترین منبع من متن قانون بود که البته کتب دیگری نیز مطالعه میکردم که مناسب میدانم که از ذکر آنها خودداری کنم تا موجب تشدید وسواس انتخاب منبع در بین داوطلبین عزیز نشوم.بنظرم بهترین منبع شخصی‌ترین آن است و هیچ کس صرفاً با انتخاب منبع دیگران در آزمون موفق نشده است.

من از فردای روز اعلام نتایج آزمون وکالت ۹۸ شروع به مطالعه کردم. در ابتدا دروس اصول و آیین دادرسی کیفری را حذف کردم تا خرداد ۹۹ این دروس را مطالعه نکردم و از خردادماه هر روز سه درس آزمون را مطالعه می کردم. از شهریور ماه تست زدن و مطالعه قوانین خاص را به روند مطالعاتی اضافه نمودم

توصیه‌ یاسین رحمانی به داوطلبان آزمون وکالت چیست؟

عاشقانه درس بخوانند و سعی در تسلط بر مباحث داشته باشند تا نکته‌برداری. در طول دوره آمادگی برای آزمون وکالت مطالعه کنند، مرور کنند، عبور کنند. به منابع خود وفادار باشند و به خودشان ایمان داشته باشند با برنامه مطالعه کنند و هرگز تسلیم نشوند. در انتها مهم این‌ست وکیل با سوادی باشند تا صرفاً پذیرفته شده در آزمون وکالت.

یاسین رحمانی
یاسین رحمانی

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۸ دیدگاه ها

  1. وجود موارد استثنا دلیل نمیشه که از ضایع شدن حق خیلی ها به خاطر وجود سهمیه چشم پوشی بشه
    تنها سهمیه فقط توانایی و شایستگی فرد باید باشه نه ایثارگری و امثال آن
    بهتر نبود به جای اختصاص دادن این قبیل سهمیه ها از خانواده محترم ایثارگران به نحو مناسب تری تقدیر می شد تا حق کسی هم ضایع نشه؟

  2. احسنت، من این روزها تو چندتا پیج کارنامه سهمیه ای ها رو دیدم واقعا خوب زدن، و این شرط که باید حداقل هفتاد درصد تراز آخرین فرد قبولی در سهمیه آزاد رو بیارن یعنی واقعا الکی و کشکی ام نیست

  3. سهمیه‌ای‌ها اکثرا عملکرد مناسبی ندارن، فقط یک‌پنجم اول ترازشون با تراز قبولی در سهمیه آزاد همسانه

  4. شما منابع رو میگفتی ایرادی نداشت بذارید. ما وسواس بگیرم
    این همه قبول شده منابع رو گفت یعنی شما میگفتی فقط باعث وسواس میشد

  5. هی فقط بلندن بگن سهمیه ای ها هیچی بلد نیستن و فقط با درصدای ۱۰ ۲۰درصد قبول میشن…میخوام بدونم اونایی که ادعا دارند،چنتاشون درصداشون مثل این سهمیه ای هست؟؟حتی تو خوابشونم این درصدارو‌نمیبینن خیلی هاشون..نمیخوام توهین کنم و اصلا کی باشم که توهین کنم..اما میخوام بگم برای عدم قبولی،دلیل اصلی رو پیدا کنیم،نه اینکه بچسبیم به حواشی..امیدوارم تلاش گران موفق وپیروز باشند..

    1. سهمیه خودش قوته قلبه کسایی که ندارن یعنی سر جلسه فشار مضاعف استرسی دارن اینم در نظر بگیرین و بی محابا تصمیم نگیریم خیلیا بخاطر استرس سر جلسه با وجود بلد بودن غلط میزنن .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا