گزارش شصت و یکمین جلسه هیات مدیره کانون وکلای مرکز

گزارش شصت و یکمین جلسه هیات مدیره کانون وکلای مرکز

یک شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳

دستور اعلام شده برای شصت و یکمین جلسه هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز:

۱- پرونده های انتقال

۲- پرونده های صدور

۳- طرح پرونده های متقاضیان

گزارش شصت و یکمین جلسه هیات مدیره کانون وکلای مرکز – یک شنبه ۱۴ دی۱۳۹۳

شروع جلسه : ساعت ۹:۱۰        

پایان جلسه : ساعت ۱۲:۱۰

غایبین : آقایان کریمی و شهبازی نیا

جلسه با تلاوت کلام الله مجید آغاز و سپس برخی همکاران مطالبی به شرح زیر به عنوان پیش از دستور بیان داشتند.

مصباح: نتایج آزمون امسال اعلام شده است با بررسی نتایج نمره های اکتسابی به عرض می رسانم که در سهمیه آزاد تا معدل ۱۱/۵۷ قبول است. در سهمیه ایثارگران با احتساب نمره ۷ حدود ۳۹ نفر از ۹۶۱ نفر شرکت کننده قبول هستند البته قبلاً نمره ۸ لازم بود که دادگاه انتظامی قضات هم عملاً پذیرفته بود ولی کانون به ۷ تقلیل داد که ای کاش همان ۸ باقی می ماند. به نظرم ارسال پرونده افرادی که نمره نیاورده اند به هیأت مدیره لازم نیست. الان باید اسامی قبول شدگان را در سایت اعلام کنیم. بعد هم ظرفیت شهرها راتعیین کنیم همچنین کارآموزانی که مجدداً شرکت کرده و قبول شده اند و اینکه مازاد سهمیه هستند یا خیر نیز باید تعیین تکلیف شود. به علاوه در مورد کسانی که شرایط ثبت نام را نداشته ولی ثبت نام کرده و رتبه کافی را آورده اند باید اتخاذ تصمیم کنیم. کانون وکلا به دنبال تقاضای مصرانه قوه قضائیه برای تمامی بخش ها و شهرهایی که مقر دادگاه است وکیل تعیین می کند در حالی که برای وکیل نه خانه نه دفتر و نه موکل کافی آنجا وجود ندارد لذا طبعاً وکیل مقیم نمی شود. باید به شهرهایی که قابلیت زندگی دارد وکیل بفرستیم ولی نظارت را دقیق تر کنیم.

محمدنبی: نتایج آزمون را باید در سایت بگذاریم چون محاسبه مهلت ۵ روز فرصت معترضان از تاریخ اعلام در سایت است. متأسفانه اخیراً به جز وکیل همکار که جلوی کانون می ایستد افراد متفرقه دیگری هم که به هر علتی اعتراض به جایی دارند می آیند و می ایستند به نظر من باید در این خصوص کاری کنیم.

نجفی توانا: این از تبعات دموکراسی است، خوشحالم که فضای کانون این ظرفیت را دارد که معترض می آید و می ایستد. این ها گرچه هزینه اش به ما تحمیل می شود ولی امیدوارم موجب مزاحمت همکاران نشود.

علیزاده طباطبایی: دولت در مورد پزشکان اعتبار پیش بینی کرده که به آن ها می پردازد تا به استان ها بروند در مورد کانون وکلا هم اگر تعاملی بکنیم می توان در بودجه این امر را پیش بینی کرد. الان مدتها است که ردیف بودجه وکالت تسخیری و معاضدتی از بودجه حذف شده است و دولت همکاری نمی کند. به نظرم برای شهرهای بزرگ وکیل تعیین کنیم ولی به شهرهای کوچک با تأمین اعتبار از سوی دولت وسیله دادگستری وکیل اعزام نمائیم. در مورد خانم ستوده حضور اعتراض آمیز ایشان مورد استقبال قرار نگرفت اما ایشان به من گفت اینطور نیست وکلا صدها نامه به هیأت مدیره نوشته اند. اگر چنین است ما را در جریان این نامه ها بگذارید.

نجفی توانا: ما مخالف هرگونه محرومیت از کار هستیم اما راجع به اقدام دادگاه انتظامی و استدلالشان در پرونده خانم ستوده من صالح به اظهار نظر نیستم گرچه دیدگاه علمی خود را دارم اما آن ها مستقل هستند و من هرجا احساس کنم نمی توانم این استقلال را حفظ کنم استعفا می دهم.

احمدی لاکلایه: در مورد اعلام نتایج آزمون امسال اول باید راجع به آن ها که واجد شرایط نبوده اند ولی ثبت نام کرده اند تعیین تکلیف شود سپس نتایج اعلام گردد.

مالکی: در مورد توزیع جغرافیایی وکیل به نظر من برخورداری آحاد مردم از وکیل طبق اصل ۳۵ قانون اساسی حق آن ها است و ما نمی توانیم برای جایی که دادگاه دارد وکیل تعیین نکنیم وقتی ۱۰۰۰ وکیل می پذیریم یعنی برای مردم مناطق دورافتاده هم وکیل پذیرش کرده ایم. درآمد وکیل در مناطق محروم گاه چند برابر است و خودم خیلی از این گونه شهرها را رفته ام و دیده ام.

نجفی توانا: در طی چند روز اخیر برخی گفته اند ما جلسات هیأت مدیره را غیرعلنی کرده ایم در حالی که آنچه غیرعلنی شده است مربوط به حیثیت و مسائل خصوصی اشخاص است هر وکیل حق دارد بیاید و صورتجلسات ما را مطالعه کند. خواهش می کنم در بیان مطالب خدا، وجدان، قانون و شرف حرفه ای را مدنظر قرار دهید. کارهای پوپولیستی برای جلب آراء را لطفاً رها کنید. از احساسات جوانان سوء استفاده نکنیم لطفاً آنچه تصویب شده عیناً منعکس شود من زیر فشار هیأت مدیره هستم که چرا مطالب اینگونه گفته می شود.

آنگاه ساعت ۱۰:۰۵ صورتجلسه قبل قرائت شد و ساعت ۱۰:۲۰  جلسه وارد دستور گردید که به لحاظ نوع دستورات به صورت غیرعلنی برگزار شد.

دستور اول: پرونده های نقل و انتقال مطرح شد که نظر کمیته نقل و انتقال نسبت به تقاضاهای آنها مطرح و مورد اتخاذ تصمیم قرار گرفت.

آن گاه دستور بعدی که پرونده های مربوط به صدور پروانه متقاضیان است مطرح که مورد تصمیم قرار گرفت.

جلسه ساعت ۱۲:۱۰ پایان یافت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا