کارگزینی کارآموزان را با توجه به امتیاز و معدلی که کسب کرده اند تقسیم می کند

علی نظری، مدیر کل گزینش قوه قضائیه در مورد فرایند جذب کارآموزان قضاوت:

کارگزینی کارآموزان را با توجه به امتیاز و معدلی که کسب کرده اند و با توجه به نیاز استان ها تقسیم می کند

مدیر کل گزینش قوه قضاییه گفت: کارآموزان قضایی با توجه به امتیاز و معدلی که کسب کردند و همچنین نیاز استان ها از سوی کارگزینی تقسیم می شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «علی نظری» روز چهارشنبه در آیین تحلیف کارآموزان قضایی دوره های تهران، تبریز و کرمانشاه در مورد فرایند چگونگی جذب کارآموزان گفت: چهار گروه از مرحله ثبت نام تا مرحله کارآموزی در منصب قضا نقش دارند.

وی اضافه کرد: ابتدا متقاضیان در آزمون که همان اختبار علمی است شرکت می کنند و سپس دوبرابر ظرفیت به اداره کل گزینش معرفی می شوند.

به گفته نظری بیش از ۱۲ مرکز از کسی که آزمون کتبی را با موفقیت گذرانده استعلام گرفته و بعد از آن تحقیقات محلی انجام می شود.

مدیر کل گزینش، مصاحبه و تست روانشناسی را در مرحله بعد از تحقیقات محلی دانست و گفت: پذیرفته شدگان بعد از این مراحل در دوره کارآموزی قضاوت شرکت می کنند و پس از یک دوره آموزش ۱۲۰۰ ساعته، اختبار پایان دوره از آنها گرفته می شود.

به گفته نظری هر سال بیش از ۸۰۰ نفر برای دوره های آموزشی به هشت مرکز استانی تهران، قم، مشهد، کرمانشاه، اهواز، تبریز، شیراز و ساری معرفی می شوند.

وی با بیان اینکه مرحله آخر از سوی کارگزینی انجام می شود، گفت: کارگزینی این افراد را با توجه به امتیاز و معدلی که کسب کرده اند و همچنین با توجه به نیاز استان ها در سطح کشور تقسیم می کند.

نظری تصریح کرد، درحال حاضر ۱۱۶۱ نفر در این هشت استان در حال آموزش هستند که ۴۷۶ نفرشان روحانی اند.

وی افزود: تا پایان امسال آموزش ۸۴۰ نفر پایان می یابد و این افراد برای خدمت اعزام می شوند که امروز مراسم تحلیف ۱۴۶ نفرشان برگزار شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا