گفتگو با محمد اجاقی

رتبه ۱ آزمون وکالت ۹۷ در کانون وکلای اراک (مرکزی)

پایگاه خبری اختبار رتبه ۱ آزمون وکالت سال ۱۳۹۷ در سهمیه ایثارگران در کانون وکلای دادگستری اراک (مرکزی) را محمد اجاقی با تراز ۱۰۸۵۰ کسب کرده است.

آقای اجاقی دانش‌آموخته کارشناسی حقوق از دانشگاه پیام نور و دانشجوی کارشناسی‌ارشد حقوق خصوصی دانشگاه قم است.

او در گفت‌وگو با اختبار از شرایط آمادگی و مطالعه برای آزمون وکالت گفته‌ است.

شرح کامل این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

قبل از شرکت در آزمون‌های سال ۱۳۹۷، از آنجا که پدرم را به تازگی از دست داده بودم، شرایط روحی نامساعدی داشتم اما به حمدالله در مسیر زندگی با افراد موفقی آشنا شدم که برایم انگیزه ایجاد کرد. در باشگاه ورزشی فعالیت داشتم اما ترجیح دادم تمام وقتم را برای قبولی در آزمون‌ها اختصاص دهم. از آن‌جا که قصد شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ۹۷ را داشتم، از دی ماه سال ۹۶ شروع به مطالعه کردم. بعد از آزمون کارشناسی‌ارشد و حدوداً از مرداد ماه دروس جزا و آیین دادرسی کیفری را به درس‌ها اضافه کردم.

در آزمون کارشناسی ارشد حقوق خصوصی رتبه ۲۸ و در آزمون قضاوت، رتبه ۱۳۴ را کسب کردم و خدا را شاکرم که توانستم در آزمون وکالت نیز بالاترین تراز علمی استان را در هر دو سهمیه آزاد و ایثارگر کسب کنم.

 لازم به ذکر است تا شهریور ماه ۹۷ حدود ۵۰ واحد از واحدهای کارشناسی را به‌طور همزمان می گذراندم

 

برای مطالعه بیشتر از کتاب‌های منبع و به اصطلاح مادر استفاده کردم تا کتاب‌های خلاصه‌نویسی شده.

فهرست منابع مورد مطالعه من عبارت است از:

حقوق مدنی: شرح جامع قانون مدنی فرهاد بیات و قانون مدنی در نظم حقوقی کنونی استاد کاتوزیان به همراه تست مجید قربانی و تست استاد جرعه‌نوش؛

آیین دادرسی مدنی: دوره سه جلدی استاد شمس و کتاب ساده ساز فرشید فرحناکیان؛

آیین دادرسی کیفری: کتاب نکته‌های دکتر علی خالقی به‌علاوه مجموعه تست دو جلدی ساولانی؛

اصول فقه: جلد۱ کتاب دکتر قافی و تست دادآفرین؛

حقوق جزا: مجموعه سه جلدی شادی عظیم‌زاده و تست ساولانی؛

حقوق تجارت: ساده‌ساز فرشید فرحناکیان و تست مجید فربانی.

در کنار این منابع از آرای وحدت رویه نیز نباید غافل شد.

روش مطالعه‌ام به این شکل بود که ابتدا هرروز دو درس را مطالعه می‌کردم و تست‌های آن را می‌زدم و به تدریج روزانه به سه درس رسید؛ بطور مثال شنبه تجارت مدنی و آیین دادرسی مدنی، یکشنبه اصول جزا و آیین دادرسی کیفری. معمولا ابتدا درسی را مطالعه می‌کردم که ضعیف بودم. ساعت مطالعه از ۶ تا ۷ ساعت شروع شد و در ماه‌های پایانی به ۱۰ تا ۱۳ ساعت رسید. درمورد خلاصه‌نویسی از آن‌جا که وقت‌گیر بود، کمتر به آن‌ می‌پرداختم‌ مگر در دروس اصول فقه و تجارت که از روش حاشیه‌نویسی استفاده می‌کردم.

سؤالات امسال هرچند با انتقادات بسیاری همراه بود اما با تسلط بر دروس قبولی در هر کانونی امکان‌پذیر بود. من نیز مشکل مهمی با آزمون نداشتم و توانستم درصدهای خوبی را کسب کنم. البته در درس آیین دادرسی مدنی و جزا انتظار بیشتری از طراح سوال داشتم.

به داوطلبان آزمون وکالت ۹۸ توصیه می‌کنم که بعد از انتخاب منابع، با تمرکز و جدیت به مطالعه همان کتاب‌ها بپردازید و منابع خود را تغییر ندهید، به صرف رتبه برخی افراد، به آن‌ها برای مشاوره مراجعه نکنید، از کتاب‌های منبع بیشتر از کتاب‌های خلاصه‌شده بهره ببرید ومهم‌تر از همه به خدای متعال توکل کنید. فاصله خودتان را با رقبا با مطالعه منظم و عمیق بیشتر کنید و درگیر حواشی نشوید. ان‌شاالله موفقیت حاصل می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

    1. با عرض سلام
      دوست عزیز منابع بنده با توجه به تایمی بود که داشتم این منابع پیشنهادی نیست و صرفا منابعیست که بنده مطالعه کردم
      با ارزوی موفقیت برای شما

  1. باسلام وخسته نباشید.ازمنابعی که عنوان فرمودید متشکریم باارزوی موفقیت درتمامی مراحل زندگیتان.

  2. مبارک باشه برادر اجاقی.انشاله در تمام مراحل زندگیت اینگونه موفق باشی.موفقیت تو با اون شرایط سخت به هر کسی انگیزه میده که اگر هدفی داشته باشی در هر شرایطی به آن خواهی رسید.
    تو بهترینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا