گزارش مشروح سی و چهارمین جلسه هیات مدیره کانون وکلای مرکز

گزارش مشروح سی و پنجمین جلسه هیات مدیره کانون وکلای مرکز

سه شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۳

منبع: سایت کانون وکلای دادگستری مرکز

شروع جلسه ۹:۱۰ صبح

حاضرین در جلسه: دکتر علی نجفی توانا ،اسماعیل مصباح اسکویی ، دکتر حسین محمدنبی ،دکتر عیسی امینی، عبدااله سمامی ،دکتر محمدرضا کامیار، دکتر جلیل مالکی، نادر دیو سالار ،علی حامد توسلی ، سید محمد جندقی کرمانی پور، محمد فرض پور ماچیانی و دکتر سید محمود  علیزاده طباطبایی

دستور جلسه:

۱- گزارش کمیسیون ساختمان در رابطه با پروژه باشگاه

۲- تعیین رابط هیأت مدیره با کمیسیون ها و ارگان های کانون

۳- نام گذاری یکی از اماکن کانون به نام دکترکاتوزیان

۴- پرونده خانم ژیلا یارمحمدی

۵- پرونده های صدور

۶-  پرونده های انتقال

جلسه با خوشامد گویی رئیس و تلاوت آیه ۱۹۵ از سوره آل عمران آغاز گردید، سپس توسط دکتر محمدنبی به حضار در خصوص همایش اتحادیه کانون های وکلا در کرمان که در تاریخ سی مهر واول آبان برگزار می شود اطلاع رسانی شد.

سپس دکتر نجفی توانا از روابط عمومی کانون خواست که فعال تر عمل کند و  به افکار عمومی با توضیح  اهمیت استقلال نهاد وکالت  آگاهی بخشی کند.

وی با اشاره به برخی هجمه های برنامه ریزی شده به کانون ها و خبرسازی ها و جوسازی ها ، گفت : متاسفانه ما ابزار دفاعی نداریم، اخیرا مصاحبه ای داشتم و طی آن با صراحت گفتم هرجا احساس نیاز شده است در دفاع از حقوق ملی از اول انقلاب تاکنون وکلا خدمت رسانی کرده اند ، اکنون نیز وکلای ما در عرصه ملی و بین المللی مشغول دفاع از حقوق ملت هستند.

تبلیغات منفی علیه کانون ، مخاطبان خاص دارد که البته تعدادشان کم است.

در ادامه عبداله سمامی به برخورد های نادرست در هنگام ورود وکلا به مجتمع های قضایی اشاره کرد و از رفتار ناشایست بعضی از سربازان با وکلا انتقاد نمود و گفت باید یک بار برای همیشه با اهتمام هیات مدیره و هماهنگی های لازم این رفتار را اصلاح کرد.

دکتر محمدنبی و نیز فرض پور ماچیانی به جلسه مشترک با معاونین دادگستری استان و ایجاد گیت مخصوص وکلا که توسط کانون راه اندازی خواهد شد (پیرو هماهنگی های دکتر نجفی توانا و اسماعیلی رییس  کل دادگستری استان تهران) اشاره نمودند.

همچنین در ادامه دکتر نجفی تونا گفت : اراده لازم برای احترام به وکلا نیست ولی ما آن را به یاری حق ایجاد می کنیم.

 هیات رئیسه از دکتر محمدنبی خواسته اند تا قضیه مزبور را از طریق حفاظت دادگستری پیگیری کند.

فرض پور در این خصوص گفت : با توجه به شرایط حساس امروز خاورمیانه بعضی از اقدامات لازم است و خود وکلا هم باید برخی مسایل را رعایت کنند.

حامد توسلی دیگر عضو هیات مدیره بود که به انعقاد قراردادهای جداگانه توسط اتحادیه، صندوق حمایت و کانون مرکز با بیمه تکمیلی (اس او اس) انتقاد کرد و اظهار داشت می توان تخفیفات و تسهیلات بیشتری از بیمه مذکور گرفت به شرطی که همه با هم و بالاتفاق قرارداد ببندیم چون تعداد بیشتری می شویم.

همچنین درخصوص وضعیت مالیاتی وکلا خواستار پیگیری های بیشتر برای توافق کردن با اداره دارایی شد، وی ادامه داد در حالی که وضعیت پزشکان بهتر از وکلاست نظام پزشکی با دارایی تفاهم نامه منعقد کرده اند و لی کانون وکلا تاکنون نتوانسته به طور شایسته از حقوق وکلا دفاع نماید.

دکتر نجفی توانا گفت:در این زمینه ملاقات هایی با معاون وزیر  اقتصاد انجام ، اطلاع رسانی ارائه و پی گیری ها تداوم دارد.

دکتر امینی در این خصوص به ملاقات با آقای عسگری رئیس سازمان امور مالیاتی نظر داشت.

دکتر نجفی توانا درباره ساختمان باشگاه کانون گفت: برای ساخت آن از مشاور و خدمات مدیریت پیمان استفاده شد، نظریه اکثریت اعضای قبلی کمیسیون ساختمان بر این بود که با این شرایط ساخته نشود ولی با آمدن اعضای جدید رای آن ها بر این تعلق گرفت تا با اعمال دقت بیشتری اقدام به ساخت باشگاه در این زمین ۲۰۰۰ متری نمود. نجفی توانا اظهار داشت اینجانب با وصف آن که اعتقاد دارم با این هزینه باید زمین مناسب تر و بزرگتری خریداری تا نیازهای وکلا را مرتفع کند و زمین فعلی گنجایش لازم را ندارد و با توجه به هزینه های سنگین به مصلحت نیست ولی به علت رای اکثریت همکاری لازم را خواهم نمود.

سید محمد جندقی عقیده داشت که اعضای کمیسیون ساختمان باید در مدت ساخت و ساز ثابت بمانند و اگر هر دو سال عوض شوند این ساختمان ساخته نخواهد شد. ایشان ادامه داد که: این زمین میلیاردها تومان می ارزد اگر آن را نسازیم باید به وزارت دادگستری مسترد کنیم ، برتعداد وکلا دائما افزوده می شود و نیاز به ساختمان های بیشتر محسوس است. برای ساخت و ساز هم بهتر است از پیمانکار استفاده کنیم چون هم تخصص بیشتری دارد و هم حرفی برای قضیه در نمی آید.

دکتر نجفی توانا از اعضا خواست که با توجه به این که ساختمان با این نقشه پر هزینه می شود در خصوص تعویض زمین و گرفتن زمین معوض در قبال آن از زمین شهری یا شهرداری اظهار نظر کنند.

علیزاده طباطبایی پاسخ داد که امکان تعویض یا انتقال و فروش این پروژه در قرارداد تنظیمی دیده نشده است و دولت سالهاست زمینی را به شهرداری ها نداده است.

دکتر نجفی توانا گفت: باید نقشه را تغییر دهیم، لوکس و پرهزینه بنا ساخته نشود، من با ساخت تعدیل شده آن موافقم چون نقشه موجود حدود چهل میلیارد تومان هزینه دارد و بر اساس آن نقشه دارد خاکبرداری می شود، حدود ده هزار متر بنا در ۷ طبقه با احتساب زیر زمین و استخری که در طبقه ماقبل آخر (پنجم ) است.

هیات مدیره قبلی به مشاور طرح شارستان ۲۰۰ ملیون تومان داده اند و اکنون مجددا درخواست وصول طلب صد و خرده ای ملیون تومان می کنند که باید بررسی شود.

پیشنهاد کمیسیون ساختمان  با ۸ رای تصویب شد.

توسلی در مخالفت با استقرار استخر در طبقه پنجم بنا گفت تهران در محور زلزله است و در هنگام بروز این حادثه آب درون استخر مانند پتک عمل می کند و بنا را کاملا تخریب می کند.

علیزاده طباطبایی هم اظهار کرد چهل میلیارد تومان هزینه برای ده هزار متر بنا مقبول نیست و هرجور بسازیم متری یک و نیم ملیون تومان بیشتر هزینه نمی شود.

دکتر امینی خواست تا مسائل ساختمان در هیات رییسه مطرح شود تا وقت هیات مدیره را نگیرد و کارها سریع تر پیش برود.

در ادامه پیشنهادی ارایه شد که در نهایت  بدین صورت مورد تصویت اعضای حاضر با ۸ رای موافق قرار گرفت: کسانی که ۴ جلسه متوالی و یا ۶ جلسه متناوب از شرکت در کمیسیون ها بدون عذرموجه خودداری کنند به تشخیص هیات رییسه عضو مذکور، مستعفی تلقی خواهد شد.

رابط های هیات مدیره با کمیسیون ها به شرح ذیل انتخاب شدند:

کمیسیون اموربین الملل : حسین  محمدنبی

ورزش: جلیل مالکی

آموزش: عیسی امینی

حقوق بشر: سید محمود علیزاده طباطبایی

روابط عمومی: حسین احمدی لاکلایه

رفاه: عبدالله سمامی

جوانان: میترا ضرابی

انتشارات: محمد فرض پور ماچیانی

داوری: مرتضی شهبازی نیا

تسخیری: اکبر سردارزاده

حمایت: سید محمد جندقی کرمانی پور

ماده۵۵،نظارت و بازرسی: محمدرضا کامیار

کارآموزی: اسماعیل مصباح

حقوقی و تدوین قوانین: نادر دیوسالار

مالیاتی: علیزاده طباطبایی

وام و بازنشستگی:نجفی توانا

طرح و برنامه: عباس کریمی

فرهنگ  و هنر : علی حامد توسلی

تحقیق و بررسی : حامد توسلی

در ادامه دکتر نجفی توانا جلسه را برای ملاقات با هیات مدیره کانون وکلای همدان برای دقایقی ترک کرد.

دکتر محمدنبی پیشنهاد داد تا برای پاسداشت خاطره یاد و خاطره استاد کاتوزیان ساختمان دانشکده علمی کاربردی کانون وکلا به نام ایشان مزین شود.

دکتر کامیار پرسید آیا امکان تغییر نام خود دانشکده هم مهیاست؟

دکتر محمدنبی پاسخ داد: تغییر نام خود دانشکده زمان بر و منوط به تایید وزارت علوم می باشد ولی با هم مانعه الجمع نیستند و می توان هر دو را باهم  پیگیری نمود.

سمامی خواست تا اسم خیابان زاگرس به نام دکتر کاتوزیان شود و اظهار کرد: در این خصوص هماهنگی هایی هم با حبیب کاشانی عضو شورای شهر تهران شده است و ایشان قول مساعد داده است.

دکتر امینی از دکتر نجفی توانا خواست تا از کاشانی رسما از سوی کانون تشکر و قدردانی شود و به تلاش های دکتر صابری هم در این قضیه و رایزنی های خودش با کاشانی اشاره کرد و خواست تا هیات مدیره تامل [کند] تا ببینیم این تلاش ها به کجا ختم می شود.

دکتر مالکی گفت او هم از طریق دکتر صابری، آقای جدیدی، رضازاده و کاشانی در حال پیگیری قضیه است.

حامد توسلی خواست تا هر یک از اعضای هیات مدیره به تلاش های خود برای متقاعد کردن اعضای شورای شهر ادامه دهند و گفت خودش هم با شجاع پوریان و بقیه رایزنی می کند.

فرض پور در ادامه اذعان کرد: برخی کارها مقبول و خوشایند استاد نیست، چرا که ایشان قطعا راضی نخواهند بود که فلان خیابان که اسمی دارد که مورد علاقه برخی از آحاد جامعه است تغییر یابد و آن ها را دل چرکین کند.

این سخن با تایید دکتر مالکی همراه شد و در نهایت با توجه به جمع بندی ها  دانشکده علمی کاربردی به اتفاق آرا ء  به نام دکتر کاتوزیان  نامگذاری شد.

جلسه برای بررسی پرونده های  صدور و انتقال  غیرعلنی گردید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا