کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد ۹۴

کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد ۹۴

آزمون کارشناسی ارشد ۹۴ در روز های چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه ۱۵، ۱۶ و ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ برگزار خواهد شد

نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ۹۴ در نیمه دوم اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ اعلام خواهد شد

برای دریافت کارت ورود به جلسه اینجا کلیک کنید

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کارت شرکت و برگ راهنمای مربوط به آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۴ از صبح امروز ۱۲ بهمن ماه روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار داده می‌شود و داوطلبان می‌توانند از این تاریخ با مراجعه به سایت نسبت به پرینت کارت شرکت و برگ راهنما اقدام کنند.

حسین توکلی در گفت و گو با ایسنا، در مورد زمان اعلام نتایج این آزمون اظهار کرد: نتیجه اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۴ به صورت کارنامه تنظیم شده و کارنامه کلیه داوطلبان در نیمه دوم اردیبهشت ماه ۹۴ روی سایت قرار داده می‌شود.

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می‌شوند ضرورت دارد در نیمه دوم اردیبهشت نسبت به انتخاب کد رشته‌ محل‌های تحصیلی مورد علاقه از کد رشته امتحانی‌های مجاز اقدام کنند و کد رشته محل‌های امتحانی را به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته ثبت کنند.

وی ادامه داد: فهرست اسامی نهایی در دهه اول شهریور ۹۴ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه به ارائه آماری در مورد آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۴ پرداخت و گفت: برای شرکت در آزمون ۱۳۶ کد رشته امتحانی از ۱۴۳ کد رشته امتحانی آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۴، ۸۱۲ هزار و ۸۱۲ داوطلب ثبت نام نموده‌اند که این آمار نسبت به آمار داوطلبان سال ۹۳ که تعداد آن ۹۵۰ هزار و ۴۲۹ نفر بوده است، ۱۳۷ هزار و ۶۱۷ نفر کمتر است.

توکلی ادامه داد: از ۸۱۲ هزار و ۸۱۲ داوطلب ثبت نام کننده ، ۴۲۱ هزار و ۷۶ نفر زن و ۳۹۱ هزار و ۷۳۶ نفر مرد هستند. همچنین از تعداد ۸۱۲ هزار و ۸۱۲ داوطلب، ۸۰ هزار و ۸۳۱ داوطلب علاوه بر انتخاب کد رشته امتحانی اول، نسبت به انتخاب کد رشته امتحانی دوم از میان ۶۶ کد رشته امتحانی شناور اقدام نموده‌اند که ۳۸ هزار و ۲۸۴ نفر آنها زن و ۴۲ هزار و ۵۴۷ نفر آنها مرد هستند.

وی با بیان اینکه آزمون داوطلبان هر یک از کد رشته‌های امتحانی به صورت جداگانه برگزار خواهد شد، اظهار کرد: با توجه به ۸۱۲ هزار و ۸۱۲ داوطلب و آمار علاقمندان به کد رشته امتحانی دوم، به طور کلی ۸۹۳ هزار و ۶۴۳ کارت ورود برای این آزمون صادر شده و آزمون با تعداد ۸۹۳ هزار و ۶۴۳ داوطلب برگزار می‌شود.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه در مورد زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۴، گفت: این آزمون در صبح و عصر چهارشنبه ۱۵، پنجشنبه ۱۶ و جمعه ۱۷ بهمن ۹۳ در ۶۲ شهرستان و ۱۰۲ حوزه امتحانی دانشگاهی برگزار خواهد شد.

توکلی ادامه داد: داوطلبان هفت کد رشته امتحانی در صبح چهارشنبه، داوطلبان ۹ کد رشته امتحانی در عصر چهارشنبه، داوطلبان ۶۶ کد رشته امتحانی در صبح پنجشنبه، داوطلبان پنج کد رشته امتحانی در عصر پنجشنبه، داوطلبان ۱۳ کد رشته امتحانی در صبح جمعه و داوطلبان ۳۶ کد رشته امتحانی در عصر جمعه شرکت می‌کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا