گفت‌وگو با امین رومیانی رتبه ۱ آزمون وکالت ۱۳۹۹ کانون وکلای لرستان

پایگاه خبری اختبار  امین رومیانی، متولد ۱۳۷۴ و دانش اموخته دانشگاه آزاد واحد خرم آباد است که در آزمون وکالت ۱۳۹۹ کانون وکلای لرستان رتبه ۱ را کسب کرد.

با او درباره تجربه شرکت در آزمون وکالت و شیوه کسب آمادگی ‌اش گفت‌وگویی داشتیم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

لطفا خودتان را معرفی کنید و مختصری درباره پیشینه تحصیلی و شغلی‌تان بفرمایید.

امین رومیانی هستم. سال ۱۳۹۶ از دانشگاه آزاد واحد خرم آباد کارشناسی حقوق دریافت کردم. بلافاصله بعد از اتمام خدمت سربازی مطالعه ام را برای آزمون شروع کردم و هدفم تنها موفقیت در آزمون وکالت بود. این اولین بار بود که در آزمون وکالت شرکت می‌کردم اما قبلا در آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه نیز شرکت کرده و با تراز بالایی پذیرفته نهایی شده بودم.

درباره منابع و شیوه مطالعه‌تان کمی توضیح بدهید

من مطالعه برای آزمون وکالت را از مهر ۱۳۹۸شروع کردم و روزانه به طور میانگین ۱۰ساعت مطالعه داشتم. چون می دانستم آزمون بسیار سختی پیش رو دارم به طور جدی به مطالعه خودم را ادامه دادم. به داوطلبین آزمون وکالت توصیه می‌کنم یک منبع خوب و کامل را جمع آوری کنند و این منبع را چندین بار مطالعه کنند. در وهله اول موضوعات را به خوبی یاد بگیرند؛ مثلا کتب را دو یا سه دور مرور کنند، بعد که آمادگی نسبی پیدا کردند شروع کنند به تست زدن و چندین دور باقی مانده را با تست فراوان کار کنند. در نهایت در دورهای پایانی نکات و خلاصه نویسی را در دستور کار خود قرار بدهند.

منابع مطالعه من به این شرح بود:

حقوق مدنی: شرح جامع دکتر بیات + تست حقوق مدنی دکتر قربانی البته برای کسانی که پایه ضعیف دارند کتاب دکتر توکلی یا جعبه سیاه دکتر زارعی را پیشنهاد می کنم.

آیین دادرسی مدنی: کتاب دکتر توکلی + تست دکتر عمروانی

حقوق تجارت: کتاب دکتر توکلی + تست دکتر قربانی

حقوق جزا: کتاب شرح ازمونی غفوری + تست جزا غفوری

آیین دادرسی کیفری: کتاب شرح آزمون آیین دادرسی کیفری غفوری + تست آیین دادرسی کیفری غفوری

اصول فقه: کتاب اصول فقه دانشگاهی محمدرضا شبخیز + تست سمیرا محمدی

تعویق آزمون بر مطالعه شما چه اثری داشت؟

شاید غم انگیز ترین چیزی که ما داوطلبین با آن روبرو شدیم ویروس کرونا بود که تقریبا تمام داوطلبین را آزار داد؛ از حیث این که حدودا ۶ الی ۷ ماه در سه بازه زمانی آزمون را به تعویق انداخت و شخصا ناراحت می شدم. به طوری که وقتی یک زمانی برای برگزاری آزمون در نظر گرفته می شود داوطلب برنامه خودش را مبتنی بر آن زمان تعیین می کند و باتوجه به همان پیش می رود؛ دقیقا ما مثل دونده ای بودیم که در دوی ۱۰۰۰متر شرکت کرده بود ولی لحظاتی قبل از این که به خط پایان برسد، به او می گفتند ۱۰۰۰ متر دیگر باید بدوی.

تصورش هم خیلی سخت بود؛ در نهایت نتیجه این تعویق ها این شد که علی رغم اینکه مدت زمان زیادی بیش از آزمون های سال های قبل مطالعه کردیم ولی از حیث کیفی به شدت افت کردیم، خدا را شاکرم که هدف را به خوبی تعیین کرده بودم و توانستم خودم را از لحاظ روحی جمع کنم و با آمادگی نسبی به آزمون برسم.

آزمون دادن در شرایط کرونایی چه ویژگی‌هایی داشت؟

امتحان دادن با ماسک تجربه جدیدی بود اما من فکر می کنم که از لحاظ تنفس با توجه به اینکه در آن لحظه داوطلب باید اکسیژن زیادی را جذب کند این کار دشوار می شد. خدا را شکر این موضوع هم تاثیر چندانی نداشت.

و حرف آخر؟

از خانواده و تمام کسانی که من را در این راه راهنمایی و حمایت کردند صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۳ دیدگاه ها

  1. آقای رومیانی با این درصد توی درس مدنی که حتی بسیاری از اساتید نتونستن ۱۰۰بزنن ثابت کردن میتونن مولف کتاب با ارزشی برا مدنی در آینده باشن👏👏

  2. آقای امین رومیانی اهل شهرستان رومشکان استان لرستان هستند تبریک به مردم خون گرم رومشکان👏👏👏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا