کلیات طرح صیانت به تصویب رسید

عیدی زودهنگام مجلس انقلابی به شهروندان:

پایگاه خبری اختبار- کلیات آخرین نسخه از طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی که با نام «طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی» تهیه شده بود، در نشست امروز کمیسیون مشترک طرح، تصویب شد.

به گزارش اختبار، بررسی کلیات طرح جنجالی نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی که چهارمین نسخه از طرح صیانت است امروز در دستور کار کمیسیون مشترک طرح صیانت قرار داشت.

در این جلسه که در فاصله جلسات بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ برگزار شد و کم‌تر از ۳۰ دقیقه به طول انجامید، کلیات طرح با ۱۹ رای موافق و ۱ رای مخالف تصویب شد.

علی‌رغم حضور نماینده بخش خصوصی و نماینده مرکز پژوهش‌های مجلس این افراد اجازه صحبت پیدا نکردند و تنها جلال رشیدی کوچی به عنوان مخالف کلیات طرح اجازه پیدا کرد تا حدود ۲ دقیقه دیدگاه‌های خود را بیان کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه من از خانواده‌ای آمده‌ام که پنج شهید تقدیم کرده است گفت: عده‌ای برای موافقت با این طرح با من تماس می‌گیرند و من را تهدید می‌کنند. این در حالی است که بعد از گذشت مدتی به آغاز به کار کمیسیون مشترک مردم هنوز نگران تصویب این طرح هستند. کسی مخالف ساماندهی فضای مجازی نیست اما آیا این طرح در راستای ساماندهی فضای مجازی است؟ شما البته کار خود را خواهید کرد و من تنها نظرم را برای اطلاع تاریخ اعلام می‌کنم.

بلافاصله پس از صحبت‌های رشیدی کوچی رای‌گیری درباره کلیات آغاز و فرایند رای‌گیری به شکلی عجولانه انجام شد.

به این ترتیب با رای ۱۹نفر، سرنوشت میلیون‌ها ایرانی و حق شهروندان در دسترسی به اینترنت رقم خورد.

علی‌اصغر عنابستانی، حسن نوروزی، علی نصیرایی، موسی غضنفرآبادی، رسول خضریان، رضا تقی پور انوری و احمد امیرآبادی فراهانی بعضی از حاضران در این جلسه بودند.

گفتن‌ست جزییات طرح در جلسات بعدی کمیسیون بررسی خواهد شد.

جمع‌آوری امضا برای لغو بررسی طرح به صورت اصل هشتاد و پنجی

دقایقی قبل از جلسه امروز کمیسیون مشترک، جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت در حساب توییتری خود نوشت:

«امروز در جواب دغدغه و مطالبه آحاد مردم شریف ایران اسلامی، وفق تبصره ۲ ماده ۱۶۷ آئین نامه داخلی مجلس تقاضای لغو بررسی طرح صیانت در کمیسیون مشترک و بازگشت طرح به صحن مجلس را مطرح کردم که تا کنون به امضاء ۵۵ نفر از نمایندگان محترم رسیده است و در حال افزایش تعداد امضا می‌باشد.»

این جمع‌آوری امضا بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۶۷ آیین‌نامه داخلی مجلس انجام گرفته که چنین مقرر می‌کند:

چنانچه پانزده نفر از نمایندگان تقاضای لغو رسیدگی طرح یا لایحه طبق اصل هشتاد و پنجم (۸۵) قانون اساسی را تا قبل از تأیید شورا‌ی‌نگهبان از مجلس داشته باشند این تقاضا در همان جلسه اعلام و در جلسه بعد طبق ماده (۱۶۵) آیین‌نامه داخلی مطرح می‌گردد و درصورت تصویب این تقاضا، رسیدگی به لایحه یا طرح طبق آیین‌نامه داخلی ادامه می‌یابد.

لغو بررسی کمیسیون طرح صیانت
لغو بررسی کمیسیون طرح صیانت

به این ترتیب باید منتظر ماند و دید آیا نمایندگان مجلس رغبتی به پس گرفتن طرح از کمیسیون مشترک و بررسی آن به صورت عادی دارند یا خیر.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا