قانون کاهش مجازات حبس تعزیری در آزمون ارشد و دکتری منبع نیست

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درخصوص قانون کاهش مجازات حبس تعزیری در آزمون ارشد و دکتری

پایگاه خبری اختبار- سازمان سنجش آموزش کشور با صدور اطلاعیه‌ای از عدم طرح پرسش‌های آزمون دکتری و کارشناسی ارشد ۹۹ از قانون جدیدالتصویب کاهش مجازات حبس تعزیری خبر داد. طبق این اطلاعیه قانون کاهش مجازات‌های حبس تعزیری منبع آزمون ارشد و دکتری سال ۱۳۹۹ در نظر گرفته نمی‌شود. گفتنی است، این قانون در آزمون وکالت ۹۹ با توجه به اطلاعیه اسکودا جز قوانین خاص آزمون قرار می‌گیرد و قانون مجازات اسلامی با لحاظ اصلاحات مقرر قانون کاهش مجازت حبس تعزیری مصوب ۱۳۹۹ ملاک عمل در آزمون وکالت سال ۱۳۹۹ خواهد بود.

به گزارش اختبار، با توجه به فرصت اندک باقی‌مانده تا دو آزمون دکتری و کارشناسی‌ارشد، اجرایی‌شدن این قانون و احتمال طرح سؤالات از آن یکی از نگرانی‌های داوطلبان سال ۱۳۹۹ بود که با صدور اطلاعیه جدید سازمان سنجش آموزش کشور، این نگرانی داوطلبان برطرف شد.

متن کامل اطلاعیه انتشاریافته به شرح زیر است:

به اطلاع داوطلبان رشته حقوق آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری سال ۱۳۹۹ می رساند، با توجه به کمبود منابع مطالعاتی درخصوص «قانون کاهش مجازات حبس تعزیری» مصوب ۱۳۹۹ و جهت رعایت حال داوطلبان محترم، این قانون منبع دو آزمون یاد شده نمی باشد و قانون مجازات اسلامی (کتاب اول تا چهارم مصوب ۱۳۹۲ و کتاب پنجم مصوب ۱۳۷۵ با اصلاحات و الحاقات بعدی) و سایر قوانین لازم‌الاجرا بدون لحاظ تغییرات اعمالی به موجب قانون اخیرالتصویب، منبع پاسخ دهی به سوالات آزمون می باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا