کارنامه انتخاب‌رشته‌کنندگان آزمون دکتری ۹۶ منتشر شد

اعلام زمان و مدارک لازم برای شرکت در مصاحبه علمی پذیرفته‌شدگان آزمون دکتری ۹۶

پایگاه خبری اختبار- کارنامه نتیجه انتخاب رشته برای شرکت‌کنندگان آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال ۱۳۹۶ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.

برای دریافت کارنامه انتخاب‌رشته‌کنندگان آزمون دکتری ۹۶ کلیک کنید

همچنین برنامه زمانی مراجعه و مدارک مورد نیاز برای شرکت در مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی پذیرفته‌شدگان این مرحله در اطلاعیه‌ای اعلام شد.

اخبار دکتری حقوق را در اختبار پیگیری کنید

متن اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور به شرح زیر است:

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره کارنامه نتیجه انتخاب رشته و وضعیت علمی داوطلبان در هر کد رشته محل همراه با برنامه زمانی مراجعه و مدارک مورد نیاز برای شرکت در مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی (مرحله ارزیابی تخصصی)آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه متمرکز سال ۱۳۹۶

 بدین‌وسیله به اطلاع داوطلبانی که براساس کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۳۹۶ مجاز به انتخاب رشته شده و کدرشته محل‌های انتخابی خود را در سایت این سازمان ثبت نموده‌اند، می‌رساند: کارنامه نتیجه انتخاب رشته بر روی ‌سایت این سازمان قرار دارد، لذا از کلیه داوطلبانی که دریک یا چندکدرشته محل‌ انتخابی دارای حدنصاب نمره علمی لازم می‌باشند، دعوت می‌نماید با توجه به نکات زیر و براساس برنامه زمانی درج شده در ذیل این اطلاعیه، با همراه داشتن مدارک لازم برای انجام مصاحبه به هر یک از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی مراجعه نمایند. 

۱- منحصراً داوطلبانی می‌توانند نسبت به مراجعه به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برای انجام مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی اقدام نمایند که کدرشته محل مربوطه را در فرم انتخاب رشته خود درج نموده و حد نصاب نمره علمی لازم را مطابق کارنامه کسب کرده باشند.

۲- باتوجه به اینکه در برنامه زمانی انجام مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی (مرحله ارزیابی تخصصی )ز داوطلبان توسط برخی از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی امکان تغییر وجود دارد، به کلیه داوطلبان معرفی‌شده، توصیه اکید می‌گردد حتماً قبل از مراجعه برای مصاحبه، به سایت اطلاع‌رسانی دانشگاه و یا موسسه آموزشی ذیربط مراجعه نمایند.

۳- آن‌دسته از داوطلبانی که پس از شرکت در مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی دوره روزانه آزمون دوره‌ی دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۱۳۹۶  قرار بگیرند، مجاز به ثبت‌نام و شرکت در آزمون دکتری سال ۱۳۹۷ نخواهند بود.

۴- با توجه به اعلام دفتر گسترش آموزش عالی یا مکاتبات واصله از موسسات آموزش عالی، تغییراتی درظرفیتهای بعضی ازکدرشته‌محلها صورت گرفته است که گزینش نهایی و معرفی داوطلبان قبولی براساس ظرفیت نهایی صورت خواهد گرفت.

۵- به اطلاع آن‌دسته از داوطلبان رشته امتحانی مدرسی معارف اسلامی ( کد ۲۱۸۰) می‌رساند؛ از آنجاکه شرط ورود داوطلبان متقاضی در کدرشته امتحانی مذکور به دانشگاه، علاوه بر کسب نمره علمی لازم توسط دانشگاه مربوط، احراز شرایط عمومی رشته مدرسی معارف اسلامی و نتیجه مصاحبه‌ای که توسط معاونت امور دفاتر، اساتید و مبلغان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها انجام خواهد شد، می‌باشد، لذا این‌دسته از داوطلبان لازم است علاوه بر دارا بودن شرایط فوق و همچنین شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون مذکور (دفترچه شماره ۱)، حداکثر تا ۷ روز پس از اعلام نتایج اولیه، برای طی مراحل پذیرش به پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور دفاتر، اساتید و مبلغان(به نشانی www.asatid.org) مراجعه و ضمن ثبت‌نام در این سامانه، منتظر اعلام زمان مصاحبه از سوی معاونت مذکور باشند. بدیهی است عدم ثبت‌نام در این سامانه به منزله انصراف از تحصیل در این رشته تلقی می‌گردد. در پایان لازم به ذکر است که در گزینش نهایی، وضعیت علمی داوطلبانی که نتیجه مراحل مذکور از سوی معاونت فوق‌الذکر به صورت منفی به این سازمان اعلام گردد، مورد بررسی قرار نخواهد گرفت. 

۶- کلیه داوطلبانی که انتخاب رشته نموده‌اند، وضعیت علمی آنها (از نظر اینکه حدنصاب کد رشته، یارشته های انتخابی رادارا می باشند یاخیر)در کارنامه در هریک از کدرشته‌محل‌های انتخابی منعکس گردیده است، چنانچه داوطلبان درخصوص کارنامه نتایج انتخاب رشته سوالاتی داشته باشند، لازم است حداکثر تا تاریخ ۹۶/۳/۱۰ منحصراً از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی در سایت سازمان تقاضای خود را ارسال نمایند. به تقاضاهایی که به نحو دیگری و یا بعد از تاریخ فوق ارسال گردد، پاسخ داده نخواهد شد.

۷- کلیه داوطلبانی که در کدرشته محل‌های انتخابی دارای حدنصاب نمره علمی لازم به منظور شرکت در مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی توسط دانشگاهها و موسسات آموزش عالی هستند، چنانچه تمایل به شرکت در مرحله دوم آزمون (مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی) دانشگاه‌های ذیربط را دارند، لازم است از طریق سایت سازمان از تاریخ ۹۶/۳/۷ لغایت ۹۶/۳/۱۶ برای انجام بررسی صلاحیت‌های عمومی، نسبت به واریز مبلغ ۳۳۰.۰۰۰ (سیصد و سی هزار) ریال از طریق پرداخت الکترونیک در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدام نموده و سپس نسبت به تکمیل فرم مشخصات بررسی صلاحیت‌های عمومی مندرج در سایت اطلاع رسانی این سازمان اقدام و آن را از طریق سیستم اینترنتی به سازمان ارسال و کد پیگیری مربوط را دریافت نمایند. بدیهی است داوطلبانی که در این خصوص اقدام نکنند، از مراحل گزینش نهایی حذف خواهند شد.

۸- گزینش نهایی داوطلبان در هر کدرشته‌محل براساس ضوابط مندرج در دفترچه‌های راهنمای این آزمون و حدنصاب تعیین شده توسط دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در هر کدرشته محل و با توجه به اولویت کدرشته‌محل‌هایی که برای مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی معرفی شده‌اند، صورت خواهد گرفت.

۹- کلیه داوطلبانی که از طریق سایت دانشگاه آزاد اسلامی مبادرت به انتخاب کدرشته محل‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی نموده‌اند  لازم است به منظور اطلاع از نحوه و چگونگی انجام مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی و سایر مراحل گزینش به سایت دانشگاه مذکور مراجعه نمایند.

مدارک لازم که داوطلبان دارای حدنصاب می‌بایست همراه خود داشته باشند:

۱- اصل مدرک کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) یا کارنامه ریز نمرات.

تبصره – داوطلبانی که دانشجوی سال آخر دوره کارشناسی‌ارشد و یا دکتری حرفه‌ای بوده و حداکثر تا تاریخ ۹۶/۶/۳۱ فارغ‌التحصیل می‌شوند (اصل گواهی تأیید شده توسط دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک مطابق فرم مندرج در صفحه ۴۰ دفترچه راهنمای شرکت در آزمون مذکور و یا فرم مندرج در صفحه ۹۶ دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی).

۲- اصل مدرک کارشناسی (لیسانس) یا کارنامه ریز نمرات.

تبصره ۱- آن‌دسته از داوطلبانی که فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی ناپیوسته می‌باشند علاوه بر اصل مدرک کارشناسی ناپیوسته می‌بایست اصل مدرک کاردانی را نیز ارائه نمایند. 

تبصره ۲ – کسانی که به دلائلی قادر به ارائه اصل مدرک یا مدارک‌ مندرج در بندهای ۱ و ۲ فوق نمی‌باشند، لازم است اصل گواهی تأیید شده توسط دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک را به همراه داشته باشند.

۳- اصل شناسنامه و یا کارت ملی برای تطبیق مشخصات شناسنامه‌ای معرفی شده با مشخصات اطلاعات ارسالی از سوی این سازمان. 

۴- اصل گواهی به انضمام حکم کارگزینی مبنی بر اینکه عضو هیات علمی «رسمی- قطعی» و یا «رسمی- آزمایشی» تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده که به تأیید بالاترین مقام مسئول نیز رسیده باشد، برای آن‌دسته از افرادی که از امتیاز مربی در این آزمون استفاده نموده‌اند.

۵- کلیه مستندات مربوط به سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی و تحقیقاتی.

۶- ارائه طرح‌واره به دانشگاه محل مصاحبه در رشته‌های پژوهش محور. (منظور از طرح واره، طرح اولیه رساله متقاضیان رشته محلهای پژوهش محور است که در راستای طرح پژوهشی تقاضامحور که از طرف مؤسسه اعلام شده است توسط داوطلب تهیه و تدوین و در زمان انجام مصاحبه و بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی، فناوری بصورت مکتوب ارائه می‌شود.)

۷-سایر مدارکی که دانشگاهها وموسسات آموزش عالی حسب درمورد سایت خود اعلام نموده اند.

 دریافت فایل جدول برنامه زمانی مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی، از داوطلبان دارای حدنصاب نمره علمی در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۱۳۹۶ «Ph.D» فرمت PDF

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا