گفت‌وگو با حامد مرادی، رتبه ۲ آزمون وکالت ۹۹ کانون کرمان

پایگاه خبری اختبار- حامد مرادی، متولد ۱۳۷۵ و فارغ التحصیل دانشگاه پیام نور کرمان است که در اولین تجربه شرکت در آزمون وکالت، موفق به کسب رتبه ۲ آزمون وکالت ۹۹ در کانون وکلای دادگستری کرمان شده است.

حامد مرادی در گفت‌وگویی با اختبار، شیوه و منابع مطالعه خود را شرح داده که متن کامل آن را در ادامه می‌خوانید.

زمان مطالعه

من از بهمن ماه ۹۸ مطالعه آزمونی ام را شروع کردم ‌و به‌طور میانگین روزانه ۸ الی ۱۰ ساعت مطالعه داشتم به این صورت که بعضی روزها ممکن بود ۶-۷ ساعت مطالعه کنم و بعضی روزها تا ۱۲ ساعت هم برسد، و یک روز در هفته نیز استراحت می کردم. تقریبا هر یک هفته یا هر ده روز یکبار مطالبی را که خونده بودم تست می زدم.

تاثیر کرونا بر آمادگی برای آزمون وکالت

اولین مرتبه که آزمون به تعویق افتاد من به موضوع به عنوان فرصتی برای مطالعه بیشتر نگاه کردم ولى به تعویق افتادن آزمون براى مرتبه ى دوم و سوم باعث یأس شدید و از بین رفتن انگیزه هاى من شد و در این شرایط جلسات مشاوره اى که با برادر عزیزم پزشک حاذق دکتر کاشانى و وکیل محترم آقاى میلاد مشایخى داشتم باعث شد در مسیرم ثابت قدم باشم.

متاسفانه شیوع ویروس کرونا باعث تغییر سبک زندگی ‌همه ى انسان ها شد و من هم متأثر از این تغییرات بودم براى مثال کلاس‌های حضوری تبدیل به مجازی شد کتابخانه ها تعطیل شد و… اما باید شرایط را می پذیرفتم و با این وضعیت مسیر را ادامه میدادم.

یک موضوع سخت و طاقت فرسا این بود که محل آزمون بدلیل پاندمى کرونا تغییر کرد و دفعه اول من مجبور شدم سیصد کیلومتر مسیر را طى کنم تا به محل آزمون برسم ولى امتحان برگزار نشد!!

واقعاً روحیه ام را از دست داده بودم ولى چاره اى نبود مى بایست ثابت قدم جلو می رفتم.

امتحان دادن با ماسک هم خیلى مشکل بود و‌لى این هم از مسائلى است که ما باید با ان کنار بیاییم چون جهان دچار این مشکل بزرگ شده و چاره اى نیست، هرچند که داوطلب در هنگام امتحان سراپا استرس هست و این مسائل را به طور کلى فراموش مى کنه.

منابع مطالعه حامد مرادی برای آزمون وکالت

من از مهرماه ۱۳۹۷ شروع به پایه گذاری برای آزمون سال ۹۹ کردم به این صورت که با جدیت کتاب‌های ذیل را مطالعه کردم: اموال و مالکیت، دو جلد اعمال حقوقی و قواعد عمومی قراردادها همگی اثر دکتر کاتوزیان،

حقوق جزای عمومی دکتر اردبیلی، جزای اختصاصی دکتر میرمحمدصادقی و حقوق تجارت دکتر کاویانی.

همانطور که قبلا گفتم منابع فوق را جهت پایه ریزی آزمون خوندم و وقتی که مطالعاتم به سطح قابل قبولی رسید به صورت کنکوری منابع زیر را شروع کردم:

حقوق مدنی: کلاس و جزوه دکتر شعبانی

آیین دادرسی مدنی: کلاس و جزوه دکتر سید جعفری به علاوه متن قوانین خاص اعلامی اسکودا

حقوق تجارت: جزوه و کلاس دکتر ارشدی

اصول فقه: کلاس و جزوه استاد سمیع پور

حقوق جزا: کلاس بلندمدت و جزوه دکتر زارع به علاوه نکته و تست دکتر کامفر

آیین دادرسی کیفری: متن قانون، کلاس دکتر کامفر و نکته و تست دکتر زارع

و درخصوص تست هم من از منابع زیر استفاده کردم:

حقوق مدنی و حقوق تجارت از مجموعه تست‌های دکترقربانی لاچوانی،

آیین دادرسی مدنی: مجموعه تست دکتر عمروانی،

اصول فقه: مجموعه تست سمیرا محمدی

و حقوق جزا و آیین دادرسی کیفری: مجموعه تست جزا و تست آیین دادرسی کیفری احمد غفوری.

توصیه ای برای داوطلبان آزمون های حقوقی

به داوطلبین عزیز توصیه می کنم مطالعه را به طور منسجم و مستمر و با برنامه ریزی باشه و درصورت امکان آزمون های آزمایشی یکی از موسسات معتبر را شرکت کنند.

همچنین دچار وسواس تعدد منابع نشوند. در واقع ما شش درس داریم و به شش منبع نیاز داریم نه بیشتر. متاسفانه علت عدم موفقیت بسیاری از داوطلبین بی‌توجهی به همین موضوع است.

موضوع دیگری که فکر می کنم داوطلبین عزیز باید بدانند این است که همانطور که آزمون ۹۹ سه بار به تعویق افتاد ممکن است برای آزمون ۱۴۰۰ هم چالش‌هایی رخ بدهد و داوطلبین باید از الآن این آمادگی را داشته باشند که با اینچنین مسائلی کنار بیایند و غافلگیر نشوند و هر اتفاقی که افتاد با قدرت ادامه بدهند که: «در ره منزل لیلی که خطرهاست در آن/شرط اول قدم این‌ست که مجنون باشی».

در‌پایان از تمامی کسانی که مرا در این مسیر همراهی کردند به خصوص خانم دکتر مشایخى و اساتید بزرگوارى که در بالا ذکر کردم تشکر مى کنم.

حامد مرادی، رتبه ۲ آزمون وکالت ۹۹ کانون کرمان
حامد مرادی، رتبه ۲ آزمون وکالت ۹۹ کانون کرمان
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. احسنت. تبریک میگم. با وجود پیام نوری بودن خیلی تراز خوبی زدن 👌👌
    تلاش همیشه از اعتبار دانشگاه ها موثر تر هست در کسب نتیجه.

    1. همه‌ش رو کلاس رفته بودن
      البته که تلاش هم کردن
      اما معمولا کسی که پایه قوی نداره میره کلاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا