کانون وکلای دادگستری کرمان میزبان بیست و سومین همایش سراسری کانون های وکلای ایران – اسکودا

روزهای سی ام مهر و اول آبان ۱۳۹۳

کانون وکلای دادگستری کرمان میزبان بیست و سومین همایش سراسری کانون های وکلای ایران – اسکودا

رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمان گفت: بیست و سومین همایش وکلای ایران در تاریخ ۳۰ مهرماه و اول آبان‌ماه در محل هتل پارس کرمان برگزار می‌شود

به گزارش ایسنا، منطقه کویر، محمد عارفی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا قبل از راه‌اندازی اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری، تعداد کانون‌ها معدود بود، اما به مرور زمان این تعداد افزایش یافت تا علاوه بر سهولت نظارت بر کار وکلا، آموزش‌های این حرفه نیز به روز شود . 

وی افزود: با این سیاست تعداد کانون‌های وکلا افزایش یافت و این روند ایجاب می‌کرد که اتحادیه تشکیل شود از این رو اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران با نام مخفف “اسکودا” جهت هماهنگی و اخذ تصمیمات واحد ایجاد شد . 

رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمان با اشاره به این‌که «مجمع عمومی متشکل از اعضای هیات مدیره کانون‌ها می‌باشد» تصریح کرد: در حال حاضر هر شش ماه یکبار، به نوبت در یکی از استان‌هایی که دارای کانون هستند اتحادیه تشکیل جلسه می‌دهد و به دلیل وجود ۲۳ کانون در کشور، تقریباً هر ۱۲ سال یکبار نوبت به یک استان خواهد رسید . 

عارفی ادامه داد: البته اخیرا پیشنهاد شده که سمینارها و همایش‌های کانون‌های وکلای ایران سالی یکبار برگزار شوند که در این صورت هر ۲۳ سال یکبار نوبت به یک استان می‌رسد . 

وی با اشاره به ویژگی‌های کانون وکلای دادگستری استان کرمان گفت: این کانون علاوه بر موفقیت در زمینه نرم‌افزری همچون ایجاد سایت، چاپ مجلات علمی، برنامه‌ریزی جهت ۱۴ کمیسیون تخصصی و نظارتی در حوزه سخت‌افزاری نیز مانند خرید ساختمان، احداث و اجرای سایت جدید کانون شامل، ساختمان اداری و مهمانسرا در اتوبان هفت‌باغ علوی و … نیز موفق عمل کرده است . 

عارفی افزود: در حال حاضر کانون وکلای دادگستری استان کرمان حدود ۱۵۰۰ عضو دارد و یکی از کانون‌های فعال در کشور می‌باشد . 

رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمان بیان کرد: با اینکه بیش از سه سال و نیم از زمان تشکیل کانون وکلای دادگستری استان کرمان نمی‌گذرد اما خوشبختانه این کانون توانست نظر مجمع عمومی را کسب کرده و میزبان بزرگ‌ترین همایش علمی و حقوقی کشور باشد . 

عارفی ادامه داد: قرار است بیست و سومین همایش وکلای ایران در تاریخ ۳۰ مهرماه و اول آبان‌ماه در محل هتل پارس کرمان برگزار شود که برگزاری چنین همایشی نقطه عطفی در تاریخ حقوقی استان کرمان محسوب می‌شود و شاید تا بیش از ۲۰ سال دیگر تکرار نشود . 

وی با اشاره به حضور ۱۰۰۰ نفر در افتتاحیه همایش وکلای ایران اظهار کرد: در همایش وکلای ایران که کرمان میزبانی آن را برعهده خواهد داشت، مهمانانی از قوای مقننه، مجریه و قضائیه و همچنین شخصیت‌های علمی و سیاسی صاحب‌نام کشور حضور خواهند یافت . 

عارفی افزود: کانون وکلای دادگستری استان کرمان به پایگاهی برای رفت و آمد دانشمندان علم حقوق تبدیل شده است که در راستای برگزاری این همایش اساتید برجسته حقوق به استان سفر می‌کنند و تاثیر بسیار زیادی در جایگاه علمی استان خواهند گذاشت . 

رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمان همچنین گفت: در ایران تنها دو مرکز علمی جرم‌شناسی فعال است که در تهران مقر این انجمن در دانشگاه شهید بهشتی و در کرمان نیز در محل کانون وکلای استان است و برگزاری همایش وکلای ایران باعث می‌شود تا قضات، اساتید دانشگاه و دانشجویان به جمع وکلا افزوده شده و از امکانات علمی و تجربه آنها بهره‌مند شوند . 

وی تاکید کرد: در واقع این همایش زمینه‌ای را فراهم می‌آورد تا شرکت کنندگان در آن از فرصت مغتنم استفاده کرده و تلاش خود را جهت بهره‌گیری از سخنرانی‌ها و توان اساتید بکار گرفته و اشکالات خود را رفع کنند . 

عارفی تصریح کرد: قرار است همایش وکلای ایران ساعت ۹ صبح تاریخ سی‌ام مهرماه در خانه شهر کرمان افتتاح شود و بعد از برگزاری برنامه‌های پیش‌بینی شده، از سایت کانون وکلای دادگستری استان کرمان در اتوبان هفت‌باغ علوی بازدید شود . 

وی ادامه داد: در این بازدید مهمانسرای کانون وکلای دادگستری استان که نخستین مهمانسرای کانون‌های ایران شناخته می‌شود و همچنین سایت اداری مجتمع نیز مورد بازدید قرار خواهد گرفت . 

رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمان اظهار کرد: بازدید از اماکن مذهبی و تاریخی کرمان از جمله آرامگاه شاه‌نعمت‌الله ولی و باغ شاهزاده در ماهان، گنبد جبلیه، مرقد مشتاق‌علیشاه کرمان، و … نیز جزء برنامه‌های جانبی همایش وکلای ایران محسوب می‌شوند . 

عارفی یادآور شد: جلسات تخصصی این همایش با حضور ۲۰۰ نفر از روسای کانون‌ها و وکلای دادگستری ایران برگزار خواهد شد . 

وی در پایان خاطرنشان کرد: قرار است در جلسات تخصصی بیست و سومین همایش وکلای ایران در کرمان، پیرامون لایحه جامع وکالت که با سه پیشنهاد در مجلس مطرح شده و شامل دو لایحه و یک طرح است بحث و گفت‌وگو شود، همچنین مسائل مربوط به کانون‌های وکلا، حق عضویت آنها، نحوه آموزش کارآموزان و … نیز مطرح خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا