گفت‌وگوی اختبار با ابوالفضل انگورج تقوی

رتبه ۱ آزمون وکالت ۹۷ در کانون وکلای مازندران

پایگاه خبری اختبار- رتبه ۱ آزمون وکالت سال ۱۳۹۷ در کانون وکلای دادگستری مازندران را آقای ابوالفضل انگورج تقوی با تراز چشمگیر ۱۱۹۵۶ کسب کرده است.

آقای انگورج تقوی که متولد ۱۳۷۲ و فارغ‌التحصیل رشته حقوق از دانشگاه مازندران است، علاوه بر آزمون وکالت، در آزمون سردفتری اسناد رسمی ۹۷ نیز پذیرفته شده است.

او که با تراز ۸۹۲۰ رتبه ۱ مرحله اول (تستی) آزمون قضاوت امسال را نیز به دست آورده است، درباره شیوه کسب این موفقیت‌های تحسین‌برانگیز به اختبار گفت:

من بعد از پایان خدمت سربازیم در سال ۹۶ به طور جدی وارد فضای مطالعه برای آزمون‌های حقوقی خصوصاً آزمون کانون وکلا شدم. سال گذشته چون با فاصله کوتاهی از خدمت سربازی در آزمون وکالت شرکت کردم رتبه ۱۲۰ کانون مازندران را به‌دست آوردم اما مطالعه جدی‌ام برای آزمون‌های حقوقی از آذر ۹۶ شروع شد.

او که هنوز تصمیم قطعی برای انتخاب یکی از این سه شغل (قضاوت، وکالت و سردفتری) نگرفته است می‌گوید از کلاس‌های مؤسسه‌های آموزشی استفاده نکرده اما در آزمون‌های آموزشی مؤسسه دادآفرین شرکت کرده است.

رتبه ۱ آزمون وکالت کانون مازندران منابع مطالعاتی‌اش را این‌طور معرفی کرد:

قانون مدنی در نظم حقوقی کنونی دکتر کاتوزیان و کتاب‌های آقای جرعه‌نوش و فرشید فرحناکیان؛ کتاب‌های اصول فقه سمیرا سیدمحمدی وآقای شب‌خیز؛ همچنین کتاب‌های آقای ساولانی در درس‌های آیین دادرسی کیفری و حقوق جزا.

آقای انگورج تقوی با تأکید بر این که سؤالات آزمون وکالت امسال در بعضی موارد واقعاً دشواربود و طرح چندین سؤال اختلافی خصوصاً در درس حقوق جزا و نیز طرح این تعداد سؤال از قوانین خاص کم‌سابقه بوده، افزود: سعی کرده بودم به گونه‌ای مطالعه کنم تا آزمون وکالت را با تمام ویژگی‌هایی که دارد با موفقیت پشت سر بگذارم.

او در پایان مدیریت وکنترل احساسات واسترس را ازمهم‌ترین و تأثیرگذارترین مؤلفه‌های موفقیت در یک آزمون دانست و به داوطلبان آزمون‌های حقوقی توصیه کرد در این مسیر طولانی مدیریت صحیحی بر افکار واحساسات خود داشته باشند و با یک مطالعه مستمر ومنظم موفقیت خود را تضمین کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳۳ دیدگاه ها

  1. رتبه یک مرکز امسال باز یک مازندرانی شد.
    رضا رشیدی نسب که خودش مدرس حقوق تجارت هست از شهر ساری رتبه یک کانون وکلای مرکز شد.

  2. دوستان اگر میخواهید کلاس موسسه ای در شهرستان شرکت کنید حتما مطمئن شوید که اساتید اصلی را می آورند و حتما در قرارداد الحاقی ذکر شود چند ساعت کلاس می گذارند مثلا بنده که گرگانی ام و در کلاس های موسسه ای در ساری شرکت کردم و از ۲۹ جلسه مدنی فقط ۲۱ جلسه مدنی برگزار شد در حالی که پول ۲۹ جلسه را از ما گرفتند یا فقط از سه استاد اصلی استفاده شد در حالی که در تبلیغات و موقع ثبت نام گفتند در شش درس استاد اصلی میاید. ما از تدریس اساتید آدم و آدک اصلا راضی نبودیم ولی اساتید اصول و مدنی و تجارت بی نظیر بودند و جزا هم خود بود. دوستان چون قرارداد الحاقی هست اگر ازتون پول اضافه خواستند اصلا زیر بار نروید در دوره ما از بچه ها یک میلیون اضافه گرفتند و آنهایی که این مبلغ را ندادند سود کردند. ضمنا فریب وعده بعید های رئیس موسسه را نخورید چون اکثرا افراد چرب زبانی هستند به ما وعده کلاس های نکته و تست را دادند ولی برگزار نکردند. ضمنا مطمئن شوید مکان موسسه خوب باشد مثلا کلاس های ما در یک دانشگاه علمی کاربردی جاده ساری به فرح آباد برگزار میشد که امکانات چندانی نداشت و در اواسط راه کولر دانشگاه خراب شد و ما در گرما باید دروس را فرا میگرفتیم و به علت بدهی دانشگاه کلاس ها به دانشگاه دیگر منتقل شد . ضمنا نگذارید کلاس ها را کنسل کنند کلاس ما باید شهریور ماه تمام میشد ولی بخاطر کنسل شدن از جانب اساتید یا دانشگاه یا رئیس موسسه کلاس های ما تا آبان ماه طول کشید ضمن اینکه درس جزا و آدم کامل تدریس نشد و موسسه تهران هم با ما همکاری نکرد تا کلاس های عقب مانده برگزار شود.
    دوستان اگر شرایطش را دارید در کلاس های شهر تهران شرکت کنید زیرا کلاس هایشان برنامه ریزی شده تر هست. در کل در مدنی و اصول دروسی هستند که اکثر بچه ها نیاز دارند در کلاس های آن شرکت کنند. لطفا تا قبل از این که استاد منابع را معرفی کند از خریدن کتاب یا جزوه خودداری کنید. رئیس موسسه به ما کفته بود که منبع ادم فلان جزوه هست باید بگیرید بنابراین ما جزوه ادم را از موسسه خریدم سپس استاد مربوطه اعلام کرد این جزوه را قبول ندارد درحالی که ما بابت این جزوه دویست هزار تومان پول داده بودیم. یا چند کتاب با نظز رئیس موسسه ساری خردم که اساتید آنها را قبول نداشتن و تنها منابع اصلی را معرفی کردند و از روی آنها تدریس می کردند. ضمنا اگر استادی در کلاس درس نمی دهد و در کلاس خاطره تعریف می کند را به تهران ارجاع دهید متاسفانه در درس ادک استاد مربوطه به جای درس دادن با جوک و خاطره کلاس را پایان رساند و خیلی از مباحث را تدریس نکرید ولی چون ما از همون جلسه اول به او اعتراض نکردیم موسسه تصمیم به عوض کردن اون نگرفت زیرا گفتند دیر به آنها اطلاع دادیم. بنده نام موسسه را نام نمی برم هرچند تا جایی که می دانم موسسه رقیب هم در شهر ساری همین مشکلات را دارد لطفا با چشم و گوش باز مسیرتون را پیدا کنید و از مشاوره رتبه های برتر قطعا استفاده کنید.

  3. سلام بنده نیز اهل چالوس هستم و امسال به امید خدا قرار هست آزمون وکالت بدهم امیدوارم بچه های مازندران بخصوص ما کلارستاقی ها امسال هم نتایج خوبی بگیریم.

  4. خوشم میاد اکثر افتخارات ایران را اهالی مازندران و کلارستاق کسب می کنند. منم کلارستاقی هستم ولی ساکن شهسوار هستم . دم بچه های کلارستاق گرم چالوس و مرزن آباد و کلاردشت فرق نداره هر جا کلارستاقی هست پرچمش بالاست.
    زنده باد مازندران

  5. بازم استان مازندران بازم شهرستان چالوس بازم کلاردشت
    زنده باد کلارستاق که چنین جوانانی مستعدی را به وطن تحویل می دهد

  6. من شنیدم در آزمون وکالت مبحث ورشکستکی و تاجر و شرکت ها از کتاب دکتر اسکینی هست و مبحث اسناد تجاری از کتاب دکتر کاویانی هست
    آیا این موضوع حقیقت دارد

  7. شما باعث افتخار همه ی کلارستاقی های چالوس و مرزن آباد و کلاردشت هستید امیدوارم همیشه موفق و سربلند باشید
    جا داره به زبان طبری کلارستاقی نصیحتی بکنم :
    ریکا جان افتخار انه و شونه اون که موننه ته یاد هسه
    پسر جان افتخار میاد و میره اون که میمونه یاد تو هست

  8. باعثه افتخاره ک همشهری عزیزمون امسال بالاترین تراز کشور رو در آزمون وکالت کسب کردن و عجیبه ک کسی به این مطلب اشاره نکرده…واقعا خوشحال شدم و براشون آرزوی موفقیت میکنم

  9. بنده از کجوری های چالوس هستم و این موفقیت را به برادران کلارستاقی چالوس و کلاردشت تبریک می گویم حقیقتا این جوان تلاش زیادی کرد که به این درجه از موفقیت رسید چنین موفقیتی به آسانی به دست نمی آید

  10. آیا بچه های پیام نور هم شانس قبولی در آزمون وکالت را دارند
    من خیلی نگران هستم من از پیام نور ساری لیسانس گرفتم و خیلی استرس دارم

  11. بنده از طایفه انگورج تقوی از قوم طبری (تپور) روستای کردیچال شهرستان کلاردشت استان مازندران هستم و این موفقیت را به همه ی طبری های کلارستاقی کلاردشت و چالوس و عباس آباد به خصوص طایفه انگورج تقوی تبریک می گویم
    ابوالفضل جان ته امه افتخار هسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا