گفت‌وگوی اختبار با علی عادلی

رتبه ۱ آزمون وکالت در کانون لرستان

پایگاه خبری اختبار رتبه ۱ آزمون وکالت سال ۱۳۹۷ در کانون وکلای دادگستری لرستان را آقای علی عادلی با تراز ۱۰۳۵۵ کسب کرده است.

آقای علی عادلی متولد ۱۳۷۰ و دانش‌آموخته کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم‌شناسی است.

وی از سال ۹۵ شروع به مطالعه جدی جهت پذیرش در آزمون‌های حقوقی کرد. به گفته خودش سال گذشته رتبه ۴۰ وکالت لرستان را کسب کرد و با فاصله اندکی رد شد. او همچنین در سال ۹۵ در آزمون قضاوت با رتبه تستی ۴۰۰ قبول شد و پس از طی کردن کلیه مراحل پذیرفته نشد اما این شکست را مقدمه‌ای برای پیروزی امروز خود می‌داند. در این مورد می‌گوید: تصمیم گرفتم سال ۹۷ با برنامه‌ای منظم‌تر درس بخوانم تا نتیجه بگیرم. او از حمایت و صبوری خانواده اش در این راه تشکر کرد و معتقد است شاه کلید موفقیت او همین امر بود.

رتبه ۱ آزمون وکالت کانون لرستان منابع مطالعاتی‌اش را این‌طور معرفی کرد:

من قانون‌خوانی را بسیار خوب انجام دادم و برای درس مدنی کتاب شرح جامع فرهاد بیات را مطالعه کردم. برای درس جزا قانون‌یار چتردانش، تجارت کتاب تست دکتر قربانی، برای آیین دادرسی مدنی مختصر دکتر توکلی و برای آیین دادرسی کیفری فقط قانون را خواندم. باید در ماه‌های مهر و آبان میزان مطالعه بسیار بیشتر شود و مرور کردن هرچه بیشتر قوانین بسیار مفید است. علاوه بر این هرگاه داوطلبان در کتب حقوقی نکات مهمی را می‌خوانند، نکات را در قانون همان درس یادداشت کنند. همچنین نکاتی که در تست ها یاد می‌گیرند حتما در کتاب قانون درس مربوطه یادداشت کنند تا به طور مداوم قانون و نکات مذکور مرور شود. مهم‌ترین نکته این است که نباید از منابع مطالعاتی متعدد استفاده کرد زیرا تعدد منابع تنها موجب سردرگمی و عدم تسلط می‌شود. به نظرم برای هر درس فقط یک منبع مناسب و قوی کافی است.

همچنین در آزمون‌های آزمایشی موسسه چتر دانش اصفهان شرکت می‌کردم.

آقای عادلی درمورد سوالات آزمون امسال گفت: سوالات آزمون بسیار مفهومی و دشوار بود و طرح برخی سوالات اختلافی و استفاده زیاد از قوانین خاص تاحدی غافلگیرکننده بود اما من سعی کردم قبل از ازمون بر تمامی مطالب تسلط کافی پیدا کنم.

از نظر وی مدیریت آزمون و نداشتن استرس و حفظ آرامش و اعتماد به نفس در زمان آزمون بسیار مهم است.

پیشنهاد آقای عادلی برای داوطلبان سال ۹۸ این است که با برنامه‌ریزی دقیق، تسلط بر تمامی دروس و با حفظ اعتماد به نفس به سراغ این آزمون بروند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۸ دیدگاه ها

  1. سلام خانوم زنده دل
    اگر یک کارمند دولت ازمون وکالت قبول بشه ایا طی کاراموزی میتواند در اداره باقی بماند یا باید موقع صدور پروانه کاراموزی از شغلش خارج بشه
    ممنون از پاسخگوئی

  2. با سلام.. خانوم زنده دل لطفا جواب بدید به من ک آیا ممکنه دونفر رتبه یکسان بیارن؟مثلا هردو رتبه۵

  3. رته یک وکالت به کنار با شناختی که از ایشون دارم از نظر شخصیتی و ادب هم رتبه یک هستن ، با ایمان و متعهد .ان شالله که همیشه موفق باشن هرکجا ک هست

  4. تبریک میگم به ایشون،همه فرمایشاتشون به حق و به جا بود،ممنون از اختبار بخاطر تهیه این گزارش

  5. ضمن تبریک
    من امسال با ۷ماہ خوندن رتبہ زیر ۲۰۰ آوردم و ظرفیت استانم ۴۰ نفر بود
    وقتے ایشون میگن ک پارسال با چندنفر رد شدن
    من استرس میگیرم کہ دیگہ سال ایندہ کسایے کہ رتبہ زیر ۱۰۰ آوردن قبول میشن ؟؟؟
    و من بازم بازم شکست
    کاش ظرفیت ملاک نبود و با معدل انتخاب میکردن
    مثلا کسی کہ رتبہ اش ۴۵ چہ گناہے دارہ ؟؟؟؟

    1. فرقش چیه؟ خوب بازم معدلی رو به عنوان حد انتخاب میکنن ک نتیجش میشه یک تعداد محدود و باز هم همین داستان برای معدلایی ک یکم پایینتره هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا